Ook ik had een anuscarcinoom

Voor maag-, lever- en darmkankerpatiënten.
Irene46
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 04 Sep 2012 20:55

Ook ik had een anuscarcinoom

Berichtdoor Irene46 » Di 04 Sep 2012 21:54

Jan. 2010 ging ik voor een proctoscopie en daar werd een poliep van 2 cm gevonden.Het was een plaveicelcelcarcinoom op de rand van mijn anus,
33 bestralingen gekregen maar geen chemo, veel pijn gehad maar redelijk goed genezen. :wink:
Jan. 2011 kwam een plekje terug, na biopsie wederom plaveicelcelcarcinoom vastgesteld. Optie was een operatie, ben voor een second opinion naar AMC gegaan en heb mij daar laten opereren.
Endeldarm en anusamputatie, uit voorzorg ook mijn baarmoeder laten verwijderen, en een colostoma. Nu heel blij met mijn stoma, prima mee te leven geen problemen en eet alles :D !
Ieder half jaar nu een scan en dat is steeds zonder kanker. Door de bestralingen is mijn huid anders en heb een grote breuk van mijn vagina tot mijn bil.
lastig met leven en zelfs in een broek zichtbaar vandaar dat ik mij laat opereren in het AMC en krijg een matje van varkensmateriaal schijnt minder problemen op te leveren met ingroeien,
heeft iemand hier ervaring mee? :?:
Chirurgen in AMC zijn geweldig, ben blij dat ik daar naartoe ben gegaan.
Omdat ik niemand ken die ook een anuscarcinoom heeft gehad ben ik wel benieuwd naar verhalen van lotgenoten vandaar dat ik mijn verhaal ook op dit forum wil plaatsen. I
k ben een vrouw van 46, getrouwd en heb 2 kinderen. ben nu veel gaan sporten om een goede conditie te hebben voor de operatie. groet, Irene :D

schorpioen
Lid
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 26 Jul 2011 09:14

Re: Ook ik had een anuscarcinoom

Berichtdoor schorpioen » Za 12 Jan 2013 02:21

hoi hoi irene ,

hoe gaat het inmiddels met je ?
vol bewondering je verhaal gelezen
had zelf in 2010 ook een anuscarcinoom
heb je inmiddels operatie gehad ?


vele groetjes schorpioentje


Terug naar “Maag-, lever- en darmkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten