Dunnedarm kanker

Voor maag-, lever- en darmkankerpatiënten.
marlia
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 07 Apr 2004 15:20
Locatie: Zaltbommel

Dunnedarm kanker

Berichtdoor marlia » Wo 07 Apr 2004 15:34

Ik zal me even voorstellen, ik ben Lia, een vrouw van 51 jaar en nu bijna 2 jaar geleden kreeg ik te horen dat ik dunnedarm kanker heb.
Het is erg zeldzaam en de prognoses zijn niet goed.
Het kan niet meer genezen. Ik ben er aan geopereerd en een paar maanden daarna kreeg ik 6 maanden lang chemo. Die chemo was voor mensen met dikkedarm kanker omdat ze voor de dunnedarm eigenlijk niets hebben.
Maar het is wel aangeslagen, en momenteel staat de kanker stil.
Ik zou graag willen weten of er lotgenoten zijn die deze vorm van kanker kennen en/of het zelf hebben (gehad)
:?:
Hartelijke groet Lia

Petersn

Dunne darm kanker

Berichtdoor Petersn » Do 17 Mar 2005 20:51

Hallo Lia,
Ik hoop dat het nog goed met je gaat.

Ik reageer namens een vriend van mij.

Hij is 39 jaar en ongeveer 3/4 jaar geleden werd er dunnedarmkanker geconstateerd. Inmiddels 2 operaties verder en toch weer uitzaaiingen naar de dikke en de endeldarm. Staat nu voor de keuze operen/chemo. Hij weet nog niet wat te doen.

Als je nog kunt dan graag een reaktie.
pj.snel@quicknet.nl

Dank je.

Gast

Re: Dunne darm kanker

Berichtdoor Gast » Ma 27 Jun 2005 14:00

Hallo,

Mijn moeder had ook dunne darm kanker. Eind 2004 is ze er aan geopereerd. De tumor is in zijn geheel weg gehaald. En ook de besmette klieren in de buik zijn toen weg gehaald. Ze heeft toen nog geen behandeling gekregen, omdat ze in het ziekenhuis niet wisten welke ze haar moesten geven (dor komt door de zeldzaamheid van de ziekte). Eind maart kreeg ze weer klachten. De uitzaaingen in de buik waren terug gekomen. Maar dit keer zaten ze tegen de buikwand aan. En dat is niet te opereren. Mijn moeder stond voor de keus om een chemokuur te doen of niet. Het zou dan een kuur zijn die bedoeld is voor dikke darmkanker. En dat zou haar dan (inclusief de chemokuur) een half jaar tot een jaar langer te leven geven. Tenminste als de chemokuur zou aanslaan. het zou een heftige chemokuur zijn met een kleine kans op succes.

Mijn moeder heeft besloten om dat niet te doen. Ze is voor de kwaliteit van het leven gegaan. Achteraf is dat voor haar de goede keuze geweest, want ze had een zeer agressieve tumor. Een chemokuur had haar niet geholpen denk ik. Op 13 juni is ze overleden. Ze is rustig gegaan in haar eiegen huis en met ons (mijn vader, mijn zusje, ik, mijn vriend en mijn zusjes vriend) bij haar. We hebben een hele heftige tijd achter de rug. Het is in twee maanden tijd gebeurd.

Petersen (als ik je naam goed heb) veel sterkte met het bijstaan van je vriend. Dunne darmkanker is een hele zeldzame ziekte. Mijn moeder was de zesde in Nederland van wie het bekend was dat ze dunne darmkanker had (en die gevolgd is door de VU in Amsterdam).

Groetjes, Myrthe

Gast

Re: Dunne darm kanker

Berichtdoor Gast » Ma 24 Okt 2005 17:59

Petersn schreef:Hallo Lia,
Ik hoop dat het nog goed met je gaat.

Ik reageer namens een vriend van mij.

Hij is 39 jaar en ongeveer 3/4 jaar geleden werd er dunnedarmkanker geconstateerd. Inmiddels 2 operaties verder en toch weer uitzaaiingen naar de dikke en de endeldarm. Staat nu voor de keuze operen/chemo. Hij weet nog niet wat te doen.

Als je nog kunt dan graag een reaktie.
pj.snel@quicknet.nl

Dank je.


Terug naar “Maag-, lever- en darmkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 13 gasten