plekjes op de alvleesklier en lymfeklieren bij mijn vader

Voor maag-, lever- en darmkankerpatiënten.
johny
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 23 Feb 2011 22:07

plekjes op de alvleesklier en lymfeklieren bij mijn vader

Berichtdoor johny » Wo 23 Feb 2011 22:18

Hallo,

bij mijn vader zijn onlangs plekjes op zijn lymfeklier ondekt. Hij ging naar de dokter voor een simpele (iets wat langdurige) verkoudheid en kwam uiteindelijk (via een scan) met dit bericht naar buiten.
Nu, na enkele onderzoeken en een scan is naar voren gekomen dat er ook plekjes op de alvleesklier ondekt zijn.
Verder is er niet veel duidelijk en helaas praat mijn vader er liever zelf niet zo veel over. (nooit echt ziek geweest, zelden naar de dokter geweest...)
Mijn vraag is nu als volgt, ik lees veel ellendige berichten met slechte afloop, dat is zeer spijtig voor de nabestaande, maar wat ik me tevens afvraag...zijn er ook berichten met een goede afloop?
Ik kan namelijk vrij weinig vinden van mensen die iets met de lymfeklieren en of alvleesklieren hebben die er goed vanaf komen.
Is hier meer over bekend? Zijn er mensen wie hetzelfde meegemaakt hebben waarvan de persoon het "overleefd" heeft?
Ik lees spijtig genoeg namelijk alleen maar berichten waarbij het (in vlot tempo) vaak eindigd voor de persoon.
Ik ben zelf half in de 20 en mijn vader zit tegen zijn pensioen aan...ik betreur dit zeer en heb geen idee wat ik moet en kan doen...voor zover ik nu kan achterhalen via het internet wordt ik er niet vrolijker op...vandaar mijn vraag hier.
Hetgeen wat mijn vader zel zegt is dat hij niet veel wijzer wordt van het ziekenhuis...hij moet veel onderzoeken ondergaan maar meer weet hij zelf ook niet.
Het is pas ondekt en daarvoor had hij (en tot op heden) nog nergens last van...alleen waardoor het "aan het licht is gekomen"...omdat hij door een verkoudheid naar de dokter ging (een aanblijvende verkoudheid in de vorm van veel hoesten...op aandringen van ons is hij hiervoor naar de dokter geweest, en doorgestuurd naar het ziekenhuis...na wat testjes en een scan zijn ze achter die plekjes gekomen en de rest van het verhaal staat hierboven al.

ZIjn er mensen die hier iets mee kunnen...ik hoop het wel, in ieder geval alvast bedankt voor jullie antwoord,

groetjes John

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: plekjes op de alvleesklier en lymfeklieren bij mijn vade

Berichtdoor liddy » Wo 23 Feb 2011 23:05

Zolang je niet weet wat er precies aan de hand is, is het koffiedik kijken.
Natuurlijk ben je bang voor alvleesklierkanker. Echter dat is nog lang niet zeker.
Is het mogelijk dat je met je vader meegaat naar het ziekenhuis?
Dan kun jij wat vragen stellen en misschien iets wijzer worden.
Ik begrijp je angst, maak je niet gek door van alles te lezen op internet, zolang je niet weet wat er aan de hand is.
En het is nu eenmaal zo dat mensen wel verhalen over een verkeerde afloop plaatsen en de verhalen waar het goed gegaan is, die hoor je niet.
Net zoals er in de krant zelden een positief verhaal te vinden is.

mulmol
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 13 Mar 2011 10:00

Re: plekjes op de alvleesklier en lymfeklieren bij mijn vade

Berichtdoor mulmol » Zo 13 Mar 2011 10:15

Hoi John,

Mijn man is afgelopen februari overleden aan alvleesklierkanker, ondanks dat alles heel goed en positief was is het toch mis gegaan.
Wij hebben in deze tijd wel geleerd dat het ene ziekenhuis niet weet wat voor behandelingen er in een ander ziekenhuis gegeven kan worden zelfs in Nederland (of ze willen het niet zeggen), ook in Belgie zijn
er meer mogelijkheden dan in Nederland. Alleen hebben wij de fout gemaakt om te geloven dat in nederland de beste mogelijkheden zijn. Ondanks wat de nederlandse artsen zeggen
zijn er in het buitenland betere / snellere behandelingen mogelijk.

Ik hoop dat het allemaal mee valt, maar mocht je meer willen weten dan vertel ik het graag.

Sterkte Henny

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: plekjes op de alvleesklier en lymfeklieren bij mijn vade

Berichtdoor stoffeltje » Zo 13 Mar 2011 12:40

hoi henny,
als nog van harte gecondoleerd met het verlies van je man!
en veel sterkte in de komende periode"s.
stoffeltje..


Terug naar “Maag-, lever- en darmkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten