Leverkanker moeder ( 48 jaar)

Voor maag-, lever- en darmkankerpatiënten.
sandson010
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 01 Aug 2016 12:59

Leverkanker moeder ( 48 jaar)

Berichtdoor sandson010 » Ma 01 Aug 2016 13:47

Hallo Allemaal,

Na veel van jullie ervaringen gelezen te hebben op dit mooie forum heb ik mijzelf ook ingeschreven omdat ik erachter ben gekomen dat geen enkel verhaal hetzelfde is.
Via deze weg hoop ik tips te krijgen hoe wij met sommige dingen om moeten gaan, hieronder een zo kort mogelijke(voor zover dit mogelijk is) toelichting hoe alles tot stand is gekomen..

Begin Mei zijn mijn ouders op cruise gegaan richting de middellandse zee, na 1 dag op zee te zijn heeft mijn moeder heftige buikkrampen gekregen waarvan we dachten dat dit door haar maandelijkse problemen kwam, echter bleef het hier niet bij en werden de krampen steeds heftiger, hierdoor besloot de boordarts dat er een spoedopname moest plaatsvinden in Italië (Bari)
Bij aankomst in deze privé kliniek is er direct een uitgebreide scan gemaakt en deze beoordeeld door dienstdoende arts.
Binnen vier uur heeft mijn moeder te horen gekregen getroffen te zijn door leverkanker en als advies zo snel mogelijk naar huis te gaan voor een passende behandeling.
In eerste instantie heb je het idee vanwege de taal het niet goed te verstaan maar toen het zwart op wit stond was het toch wel een heftige confrontatie.

Bij terugkomst op het schip direct alles in gang gezet om naar huis te vertrekken wat niet echt ideaal is met dit heftige nieuws en de verzekeringsmaatschappij die op dat moment moeilijk doet.

Eenmaal in Nederland direct een afspraak gemaakt in het Vlietland Ziekenhuis te Schiedam, welke aangeven hier opnieuw door de molen te moeten, het moet hier in Nederland natuurlijk ook geconstateerd worden, dit ondanks de vele bewijzen vanuit Italië.
Na weken van scans, bloedonderzoek, en testen werd hier dus ook de vervelende ziekte leverkanker geconstateerd.
Ze konden nu iets concreter zijn en wisten te vertellen dat er een tumor op haar lever zit van 17,5 centimeter doorsnee, deze is daarbij zelfs opengesprongen en is gaan bloeden(inwendig)

De artsen in het Erasmus hebben zich erover gebogen en willen het avontuur aan om 60% of meer van haar lever te verwijderen en daarbij ook de tumor te verwijderen, na bijna 6 weken wachten is het 11 Augustus 2016 zover mijn moeder gaat een 8 uur durende operatie krijgen.
Zelf heeft mijn moeder in die 6 weken goede en slechte dagen maar geeft ook aan de tumor nu te gaan voelen(of zou dit nu tussen haar oren zitten) Eindstand heeft ze vorige week maandag zelf om een scan gevraagd om te kijken of deze nog steeds operatief te verwijderen is... Gelukkig vonden de artsen het nog steeds de moeite waard om te opereren, echter hebben ze vanwege de bloeding van de tumor ook een uitzaaiing op haar buikwand geconstateerd (iemand hier ervaring mee?)

Kortom een paar spannende dagen nog voor 11 Augustus....

Hebben jullie nog tips voor mijn moeder en mij?

Ik hoor jullie graag en word vervolgt.

Sander.

Terug naar “Maag-, lever- en darmkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten