In october 2004 is er bij mij dikkedarmkanker geconstateerd na onderzoek vanwege een extreem lage ijzerwaarde (2,7)
Er werd een tumor in mijn dikke darm gevonden met uitzaaiingen in een lymfklierpakket wat zich om de tumor bevond (13 van de 26 besmet)
Naderhand kreeg ik een chemokuur met 5fu en leucoforin, deze heb ik thuis gedaan met behulp van een port o cath en een infuuspomp..
Ik ben nu net een half jaar klaar met de chemo, ben ondertussen 36 en vanaf vorige maand verschrikkelijk moe. Mijn ijzer bleek na bloedprikken wederom te laag terwijl ik wel staaltabletten slikte en nu krijg ik 5 keer een infuus met daarin ferro nog wat

Heb tussendoor ook nog een en ander op prive gebied te verwerken gekregen en zorg nu alleen voor mijn 3 kleine kinderen.
We zijn net verhuist, hebben het goed naar onze zin hier en beginnen aan een hele nieuwe start.
Ik merk dat ik bij vlagen verschrikkelijk bang ben dat ik weer ziek wordt en dat ik bij met name bij leuke momenten daarmee geconfronteerd wordt.
Ik doe zo mijn best om lekker verder te leven, leuke dingen te doen met mijn kids en met vrienden en vriendinnen als mijn kinderen bij hun vader zijn maar op de een of andere manier is dat soms gewoon heel erg lastig.
Tuurlijk speelt daarbij het gemis van een partner ook een rol, vond het ook lastig om open te staan voor een nieuwe relatie terwijl ik daar echt wel wel heeeel veel zin in heb, voel me op sommige momenten egoistisch want stel dat het mis gaat met mij dan doe ik daar nog iemand verdriet mee... ik weet gewoon echt niet wat me te wachten staat heb prognoses op internet gezien waar je ook goed van in een dip kunt raken maar wil daar niet mijn leven naar gaan leven..
Daarnaast vind ik het moeilijk me erbij neer te leggen dat mijn lijf vaak meer rust wil dan ik het wil geven en baal ik ervan dat ik niet meer kan wat ik zou graag zou willen.. Daarnaast vind ik het verschrikkelijk moeilijk om anderen om me heen "lastig" te vallen met mijn zorgen en angsten, spreek hierover ook met een psycholoog die me goede adviezen geeft.
Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar "jonge" mensen die zich in mijn verhaal herkennen.
Herken je jezelf, loop je ook tegen dit soort dingen aan of weet je een lotgenotengroep waar dit soort dingen bespreekbaar zijn maar waar ook ruimte is voor initiatieven om eens wat LEUKS met elkaar te gaan doen laat het me dan weten.. Ben iemand die enorm positief in het leven staat en eigenlijk vooral wil genieten van alles om me heen maar soms zou het heel fijn zijn om bij mensen die je echt begrijpen ff van je af te kunnen praten of stukje nuancering te krijgen..
groetjes, Caro