Wat is het verloop van alvleesklierkanker?

Voor maag-, lever- en darmkankerpatiënten.
josie
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 02 Mei 2008 07:19

alvleesklierkanker

Berichtdoor josie » Ma 12 Mei 2008 13:13

Hallo allemaal,
Ook ik ben op zoek naar het eventuele verloop van alvleesklierkanker,ik heb deze diagnose in april gekregen en ,ben ondertussen al geopereerd,maar helaas zoals bij vele te laat . De tumor zit in de slagader en is ongeveer 3.5 cm groot. Niemand kan of wil mijn vertellen wat het verloop zal zijn. Ook niet alles is te voorspellen natuurlijk ,het is voor iedereen die dit gebeurt anders. Wel zijn er al voorstellen gedaan tot pijnbestrijding (die ik overigens nog niet echt heb)alleen wat last van mijn rug. En ik moet eerst nog maar even lekker op vakantie gaan. dan zal men in juli kijken of er nog iets te doen is met chemo. Dit alles maakt me heel argwanend en ik weet dat ik met een tijdbom loop,maar wanneer die tijdbom af gaat???????Ik ben een 53 jr en heb eigenlijk niet het plan om me zo gauw te laten vellen . Het probleem is echter dat het zich niet laat sturen ,je kunt eten wat je wilt maar het gaat er gewoon af.

Ikke128
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Za 12 Apr 2008 10:39

Re: alvleesklierkanker

Berichtdoor Ikke128 » Ma 12 Mei 2008 16:12

josie schreef:Hallo allemaal,
Ook ik ben op zoek naar het eventuele verloop van alvleesklierkanker,ik heb deze diagnose in april gekregen en ,ben ondertussen al geopereerd,maar helaas zoals bij vele te laat . De tumor zit in de slagader en is ongeveer 3.5 cm groot. Niemand kan of wil mijn vertellen wat het verloop zal zijn. Ook niet alles is te voorspellen natuurlijk ,het is voor iedereen die dit gebeurt anders. Wel zijn er al voorstellen gedaan tot pijnbestrijding (die ik overigens nog niet echt heb)alleen wat last van mijn rug. En ik moet eerst nog maar even lekker op vakantie gaan. dan zal men in juli kijken of er nog iets te doen is met chemo. Dit alles maakt me heel argwanend en ik weet dat ik met een tijdbom loop,maar wanneer die tijdbom af gaat???????Ik ben een 53 jr en heb eigenlijk niet het plan om me zo gauw te laten vellen . Het probleem is echter dat het zich niet laat sturen ,je kunt eten wat je wilt maar het gaat er gewoon af.
@ Josie


Hoi Josie,

Wat naar om te lezen dat je uitzaaiingen hebt. Helaas kan ik je niet vertellen wat de prognose precies zal zijn.

Mijn vader heeft 2 mei 2008 de Whipple operatie gehad en die is uitstekend verlopen. Geen uitzaaiingen helemaal niks. Nu is het nog afwachten of het stukje wat ze van zijn alvleesklier hebben gehaald...of dat goed- of kwaadaardig was. Na een week mocht hij alweer naar huis...hij is zelf al aardig weer wat kilo's aangekomen en sterkt goed aan. Gelukkig blijven deze kilo's er ook zitten. Al met al...een positief gevoel.

Heel veel sterkte!

Marija
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 02 Mei 2008 10:28

Berichtdoor Marija » Di 13 Mei 2008 10:38

Hoi Josie,
Neem maar gauw contact op met de alvleeskliervereniging, zij kunnen op alle vragen antwoorden. Zie hun website: http://www.alvleeskliervereniging.nl/
Ook is er stichting Doorgang, die weten ook veel: http://www.kankerpatient.nl/doorgang/
Verder is het belangrijk om altijd hoop te houden! Het lichaam blijft een mysterie.
Mijn vader kreeg een heel ander advies bij een second opinion in een academisch ziekenhuis (Erasmus), dus dat is ook altijd de moeite waard. Eventueel zijn er goede adressen in het buitenland (Belgie en Duitsland) als er haast geboden is. Als je geen energie hebt om zelf actie te ondernemen vraag dan iemand om je te helpen. Ze doen het graag!
Heel veel sterkte, alle goeds, Marija

josie
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 02 Mei 2008 07:19

zoekende over alsvleesklierkanker

Berichtdoor josie » Wo 14 Mei 2008 09:54

Hallo allemaal,
Bij mij is zoals te lezen alvleesklierkanker ondekt en ben er dus ook al aan geopereerd helaas te vergeefs. Omdat de tumor rond de poortader zit is het niet meer operabel,maar zijn er verder geen uitzaaiingen gevonden ,mijn lever en longen waren schoon ten tijde van de operatie. De eventule voorgestelde chemotherapie kan rustig plaatsvinden in juli zodat wij begin juni nog even op vakantie kunnen gaan . Dit is alleen maar om het simpele feit dat de chemo niet veel meer zal doen dan tegen die tijd een beetje kwaliteit van leven te houden.
het zal mij dan ook benieuwen of ze tegen die tijd nog een scan zullen maken om te kijken of de tumor gegroeid is.
Heb eigenlijk nu al het idee dat mijn leven gestopt is en zal toch niet de moed verliezen om deze zo ongelijke strijd aan te gaan tegen beter weten in . Ben net 54 jr mijn man net in de vut: weg dromen. Heb de afgelopen dagen heel veel gelezen over alsvleesklierkanker meer dan me lief is, maar mag me tot nu toe gelukkig prijzen dat ik alleen wat stoelgangproblemen heb,maar nog geen duidelijke pijnen.
Ik geniet van de zon en de dagen, voor je het weet kan het voorbij zijn.

Marija
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 02 Mei 2008 10:28

Berichtdoor Marija » Wo 14 Mei 2008 12:25

Josie, neem toch nog even contact op met de alvleeskliervereniging: 033-4633290. Ik heb al een aantal keer gehoord dat tumoren die in Nederland niet operabel waren, in Heidelberg of Antwerpen wel worden geopereerd! En als je nog verder geen uitzaaiingen hebt...
Haast is wel geboden, in het buitenland kun je vaak binnen een week worden geholpen eventueel.

josie
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 02 Mei 2008 07:19

Hallo

Berichtdoor josie » Za 24 Mei 2008 10:40

Na veel wikken en wegen contact gehad met Belgie,maar ook daar doen ze niets meer aan een tumor die in de grote slagaderen zit.Het is niet anders ,maar ik zal het moeten aanvaarden,dat mijn leven nog maar kort zal zijn. Maar ik ga voor het maximale ,slik nog geen pijnbestrijding,en heb ook eigenlijk niet echt pijn,het zeurt alleen wat.Wel ga ik op tijd rusten ,want dat geeft mijn lichaam aan.Ik ga over 14 dagen op vakantie,nu het nog kan. Ik zou alleen zo graag weten hoe snel zoiets groeit. Ten tijde van mijn operatie op 17 aril was de tumor 3.5 tot 4 cm zei de arts. Als ik de verhalen zo lees denk ik dat ik er helemaal nog niet zo slecht aan toe ben . Hoop dan ook maar het nog even zo vol te houden.
Slik nu wel alvleesklierenzymen en dat is een duidelijk verschil ,val niet meer af en heb ook niet zo'n last meer van mijn darmen. Kan dus goed naar buiten.Ik zou iedereen dat aanraden .Spreek daar over met je arts want hoemeer gewicht hoe beter je strijd en kwaliteit.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Zo 25 Mei 2008 16:42

Mijn man had net zo'n instelling als jij. Hij had longkanker.
De dokter durfde geen termijn meer te noemen.
Pallitatieve chemo heeft bij hem een zeer gunstige uitwerking gehad.
We zijn zelfs nog naar Zuid-Afrika gegaan voor een familiebezoek.
Alles bij elkaar heeft hij nog 7 maanden geleefd, waarvan 5 goede maanden.
Geniet zolang het nog kan.
Wel zou ik nu nadenken wat je wilt als het zo ver is.
Bespreek met familie je wensen.
Dat is niet gemakkelijk, maar nu heb je er meer kracht voor en
het geeft een enorme opluchting als je dit achter je kunt laten.
Je houdt dan alle energie over voor jezelf.
En altijd is er de mogelijkheid om te veranderen van mening.
Doe de dingen zoals jouw gevoel zegt dat het goed is.
Heel veel genoegen met het ontdekken van de pracht van kleine dingen.

josie
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 02 Mei 2008 07:19

niet ziek

Berichtdoor josie » Di 03 Jun 2008 09:38

Hallo allemaal,
Ben nu bijna 8 weken verder,en tot nu toe gaat het erg goed,heb geen pijn ,alleen wat last van een trekkend litteken,en een bult erboven. Ik slik alleen alvleesklierenzymen en daar zit hem nu het probleem ,ik word naar van de jeuk ,door die pillen en krijg er dan nu iets bij voor de jeuk. Daar waar ik eerst constant op het toilet was te vinden,is het nu juist andersom en moet extra vezels nemen en laxeermiddelen. maar vind nog steeds dat ik geluk heb tot nu toe.Ga a.s. zondag lekker voor 2 wk naar de zon en geniet nu al van het idee. Maar mijn vraag was zijn er nog meer mensen die met hetzelfde probleem kampen . Ik slil Pancrease Hl 3xdaags 2 tabl.Ik hoor het heel graag. Moet er wel bij vermelden dat mijn galblaas verwijderd is en dat er twee omleidingen zijn gemaakt.
Josie

josie
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 02 Mei 2008 07:19

alvleesklierkanker

Berichtdoor josie » Vr 18 Jul 2008 08:51

Hallo allemaal
Ook ik heb alvleesklierkanker,ben dan ook deze week voor de eerste keer na de operatie onder de scan geweest om te kijken of er al uitzaaiingen waren. En ik kan dan ook voor nu even rustig ademhalen,er is nog niets te zien in ,longen ,lever of lympeklieren.De tumor is iets groter,maar volgens de oncoloog niet echt schrikbarend. Ook mijn tumormarkers zijn niet vreselijk gestegen van 35 in maart naar 197 nu.Zelf dacht ik dat dit heel erg veel was maar dat schijnt dus mee te vallen. Dankzij de alvleesklierenzymen kan ik eten wat ik wil en kom ik ook weer aan,niet veel maar 4 kilo is in mijn geval al behoorlijk.Ik krijg nog geen chemo want die zou alleen als pijn bestrijding dienen ,en die pijn is er nog niet. En daar zit hem nu het dilemma de ene arts zegt pijn bestrijding,en de andere arts zegt dat het levensverlengend zou kunnen werken. Met de conditie die ik nu heb opgebouwd en waarin ik weer fiets en alles zelf doe in huis ,vind ik dit eigenlijk een onmogelijke keus.Ik weet dat ik uiteindelijk de strijd zal verliezen maar de eerste ronde die heeft bijna 4 mnd geduurd die is tot nu toe voor mij.
Graag zou ik eens van mensen horen die in een zelfde situatie verkeren als ik ,wat die besluiten.

Vriendelijk groeten Josie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Vr 18 Jul 2008 23:37

Bij chemo komt altijd de vraag wat zijn de bijwerkingen.
En bij levensverlengend, aan hoeveel extra tijd denken ze dan. Hoeveel kans geven ze dat het ook levensverlengend is.
Praten beide artsen over dezelfde chemo?
Nu is het bij iedere behandeling zo, dat je kunt stoppen wanneer je wilt.
De vraag die eigenlijk vooraf niet te beantwoorden is, staat de behandeling wel in verhouding tot hetgeen hij oplevert.
Op de verwachting die zij uitspreken, moet jij een onmogelijke keuze maken.
Daarom is het zo verschrikkelijk moeilijk om te kiezen.
Het enige advies wat ik je kan geven, is ga op je gevoel af.
Realiseer je dat je als je met chemo begint je op ieder moment kunt stoppen. Daarnaast geldt evenzo als je nu chemo afwijst, kun je later alsnog voor chemo kiezen.
Dus welke keuze je ook maakt, je zit er niet aan vast.

josie
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 02 Mei 2008 07:19

alvleesklierkanker

Berichtdoor josie » Wo 03 Sep 2008 12:53

Hallo allemaal.
Vorige week zijn we weer bij de oncoloog geweest voor de uitslagen van een bloedonderzoek.
Eigenlijk zijn al mijn functies tot nu tot heel erg goed.
Alleen mijn tumormarkers waren gestegen, en naar mijn idee ,lang niet zoveel dan de vorige keer. Ik kwam van de eerste keer 35 naar 197. En nu zijn waren ze gestegen tot 270.
Ook ben ik sinds ik die alvleesklierenzymen slik al 8 kilo aangekomen.
De volgende scan en bloedonderzoeken zijn op 22 september, spannend want dan kunnen ze ook zien hoe mijn lever en longen eruit zien. Maar gezien mijn leverfuncties van mijn bloed ga ik vol vertrouwen verder. Wel zou ik graag eens horen of er iemand bekend is met het geven van Vit C infusen, volgens ander sites schijnt dat een goede invloed op de groei van de tumor te hebben, en hem voor 50% te kunnen verminderen. Mijn oncoloog wil hier niet van horen, en kan me alleen maar chemo aanbieden. Zoals eerder gezegd als pijnbestrijding, maar die is er helemaal nog niet.
Is het eigenlijk gebruikelijk dat je na 5 mnd nog steeds geen pijn hebt?
Hoop dat iemand me antwoord kan geven.
Ik voel me nog steeds redelijk goed met toch een prognose van 6 tot 9mnd.
vriendelijk groet josie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Wo 03 Sep 2008 16:00

Bij kanker is niets gebruikelijk.

Voor zo ver ik weet, hoort dat infuus bij de alternatieven thuis.
De vraag is dan ook, welk effect mag je verwachten, wat voor zekerheid heb je, wat voor onderzoek is ernaar gedaan, enz.
Je schrijft dat bij die methode de tumor voor 50% zou kunnen verminderen, waarom niet helemaal?
Als het 50% is, zou het hooguit verlenging in tijd betekenen en onder welke omstandigheden dan.
Heb je al een bij een academisch ziekenhuis geïnformeerd naar die Vitamine C infusen?

josie
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 02 Mei 2008 07:19

alvleesklierkanker

Berichtdoor josie » Wo 03 Sep 2008 19:30

Hallo Liddy ,
Dank voor het antwoord,en inderdaad is de term gebruikelijk in deze niet niet op zijn plaats ,want niets is zo overvoorspelbaar als kanker.
Ik zal verder gaan informeren,want in ieder geval denk ik niet geschoten is altijd mis.
Gr Josie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Wo 03 Sep 2008 21:55

Ik kan heel goed begrijpen dat je van alles wilt proberen.
Wees je echter bewust van het feit dat juist "in ieder geval denk ik niet geschoten is altijd mis" ook een manier is, waarop kwetsbare mensen dure behandelingen worden aangeboden, waarbij het succes zeer in twijfel getrokken moet worden.
Kost een behandeling geld en wordt die behandeling niet vergoed, vraag je dan heel goed af waarom niet.
Hoezeer ik ook hoop voor je dat er een behandeling is die goed voor je is, kan ik niet nalaten je toch wijzen op de 'geldzucht' van 'artsen' die iets heel anders voor ogen hebben dan jouw gezondheid.

nathalieelisabeth
Lid
Berichten: 17
Lid geworden op: Di 17 Jul 2007 10:54

Berichtdoor nathalieelisabeth » Do 04 Sep 2008 13:41

hoi liddy

mijn man had alvleesklierkanker was in maart 2007 gediagnosteerd en afgelopen 25 augustus 2008 is hij overleden hij had ook panzytrat en movicolon voor de goede darmwerking misschien is dat voor jou ook een optie had daarnaast ook morfine wat hij zelf elke keer mocht verhogen zodra hij er aan toe was, verder heeft hij geen chemo of wat dan ook gekregen

wens je heel veel sterkte het verloop van de ziekte is zwaar zo voel je je goed en ineens gaat het hard (weet eigenlijk niet of je dit wel wilt weten)

groetjes nathalie

ManonB
Lid
Berichten: 25
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2007 11:48

Berichtdoor ManonB » Do 04 Sep 2008 16:30

Hoi Josie,

Op zoek naar genezing voor mijn vader die ook AVK-kanker heeft ben ik ook de hoge dosis vitamine-C infusen tegengekomen. Het is één van de therapiën die veelbelovend zijn (waarbij ook degelijke vooronderzoeken zijn gedaan), maar niet verder onderzocht kunnen worden. Omdat verder onderzoek enkele miljoenen euro's kost zonder dat daar inkomsten tegenover staan. Want vitamine-C kan niet gepatenteerd worden en voor veel geld als medicijn verkocht worden.
Mocht je deze behandeling willen doen, dan moet je zelf op zoek naar een arts die dit wil uitvoeren en moet je ook zelf alles betalen. In het geval van de vitamine-C infusen zou ik informeren bij orthomoleculaire artsen en als zij niet kunnen helpen bij artsen in privéklinieken in België of Duitsland.
Mijn vader heeft voor een andere behandeling gekozen. Ook eentje waarbij de fase I en II onderzoeken zeer hoopvol waren, maar waarbij geen geld is voor het laatste (fase III) onderzoek. Voor die behandelingen reist hij elke maand naar Spanje, want in Nederland kan/mag/wil niemand meewerken.

Zorg wel dat je voldoende wetenschappelijk bewijs verzamelt alvorens je een alternatieve behandeling ondergaat. Zoek via Google met 'cancer high dose vitamin C' oid en kijk of er publicaties op PubMed staan of op de sites van gerenommeerde medische tijdschriften. Vaak moet je betalen om de tekst van het volledige onderzoek toegestuurd te krijgen. De samenvattingen zijn vaak wel gratis.
Let op dat dit wel onderzoeken betreft die gaan over infusen, want er zijn ook onderzoeken waarbij de vitamine-C oraal ingenomen werd en dat is echt iets heel anders.
Wees je ervan bewust dat er veel serieus uitziende websites bestaan met de meest vreemde therapiën die totaal niet wetenschappelijk onderzocht zijn.

Pin je niet teveel vast aan de 'voorspelling' 6-9 maanden. Het zijn gemiddelde cijfers. Mijn vader heeft zijn diagnose (AVK-kanker met uitzaaiingen) meer dan 10 maanden geleden gekregen en we hopen hem nog een tijdje bij ons te houden.

Heel veel sterkte met je strijd en zoektocht.

Manon

josie
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 02 Mei 2008 07:19

verloop alvleesklierkanker

Berichtdoor josie » Ma 06 Okt 2008 20:14

Hallo allemaal,
We zijn nu 6 mnd na de diagnose,en 5 mnd na de helaas mislukte operatie.
Ondanks alle ongemakken vandien,mag ik nog steeds niet klagen ,we hebben deze week de tweede ronde van scan en bloedwaardes gekregen.
Die zijn voor mij op dit moment heel erg goed. Al mijn bloedwaardes zijn helemaal goed.mijn Tumormarkers waren maar een heel klein beetje gestegen(nog geen 50)zit dus nu op 330.Ook de scan laat zien dat de tumor op het moment maar heel weinig actief is.
De oncoloog was voor deze keer dan ook heel tevreden ,ik heb geen pijn tot nu toe ,alleen maar last van dat grote litteken. Al met al voor dez keer een goede uitslag .
Maar wel in mijn achterhoofd dat het van de een op de andere keer ineens om kan slaan.
Dus ik kijk uit naar de kerst,en niet verder.
Wilde dit toch even laten weten.
Groeten en tot de volgende ronde.
Josie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Di 07 Okt 2008 12:18

Proficiat met het goede nieuws, Josie.
Kennelijk is je meer tijd gegund.
Geniet er van.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Berichtdoor stoffeltje » Do 30 Okt 2008 12:31

alles goed josie,ik hoop het voor je,en je fam.
liefs stoffel <anita>

josie
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 02 Mei 2008 07:19

alvleesklierkanker

Berichtdoor josie » Di 11 Nov 2008 10:36

Hallo Allemaal
Na weer een ronde van nu alleen maar bloedwaardes,sta ik er nog steeds redelijk goed voor.
Dit wel gezegd voor zover mogelijk,want het is en blijft een onvoorspelbare ziekte.
De oncoloog was heel tevreden met al mijn uitslagen,mijn hele bloedbeeld is totaal normaal,op mijn markers na ,maar die stijgen ook niet explosief.
Ik voel me goed, ben niet moe,en onderneem van alles,wat ik nog wil doen.
Hoef pas in januari terug te komen ,dus hoop dat ik van een fijne decembermaand mag genieten.
Maar wel in mijn achterhoofd houdend dat het zo maar mis kan gaan.
Voorlopig hoop ik dat het nog even zo mag blijven,want het is een strijd tussen lichaam en geest ,die niet meevalt.
Wil ook alle lotgenotenhet beste wensen ,met een maand die komen gaat en die voor vele moeilijk zal zijn.
Lieve groet Josie

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Berichtdoor stoffeltje » Di 11 Nov 2008 11:52

hoi josie,
fijn dat er een soort stilstand is<niet te veel achteruit>.
dit had mijn broer ook.
geniet zoveel mogelijk van de feestdagen met je fam.
en positief blijven denken,al kan dat soms moeilijk zijn.
doe zoveel leuke dingen die mogelijk zijn met je fam. en geniet van je kinderen en kleinkinderen.
vind het trouwens knap dat je het bijltje er niet zo gauw bij neer gooit wat sommige doen,blijf positief.
dikke knufs stoffel/anita

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Di 11 Nov 2008 13:06

Ik kan het niet beter zeggen dan Anita gedaan heeft.
Ik sluit me daar helemaal bij aan.
Liddy

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Berichtdoor stoffeltje » Ma 12 Jan 2009 19:58

hallo josie,
hoe gaat het?
liefs anita/stoffel...

josie
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 02 Mei 2008 07:19

Re: Wat is het verloop van alvleesklierkanker?

Berichtdoor josie » Do 05 Feb 2009 08:29

hallo Allemaal.
helaas moet ik jullie nu toch gaan melden ,dat er het een en ander aan het veranderen is. ik ben vorige week met spoed opgenomen geweest,omdat de tumor zich binnen een week zich op een zenuwknoop vastgepind heeft. En ik kan jullie zeggen ,daar wordt je niet vrolijk van. heb er een week gelegen,om de medicijnen aan te laten slaan ,en zit dus nu aan de morfine. Dit is weer goed te doen nu,maar brengt wel de nodige beperkingen voor me met zich mee. Voorheen zat ik nog heerlijk op de fiets deed al mijn boodscahppen weer zelf,en ook in huis deed ik alles nog steeds zelf. In huis heb ik nog niets opgegeven,maar met de bijwerkingen van morfine is het onverantwoord om weer te gaan fietsen.
Ik zal ook met deze tegenslag verder moeten zo goed en kwaad als ik kan,en geef de moed niet op. Hoop nog steeds op een heel klein wondertje ,tegen beter weten in. maar voor iemand die 6/9 mnd gekergen had heb ik de hele zomer en de feestdagen heel goed doorgebracht.
We blijven positief denken en doenen gaan niet achter de geraniums. Wilde jullie dit toch even laten weten. Speciaal aan Stoffeltje ,die altijd heel lieve mailtje naar me stuurt op zijn tijd.
18 febr moet ik terug naar de oncoloog en dan zal de strijd wel losbarsten over bestalen en vhemo ,iets wat ik tot nu toe altijd heb geweigerd. ik ga nog steeds voor kwaliteit van leven en niet voor rekken ten koste van alles.
Liefs josie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Wat is het verloop van alvleesklierkanker?

Berichtdoor liddy » Do 05 Feb 2009 12:59

Doe wat jij wilt. Het is jouw keuze.
Ook als je voor een behandeling kiest, kun je die op ieder moment stoppen.
Bij palliatieve chemo/bestraling geldt dit helemaal.
Als een palliatieve behandeling wordt geadviseerd, zul/moet je de kwaliteit van uw leven bij je beslissing betrekken.
Mijn man koos ervoor om wel de palliatieve chemo te proberen en te kijken of het iets deed.
Voor de eerste chemo was al tegen ons gezegd mocht u de behandeling om welke reden dan ook willen stoppen, dan doen we dat (juli 1998).
Bij mijn man heeft het goed uitgepakt. Dat verhaal ken ik. Als het anders was zou ik het ook schrijven.
Ik wil je niet in een richting duwen.
Heel veel succes volgende week.


Terug naar “Maag-, lever- en darmkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten