Darm kanker; mijn vader krijgt Hipec operatie/behandeling...

Voor maag-, lever- en darmkankerpatiënten.
ATK
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 12 Sep 2006 09:49

Darm kanker; mijn vader krijgt Hipec operatie/behandeling...

Berichtdoor ATK » Vr 15 Sep 2006 21:19

Mijn vader zal binnen een paar weken een Hipec behandeling ondergaan. Graag zou ik aan lotgenoten vragen willen stellen hoe zij dit hebben ervaren en wat hun ervaring is. Wie wil mij meer informatie verstrekken over wat ons o.a. te wachten staat ook als naasten.
Vier weken geleden is mijn vader na een paar dagen pijn in zijn buik te hebben gehad, de OK opgegaan voor een blinde darm ontsteking. Een paar uur later kregen wij het verschikkelijkste nieuws wat je kon krijgen; kanker. De twee dagen ervoor zijn er op verschillende tijdstippen een aantal buisjes bloed afgenomen, röntge foto's gemaakt en echo's maar op dit alles was niet verontrustends te zien. Er heeft een kleine maar zeer agressieve tumor op de overgang van zijn dunne naar dikke darm gezeten en de kanker cellen waren al zijn blinde darm binnen gedrongen. Helaas is de blinde darn geperforeerd waardoor de kanker cellen uitzaaiingen hebben kunnen maken op zijn buik wand/vlies. Ook waren er op het stuk verwijderde darm 8 lyphen te zien waarvan er helaas al 5 van aangedaan zijn door de kanker makers. De tumor is verwijderd, net als een groot deel van zijn dikke darm. Ook zijn de uitzaaiingen die met het oog te zien zijn, verwijderd. Over en paar weken zal mijn vader (62) een Hipec behandeling/operatie ondergaan en zullen ze hem op de OK ter plekken tijdens een zware 6 uur durende operatie, een hoge dosis warme chemo toedienen waarmee ze hopen alle kanker cellen te vernietigen. Daarna zal de reguliere chemo gaan volgen. Ik hoop dat er iemand is die een soort gelijke ervaring heeft meegemaakt en zijn of haar ervaring met ons wilt delen.
Laatst gewijzigd door ATK op Di 19 Sep 2006 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Arlette

duur
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 17 Sep 2006 11:46

hipec operatie

Berichtdoor duur » Zo 17 Sep 2006 11:56

hallo ,

mijn man heeft afgelopen woensdag een hipec operatie ondergaan,
de operatie duurde 11 uur .
dus je moet wel veel geduld hebben.
verder gaat het nu aardig met hem .

ATK
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 12 Sep 2006 09:49

Berichtdoor ATK » Zo 17 Sep 2006 20:45

hallo ,
eindelijk iemand te horen die ook ervaring heeft met een hipec behandeling. Allereerst hoop ik dat het iets beter gaat met je man. Ben erg geïnteresseerd in hoe alles bij jullie is gegaan. Hoe voelt hij zich nu na de operatie? Waar ligt hij? Mijn ervaring ondertussen is dat er zeer weinig mensen ervaring hebben met deze behandel methode. Weet niet waar het mee te maken heeft. Het enige wat ik weet is dat het naar omstandigheden goed gaat met mijn vader, moet aansterken van de laatste operatie en wachten op de hipec. Zal je man na de operatie ook "normale" chemo krijgen? Ik hoop dat we meer informatie kunnen uitwisselen, jij hebt wel meer ervaring dan ik maar je weet nooit wat je voor elkaar kan betekenen. in elk geval erg veel sterkte de komende tijd en zullen voor jullie duimen!!!! :D
Groetjes Arlette

duur
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 17 Sep 2006 11:46

hipec

Berichtdoor duur » Di 19 Sep 2006 10:19

Hallo hier een reactie gisteren 18 sept moest mijn man terud naar ok want ze dachten dat hij wond lekkage had maar dat was niet zo .
Wel moest hij naar ic waar hij nu nog ligt want hij heeft nog wat koorts en verhoogde hartslag.
Verder was je vraag waar hij ligt dat is in nieuwegein .
Voor familie is het tijdens de operatie heel spannend want ze kijken eerst of de spoeling door kan gaan dus ze bellen op als hij geopereerd is en de chirurg het verantwoord vind om door tegaan.
Daarna is het wachten op telefoon wanneer ze klaar zijn dat kan lang duren.

Nu da ik weer naar nieuwegein.

Gr

ATK
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 12 Sep 2006 09:49

Re: hipec

Berichtdoor ATK » Di 19 Sep 2006 10:36

Ben blij iets van je te horen. Wat een spannnende tijd. Gelukkig had je man geen wond lekkage en op de IC kunnen ze hem heel goed in de gaten houden. Mijn vader staat op een wachtlijst en zal of in het AVL of ook in Nieuwegein geopereerd worden. Het is nu wachten maar alle informatie die wij binnen een hele korte tijd te horen hebben gekregen, moet ook een plaatsje krijgen. We zijn al met al pas een maand bezig met zijn ziekte. Ik hoop wanneer je een beetje tijd hebt, je je verhaal in het kort kan weergeven. Hoe alles ontdekt is, welke vorm je man precies heeft, wat zijn ervaring nu na de hipec is. Het valt mij namelijk op dat er zeer weinig info is over een hipec en wat je via google vindt, is niet erg recent waardoor de statestieken niet erg recent zijn. Trek mij daar dan ook weinig van aan.

Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!!!!
Groetjes Arlette

duur
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 17 Sep 2006 11:46

hipec

Berichtdoor duur » Di 19 Sep 2006 22:15

Hallo Arlette,Het verloop van de darm klachten van mijn man :
Het begon in maart met wat darm krampen even aangekeken en het zakte weer toen het weer kwam naar huisarts geweest kon niets vinden .
in april weer klachten terug naar huisarts toen bloed laten prikken niets gevonden ,dus maar doorgaan en af en toe kwamen krampen terug toen uitgekeken met eten toen bleef het 3 weken weg maar op 29 juni was het knal en toen dacht ik zo nu zal het blindedarm ontsteking zijn wij naar ehbo post in epe die stuurde ons naar apeldoorn het ziekenhuis maar vonden niets wij terug naar de camping in epe en zijn zaterdags naar huis gegaan en "s-middags in L'dam ziekenhuis gegaan daar opgenomen 's-maandags echo en ct-scan gehad zei dachten aan divitikels dinsdag operatie en 's-avonds dacht de arts dat het goed was maar er werd wel een stoma aangelegd.op 17 juli terug voor uitslag toen hoorde wij dat het darmkanker was met een geklapte tumor en uitgezaaide lympklieren dus een grote klap .konden 4 aug naar avl voor gesprek en op wacht lijst voor hipec .op 22 aug naar screening dag in nieuwegein longen en lever waren gelukkig schoon anders wordt er geen hipec gedaan.1 week later belde ze dat de operatie op13 sept zou plaats vinden .
als je intresse heb in een adres en telefoon nummer van de hipec consulent van nieuwegein laat dat even weten.
Gr joke

ATK
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 12 Sep 2006 09:49

Re: hipec

Berichtdoor ATK » Do 21 Sep 2006 20:10

Hallo Joke,

Hoe gaat het met je man? Jullie zijn nu een week verder en hoop dat hij zich beter gaat voelen. Jullie verhaal heeft wel veel weg van mijn vader en ik begrijp hoe het bij jullie is aangekomen. Je bent boos, machteloos en vraagt je af waarom het nu juist jullie overkomt. Maar we gaan "gewoon" vooruit kijken en ervoor knokken. Hoop dat je iets aan deze site hebt. Ik vind het in elk geval erg fijn dat er, eindelijk, iemand is die ons iets meer kan vertellen. Het schijnt dat weinig mensen in aanmerking komen voor deze operatie. Hel veel sterkte de komende dagen en hou ons op de hoogte.
Groetjes Arlette


Terug naar “Maag-, lever- en darmkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten