Bang en onzeker over maagkanker

Voor maag-, lever- en darmkankerpatiënten.
xrobin
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 20 Okt 2014 19:02
Locatie: Zwolle

Bang en onzeker over maagkanker

Berichtdoor xrobin » Ma 20 Okt 2014 19:46

Hoi hoi,

Dit is mijn eerste keer op een forum en ik vind het ook nog een beetje spannend en raar maar ik wilde eigenlijk graag mijn verhaal kwijt en waarschijnlijk gerust gesteld worden. Ik ben een meisje van 17 en ik studeer sinds september!

Maar sinds 11 maanden geleden heb ik last kreeg van een brandend gevoel in mijn keel tijdens en na het eten nou was dat in mijn ouders ogen niet zo'n probleem en ik die van mij ook niet, gewoon een rennie nemen en probleem opgelost. Nou was dat dus niet zo want na een paar weken een brandend gevoel te hebben in mijn keel begon ik me erg opgeblazen en misselijk te voelen tijdens en na het eten. De rennie's bleken ook niet te helpen, dus gaf mijn moeder mij uiteindelijk een maagbeschermer die wél hielp. Natuurlijk waren we ervan bewust dat dit eigenlijk alleen op recept mocht maar we dachten dat ik gewoon last had van maagzuur (sinds mijn vader dat ook had) maar omdat rennie's en andere maagzuur remmers maar niet hielpen ging ik na 3 maanden last te hebben naar de huisarts, die het vermoeden bevestigde dat ik last had van brandend maagzuur. Dus ik kreeg maagbeschermers mee en die moest ik voor een tijdje slikken in de hoop dat het wegging.