Op zoek naar vrienden en vriendinnen

Partners van patiënten beleven de ziekte weer heel anders. De kans om alleen achter te moeten blijven is reëel. Gelukkig genezen veel kankerpatiënten, maar toch. Je zou zo graag eens met andere partners willen overleggen. Hoe komen zij door deze moeilijke periode heen? Op dit forum kan dat! (per juli 2009)
foxje
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: Di 15 Apr 2008 11:55
Locatie: den haag

Op zoek naar vrienden en vriendinnen

Berichtdoor foxje » Di 28 Jul 2009 00:02

Hoi,
Zoals velen van jullie misschien ook ervaren hebben verandert er veel in je leven tijdens en na het hebben gehad van kanker.
Ik heb zelf kanker gehad, mijn vriend heeft hodgkin gehad en is anderhalf jaar geleden overleden.
Ik heb nu eigenlijk maar heel weinig echte vrienden en vriendinnen en wil graag weer nieuwe vrienden en vriendinnen krijgen.
Mensen die weten en begrijpen wat kanker met je doet en met je omgeving doet,

Groetjes Foxje
Leuke, jonge vrouw met mankement.

Dimphy
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo 02 Sep 2009 10:31

Re: Op zoek naar vrienden en vriendinnen

Berichtdoor Dimphy » Wo 02 Sep 2009 10:53

Hallo,

Ik snap niet waarom mensen afstand nemen als iemand kanker heeft, nouja kan het wel begrijpen omzicht zelf te beschermen tegen pijn en verdriet.
Echte vrienden blijven aan je zijde steunen je en proberen je op te fleuren. Ik lees het zovaak op forums dat vriendenkring drastisch krimt!!. Doet me pijn want juist dan hebben lde mensen iefde,warmte en begrip nodig. Mijn oom begon opeens dagelijks op bezoek te komen..bracht me in mijn jongere jaren terwijl ik in groep 8 zat naar school..wilde perse mij brengen op de dag dat ik op schoolkamp ging. Zo eng en beangstigend heb ik me nog nooit gevoeld. Het direct in gaten dat er iest niet goed was. Maar hij wilde niks vertellen...totdat ik terug kwam en daar stond hij dan bang en alleen op mij te wachten..toen werd het duidelijk..hij vertelde dat hij zo'n hoofdpijn had en bang was. Hij ging na ziekenhuis en ja idd hersentumor. Aantal dagen erna kreeg een kijkoperatie...en daar bleef het bij...door infectie is hij dag erna overleden.. Zo bang en alleen is hij geweest...dat wens je niemand toe, als het zover is dat iemand de diagnose krijgt...trek niet terug bedenk zelf eens hoe jij je zou voelen. Zo alleen....

Ik begrijp dat je graag nieuwe vrienden wilt..waar je andere dingen mee kunt doen en dan allen geconfronteerd te worden met wat er is gebeurd en hoe jij je voelt.

Liefs Dimphy

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Op zoek naar vrienden en vriendinnen

Berichtdoor stoffeltje » Do 03 Sep 2009 11:01

hoi foxje,
kan me helemaal voorstellen.
voor kennisen en vrienden gebeurd het maar 1 keer,jij blijft ermee zitten.
en ook met een agenda die opeens een stuk leger is.
een rot gevoel,maar je moet er idd zelf wat aan doen zoals hier,zoek lotgenoten.
bij hun is er ook meer begrip en samen leuken dingen ondernemen.
liefs stoffel/anita :wink:

r.landouw
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: Ma 17 Aug 2009 10:12

Re: Op zoek naar vrienden en vriendinnen

Berichtdoor r.landouw » Vr 04 Sep 2009 18:57

Hallo,

Voor wat het waard is: in nood leert men vrienden kennen.
Naast zwaar psoriasis (vooral veel jeuk) heb ik kanker, alvleesklierkanker.
Ben nu herstellende van twee operaties en chemokuur.
Natuurlijk: een aantal bekenden zie ik niet meer, dat zijn in mijn ogen geen echte vrienden.
Maar er zijn nog veel meer echt hartverwarmende reacties, ook van mensen van wie je het niet zou verwachten.
Ben echt een beetje stugge, gesloten persoon.
Had dit niet verwacht.
Hoop dat het (wellicht op den duur) bij jou ook zo zal worden: veel warmte en oprechte vriendschap.
Ik wens je veel sterkte en kracht, veel oprechte vriendschap, warmte en liefde.
Ron.

foxje
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: Di 15 Apr 2008 11:55
Locatie: den haag

Re: Op zoek naar vrienden en vriendinnen

Berichtdoor foxje » Za 05 Sep 2009 19:43

Hoi,
Dank je wel allemaal voor jullie lieve reacties. Ik hoop inderdaad dat er mensen gaan reageren via deze site, om mee te mailen of een keer wat leuks te gaan doen. Ben benieuwd of ik op deze wijze mensen zal gaan leren kennen.

Groetjes, en sterkte Ron, ik hoop van harte dat de kuren aangeslagen zijn......
Leuke, jonge vrouw met mankement.

varadi
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: Vr 16 Jul 2010 13:23

Re: Op zoek naar vrienden en vriendinnen

Berichtdoor varadi » Di 24 Mei 2011 16:20

Hoi
ik ben partner van dus ik kan jouw niet geheel begrijpen maar toch ook weer wel, ben zelf ook op zoek naar vriendinnen waar ik mijn verhaal aan kwijt kan.
Misschien kunnen we wel wat voor elkaar beteken.
ik woon in Roermond ik weet niet waar jij woont maar dan weet je of het praktisch is om wat af te spreken ik hoor het wel varrari@home.nl

varadi
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: Vr 16 Jul 2010 13:23

Re: Op zoek naar vrienden en vriendinnen

Berichtdoor varadi » Di 24 Mei 2011 16:21

ik zie nu pas dat je in Den haag woont dus misschien wat meer contact via het web maar elkaar ontmoeten vindt ik geen bezwaar vrienden moeten tenslotte moeite voor elkkaar willen doen en om vrienden te krijgen hoeven ze nog niet altijd naast je te wonen
ik hoor het wel


Terug naar “Partners van patiënten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten