Ook mijn vader heeft galwegkanker [druiffie]

Voor maag-, lever- en darmkankerpatiënten.
druiffie2010
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 18 Mei 2011 16:26

Ook mijn vader heeft galwegkanker [druiffie]

Berichtdoor druiffie2010 » Wo 18 Mei 2011 16:42

Hallo allemaal,

Waarom gaat deze ziekte zo snel??...Mijn vader heeft ook galwegkanker...Het begon op 10 april dat ik zag dat z'n oogwit zo geel was en tegen mijn vader zei..Goh pa..wat zijn je ogen geel..mijn vader komt uit Nieuw-Guinea en zag je heel moeilijk eigenlijk de kleur van zijn huid...Dus daar eens goed op gelet en idd hij was geel...Na 10 april bloedonderzoeken gehad en de dag erna gelijk een echo...niks op te zien ( gelukkig zou je dan zeggen )..Verder onderzoek..een uitgebreide echo...weer niks...een MRI-scan met koude vloeistof..was iets op te zien maar ze wisten niet wat..een MRI-scan met warme vloeistof..he he ze wisten het..en tumor in de t-spitsing van de galwegen...Niks meer aan te doen...Nu inmiddels 5 weken later..is hij al 20 kilo afgevallen en zijn er al 4 stents + een drain geplaatst...Mijn vader is er heel rustig onder en heeft het allemaal aanvaard en geaccepteerd..( zo is hij altijd geweest eigenlijk ). Hoe hebben jullie het verder ervaren? Hadden jullie ook het gevoel dat jullie in een achtbaan zaten?

Veel liefs, Druiffie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Ook mijn vader heeft galwegkanker [druiffie]

Berichtdoor liddy » Do 19 Mei 2011 13:50

Je zegt het goed, het is net als of je in een achtbaan zit.
Troost je, alvleesklierkanker gaat vaak nog sneller.
Probeer bij de dag te leven.
Bij kanker loopt het altijd anders dan je denkt.
Moeilijke vraag, hebben jullie al gepraat over de wensen van je vader voor straks.
De ervaring leert dat je er beter nu over kunt praten, hoe langer je het gesprek uitstelt, hoe moeilijker het wordt.
Meestal geeft het opluchting als je de wensen weet. Zo van, dan hoef je het daar niet meer over te hebben.
Hier opschrijven wat je beleeft, maakt het iets makkelijker om er mee om te gaan.

Marliessah
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Wo 22 Sep 2010 02:31

Re: Ook mijn vader heeft galwegkanker [druiffie]

Berichtdoor Marliessah » Vr 24 Jun 2011 01:24

Druiffie.. hoe is het nu met je..en met je vader?
rot ziekte he.. en inderdaad zo'n snel verloop.. vreselijk..
sterkte voor de komende tijd..

Liefs


Terug naar “Maag-, lever- en darmkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten