Endeldarmkanker

Voor maag-, lever- en darmkankerpatiënten.
ciska66
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 24 Mar 2011 18:04

Endeldarmkanker

Berichtdoor ciska66 » Do 24 Mar 2011 18:27

Hallo,

Mijn naam is Ciska en ik ben 44 jaar.
Sinds dinsdag j.l weet ik dat ik kwaadaardige endeldarmkanker heb.
Er zijn geen uitzaaiingen. Wel zijn er bij de tumor 2 lymfevaten die vergroot zijn.
Dit is mogelijk het behandelplan: eerst bestralen, daarna de operatie en daarna
eventueel chemo. Vandaag hadden de artsen een vergadering om met z'n allen te bespreken om wat te doen.
Maandag a.s heb ik daar contact over met mijn arts. Hier had ik totaal niet op gerekend. Op dit moment heel veel
huilbuien en heel erg kwaad. Graag zou ik in contact willen komen met lotgenoten om af
en toe een luisterend oor te hebben.

Groetjes van Ciska

Marij
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: Do 20 Jan 2011 23:26

Re: Endeldarmkanker

Berichtdoor Marij » Vr 25 Mar 2011 11:14

Hallo Ciska,

Ik ben op dit punt geen lotgenoot maar ik wens je heel veel sterkte.

JolienPon
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Di 05 Apr 2011 12:28

Re: Endeldarmkanker

Berichtdoor JolienPon » Wo 27 Apr 2011 13:20

Hallo Cisca,
Voor lotgenotencontact kun je kijken bij Darmkanker Nederland; www.DarmkankerNederland.nl en op www.SPKS.nl
Hartelijke groet
Jolien

stekkie
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 05 Mei 2011 08:34

Re: Endeldarmkanker

Berichtdoor stekkie » Do 05 Mei 2011 08:53

Hallo Ciska,

Mijn vader had ook endeldarmkanker maar tevens had hij maagkanker!! 2 soorten kanker tegelijk komt zelden voor...maar hij had het!! Bij mijn vader hebben ze eerst de endeldarm bestraald en daarna volgde een chemokuur van 9 wk voor zijn darm en voor de maag. In februari is hij geopereerd en de operatie was goed geslaagd...alleen was het bij hem wel verder uitgezaaid. Alle lymfeklieren zaten al vol!! Een paar weken na zijn operatie zou hij weer bestraald moeten worden en weer een chemokuur moeten ondergaan...

Helaas hebben we een paar weken na zijn operatie afscheid van hem moeten nemen. Hij had verschillende herseninfarcten gehad en verschillende organen begonnen het op te geven. Het gekke is dus eigenlijk dat hij niet aan kanker overleden is...wat we eigenlijk wel verwacht hadden.

Het mooie van mijn vader was zijn moed en doorzettingsvermogen in de tijd dat hij hoorde dat hij kanker had.
Hij hield zijn conditie op peil door elke dag een flink stuk te wandelen en zelfs als hij misselijk was van de chemo bleef hij gewoon eten. Hij is nooit negatief geweest. Hij had zoiets van daar trek ik mezelf wel doorheen. Hij trok ons nog door alles heen...terwijl dat normaal andersom zou moeten zijn!!

Ik hoop dat jij ook de moed en doorzettingsvermogen mag krijgen die je nodig zal hebben....en dat je veel steun en liefde mag krijgen van je familie.
Heel veel sterkte de komende tijd!!

Veel liefs van Stella


Terug naar “Maag-, lever- en darmkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten