Zus heeft longkanker en laat geen contact toe.

Partners van patiënten beleven de ziekte weer heel anders. De kans om alleen achter te moeten blijven is reëel. Gelukkig genezen veel kankerpatiënten, maar toch. Je zou zo graag eens met andere partners willen overleggen. Hoe komen zij door deze moeilijke periode heen? Op dit forum kan dat! (per juli 2009)
Josina
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 20 Jul 2010 14:26

Zus heeft longkanker en laat geen contact toe.

Berichtdoor Josina » Vr 23 Jul 2010 19:19

Bij mijn zus, met wie ook erg verbonden ben; veel mensen denken dat wij een tweeling zijn, is in december 2009 longkanker geconstateerd. De behandeling, chemokuren en bestraling is nu afgelopen. Mijn zus herken ik bijna niet meer. Zij belt nooit meer uit zichzelf, beantwoordt mijn sms soms niet en gedraagt zich heel nukkig en boosaardig.
Hoe dichterbij ik ook probeer te komen; zij duwt mij weg. Als ik contact zoek, zegt zij niets te melden te hebben en bel ik niet dan zegt zij dat niemand zich om haar bekommert. Mijn moeder die in een verzorgingshuis zit, wil zij niet zien en ook mijn broer moet het ontgelden.
Graag zou ik tips willen hebben hoe ik haar kan benaderen zonder al te veel over mijn eigen grenzen te moeten gaan.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Zus heeft longkanker en laat geen contact toe.

Berichtdoor liddy » Vr 23 Jul 2010 20:31

Zou het kunnen dat ze kwaad is op Jan en alleman omdat ze kanker heeft gekregen?
Misschien is het een kwestie van een lange adem hebben en is het goed om door te gaan
met het sturen van smsjes zonder er een terug te verwachten.
Bel haar met regelmaat op en laat haar weten dat ze belangrijk voor je is.
Contact kun je niet forceren, je kunt alleen zorgen dat jij het contact niet verbreekt.
Succes.


Terug naar “Partners van patiënten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten