Wat is het verloop van alvleesklierkanker?

Voor maag-, lever- en darmkankerpatiënten.
susan32
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 25 Feb 2009 22:37

Re: Wat is het verloop van alvleesklierkanker?

Berichtdoor susan32 » Wo 25 Feb 2009 23:20

Dag allen, goed te lezen dat er meer mensen met hetzelfde worstelen. Mijn moeder, sinds vorige week 57, heeft ook alvleesklierkanker. Dit is 1 december officieel gediagnosticeerd. Las bij Josie ook wat over de vitamine c injecties. Ben benieuwd of je daar nog mee begonnen bent. Iemand bij ons in de buurt heeft dit ook gebruikt en zich daar nog lange tijd goed mee gevoeld. Mijn moeder gaat nu 1x per week naar een praktijk voor chinese geneeskunde en dat doet haar erg goed. Hierdoor knapte ze op van de niet succesvolle whipple operatie. Ook hebben we ons gericht op voeding nav het boek antikanker van dr David Servan-Schreiber en het boek eten tegen kanker van Richard Beliveau. De afgelopen keer waren de bloedwaardes verbeterd en we kunnen geen andere verklaring vinden dan de voeding. Misschien heeft iemand hier wat aan. Mijn moeder is de laatste weken wel erg moe, maar doet ook wel van alles, neemt niet zoveel rust als net na de operatie.
Het beste voor Josie!

josie
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 02 Mei 2008 07:19

Re: Wat is het verloop van alvleesklierkanker?

Berichtdoor josie » Do 26 Feb 2009 06:26

Hallo Susan,
Nee ik ben toen niet verder gegaan met de vit C injecties,omdat er in PUBMED over geschreven werd dat het nog geen afgeronde studie was. Hij was dus alleen nog maar getest op ratten en muizen.
Bij mij gaat het nu langzaam achteruit, en ik heb dan ook 3 wk terug voor de eerste keer met hevige pijn een week in het ziekenhuis gelegen. Ik slik nu constant morfine, maar in huis doe ik ook nog steeds erg veel zelf.Het boekje over voeding ken ik wel, maar dit valt net als de injecties overigens, onder de alternatieve.
Je gaat van alles zoeken om je moeder beter te maken, of te krijgen, maar vaak stuit je op dingen waar je hier in Nederland geen medewerking voor krijgt, ook wij hebben dat gedaan, en ik ben 54. Ben nu bijna een jr verder eind mrt vorig jaar is de diagnose gesteld, en ik knapte heel snel op na de whipple, die ook mislukt is, op. Neem nog wel ieder dag mijn rust in de middag, anders haal ik de avond niet.
We zullen hier in Nederland, en ik denk ook de andere landen moeten aanvaarden, dat alvleesklierkanker niet te genezen is. Ik hoef niet meer terug naar mijn oncoloog, en heb nu alleen nog maar pijnbestrijding, op medisch gebied. En de tijd meegekregen tot het voorjaar, langer niet. Maar dat zeiden ze vorig jaar ook, tot de Kerst langer niet.
Moeilijk ja, maar het is nu eenmaal zo, dat alvleesklierkanker een van de vormen is die zich niet laat behandelen..
Wens je moeder en jij dan ook heel veel kracht en sterkte toe de komende tijd.
Vr Gr Josie

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Wat is het verloop van alvleesklierkanker?

Berichtdoor stoffeltje » Do 26 Feb 2009 13:05

hoi suzan en josie,
vit. c wordt idd. vaak gegeven.
werd mijn broer ook aangeraden.
hij had het een tijd geslikt.
in china zijn ze verder,maar dat mag nog niet in nederland en het moet meer in een begin stadia zijn.
een soort cel die de kwaadaardige cel vernietigt en zijn plaats in neemt en vermeerderd.
dus de kankercellen weg neemt.
mijn broer was hier telaat voor.
er zijn ook andere experimenten bezig.
maar daar hebben we nu nog niks aan.
rust is idd erg belangrijk als je je energie voor belangrijkere dingen kan besparen.
josie helpt de morfine genoeg voldoende tegen de pijn?
suzan fijn dat je andere zo een tip kan geven"wie weet doet het wat".
josie blijf er positief tegenaan gaan.
ik vergelijk het niet met mijn broer ,maar daar zeiden ze het ook steeds.
dus optimistisch blijven en op een stilstand hopen <niet voor of achteruit gaan een periode>.
sterkte en knufs beide,op naar de lente.

josie
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 02 Mei 2008 07:19

Re: Wat is het verloop van alvleesklierkanker?

Berichtdoor josie » Ma 30 Mar 2009 14:07

Hallo Stoffeltje
Na mijn ziekenhuis opname dreigde de pijn aanvallen toch terug te komen. Ik ben toen in contact gebracht met een goed pijnpoli,en heb daar mijn eerste pijnprik gehad,dus geen blokkade,maar deze kan meerder malen herhaald worden als het nodig zou zijn. Ben ook niet meer bij een oncoloog,dus moet nu alles met de huisarts doen,die gelukkig overal voor open staat.
Ik heb na die prik geen last meer ,mijn morfine is afgebouwd tot aan 3 oxynorm per dag,minder mag niet ,en ik doe weer van alles,op fietsen na,dat vind ik met morfine niet verantwoord,niet alleen voor mezelf,maar er zijn ook andere mensen in het verkeer. Eet weer heel erg goed,dus we gaan weer helemaal lekker,voor zover je van lekker kan spreken.
Je ziet het niet iedere prognose hoeft uit te komen,maar het is en blijft een hele onvoorspelbare vorm van Kanker,maar is niet ieder vorm dat. Ik zelf ben er van overuigd hoe positiever je er mee om kan gaan ,want ook dat is niet iedereen gegund,he langer je het vol kan houden.
Ik ga in ieder geval voor een mooie zomer ,en dan gaan we weer eens verder kijken. Maar in die zomer, gaan we wel met alle kinderen en 5 kleinkinderen :lol: een weekje weg, Leven van uitstap naar uitstap en verjaardag ,na verjaardag.Zo gaan we maar door,nu nog een paar kilo erbij ondanks alles wat ik naar binnen werk.maar dat is mijn laatste zorg,dan maar een kindermaatje.
Liefs en alle moed gewenst voor een ieder.
Josie

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Wat is het verloop van alvleesklierkanker?

Berichtdoor stoffeltje » Ma 30 Mar 2009 16:13

hoi josie,
wat fijn dat het toch nog zo positief voortgaat.
i.d.d. van dag naar dag.
je krijgt het er toch maar mooi bij en dat met minder klachten.
geniet ervan ,zover mogelijk.
alles is zo mooi in de lente en zomer,ga er voor meis.!
de bloemen vogels etc.,alles komt weer opgang.
waar ga je naar toe in het weekje vak. ?
lekker van ieder moment met je fam. genieten.
je bent 1 van de weinige bij wie er zo een tijd toch maar bij komt,wees daar dankbaar om.
het is helaas voor de meeste niet weg gelegt.
het is een niet voorspelbare aandoening.
en geniet van het eten,mijn broer ging plots weer zoute haring eten,en andere dingen die hij daarvoor niet binnen hield.
ben blij wat van je te hebben gehoord,zat een week geleden nog te denken dat ik zou mailen.
ben echt blij dit zo te horen nu.
geniet van de zon,het zou nog wat warmer worden.
knufs anita/stoffel
hoop dat dit lang zo blijft,en positief blijven hoor!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Wat is het verloop van alvleesklierkanker?

Berichtdoor liddy » Ma 30 Mar 2009 21:58

Geweldig Josie.
Die extra tijd is je van harte gegund.
Nog meer tijd om van elkaar te genieten.
Toppie.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Wat is het verloop van alvleesklierkanker?

Berichtdoor stoffeltje » Vr 24 Apr 2009 22:49

josie hoe gaat het?

Huubwillempie
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Vr 28 Sep 2012 22:06

Re: Wat is het verloop van alvleesklierkanker?

Berichtdoor Huubwillempie » Vr 28 Sep 2012 22:21

Ik heb in april 2010 een whipple operatie gehad in het radboud , daarna voor een half jaar preventief chemo omdat de operatie goed was geslaagd , de controle zijn nog steeds goed en werk ook weer volledig doe ook veel aan sport daardoor was ik ook snel hersteld van de operatie,

De operatie duurde van 8.00 - 17.00 daarna naar de recovery tot de dag erna , om 13.00 terug naar de afdeling en na 10 dagen naar huis , heb tijdens de chemo alweer gesport 2 keer per week ,
Heb nog wel een nacht in het ziekenhuis gelegen met verdenking van longembolie, daar ook geen last meer van.

Gr. Huub


Terug naar “Maag-, lever- en darmkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten