plekjes op de alvleesklier bij mijn vriend

Voor maag-, lever- en darmkankerpatiënten.
doenja
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 12 Mar 2012 20:49

Ik ben radeloos, zou het alvleesklierkanker kunnen zijn?

Berichtdoor doenja » Ma 12 Mar 2012 21:02

Hallo, Ik ben radeloos

Mijn vriend nog geen 46 jaar
Is al weken ziek en nog eens ziek
Hij woog niet veel zo een 74 kg
en nu nog maar 62 kg..
HIj is naar het ziekenhuis geweest...
en is een tijdje geleden met spoed geopereerd en zat iets in zijn buik/ billen
en dat hebben ze operatief verwijderd..Hij heeft dagen met een drain gelopen en gezeten
Wat het precies is geweest weten wij nog niet...geen uitslag over gehad
HIj heeft al weken pijn in zijn buik.gaf dat aan aan die chirurg in het ziekenhuis in Arnhem
toen zei hij..dan maken wij een darm onderzoek... dus met slang in zijn billen gaan kijken
nu weer 3 weken verder geen uitslagen..Ook al bellen wij op.en vragen wij de desbetreffende arts
U wordt terug gebeld..maar NIKS...toen kreeg hij via een brief een oproep voor een echo
(* wat voor hem verschrikkelijk zeer deed*) en een rontgenfoto. en weer bloedonderzoek dit keer 10 buisjes
Weer een week verder en weer niks gehoord...en bellen en bellen...Maar wij kregen te horen
Nee hij moet 2 april komen voor een onderzoek..slang door zijn keel..en dan gaan ze kijken in de maag.
Ok weer paar weken wachten
Ondertussen valt hij af...krijgt blauwe plekken ( zonder dat hij zich stoot) en slaapt slecht zijn lichaam vind ik niet fijn ruiken
ook al doucht hij elke dag...plast veel..en is erg donker van kleur..stik van de spierpijn..eetlust heeft hij wel maar kan niet eten
kleine beetjes maar geen porties meer die hij voorheen at...Jeuk zichtzelf kapot...ik heb gekeken en de symptomen komen
over heen met die ziekte alvleesklierkanker..als hij wat moet doen is hij dood en dood moe..ziet dingen die er niet zijn
Heel verontrustiend allemaal..IK bel morgen maar weer het ziekenhuis....
En ik heb een mail gestuurd naar Cancer Center in Utrecht kijken of zij wat voor ons kunnen betekenen..want dit kan gewoon niet
wij worden van het kastje naar de muur gestuurd en moeten smeken om de bloeduitslagen of andere uitslagen
En dan met smoesjes..arts is er niet..of hij belt U terug...maar moet nog gebeuren maar zie wel mijn vriend aftakelen
IK maak mij zo een zorgen :oops:

Jane

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Ik ben radeloos, zou het alvleesklierkanker kunnen zijn?

Berichtdoor liddy » Ma 12 Mar 2012 21:33

Logisch dat je hier radeloos van wordt.
Dit duurt veel te lang zonder dat je iets te horen krijgt.
Ik zou je willen adviseren om een afspraak bij de huisarts te maken en er op aandringen dat jullie snel de dokter moeten zien.
Vertel hem/haar je hele verhaal en vraag of het ziekenhuis al iets gemeldt heeft.
De huisarts kan contact opnemen met het ziekenhuis en wellicht krijgt hij/zij meer te horen
en kan hij/zij er voor zorgen dat je vriend vlugger verder onderzocht kan worden.
Ook zou je met de huisart kunnen bepraten of het een idee is dat hij naar een academisch ziekenhuis gaat.

doenja
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 12 Mar 2012 20:49

plekjes op de alvleesklier bij mijn vriend

Berichtdoor doenja » Di 13 Mar 2012 19:25

IK was het gisteren zo zat en heb het cancer center een mail gestuurd met alles wat ons dwars zat
En je raad het nooit...ik werd gebeld door Arnhem zij hadden een boos telefoontje gehad
En nu ineens kunnen wij as donderdag om 15 uur daar terecht..bij een maag.darm lever arts
Wij worden er zo moedeloos van zeker als je ziet hoe je vriend aftakeld..
IK vraag mij af of de symptonen echt van zijn alvleesklier komt??
Lees hier dat mensen er snel van overlijden en dat doet mij zo zeer omdat te lezen...
Heb even geen woorden meer....en bid dat t donderdag goed afloopt
hoewel ik ontzettend bang bent

sterkte iedereen

Jane

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: plekjes op de alvleesklier bij mijn vriend

Berichtdoor liddy » Di 13 Mar 2012 20:23

Het moest niet nodig zijn deze actie.
Echter het heeft nu wel effect gehad.
Hopelijk krijgen jullie overmorgen antwoord op al jullie vragen.
Schrijf ze op, dan weet je zeker dat je niets vergeet.
Probeer je terechte ontevredenheid niet op de persoon die je donderdag spreekt te richten, want het zit er dik in dat diegene niets aan de vertraging kan doen.
Als jullie een en al negativiteit uitstralen, zal de degene tegenover jullie daardoor zeer negatief beïnvloedt worden
en hij/zij krijgt dan een gevoel dat hij/zij het bij jullie nooit goed kan doen en dan krijg je een onwerkbare situatie.
Zeg dat je over de gang van zaken tot dusver niet tevreden bent en dat je hoopt dat het van nu af aan beter loopt met het nakomen van afspraken.
Dus wel even laten merken dat jullie het niet leuk vinden en dan vanuit een positieve instelling verder praten.
Zodat er een sfeer komt van samenwerken en oprecht proberen elkaar te vertrouwen.
Daar zijn jullie het meest mee gebaat.
Ik hoop dat er een redelijke/goede uitslag is.


Terug naar “Maag-, lever- en darmkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten