partner maar zelf ook kanker gehad

Partners van patiënten beleven de ziekte weer heel anders. De kans om alleen achter te moeten blijven is reëel. Gelukkig genezen veel kankerpatiënten, maar toch. Je zou zo graag eens met andere partners willen overleggen. Hoe komen zij door deze moeilijke periode heen? Op dit forum kan dat! (per juli 2009)
henrie
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 22 Mei 2014 16:05

partner maar zelf ook kanker gehad

Berichtdoor henrie » Do 22 Mei 2014 16:27

In oktober 2014 kreeg mijn man de diagnose longkanker, hij is 52. De schok was enorm, maar het leek in eerste instantie behandelbaar. Eigenlijk was er steeds opnieuw een tegenvaller, maar uiteindelijk is hij in februari geopereerd na chemokuren en bestralingen. De operatie viel tegen, er moesten behalve een longkwab ook 4 ribben verwijderd worden, mijn gevoel zei me dat de kansen hierdoor weer kleiner waren geworden. Hij knapte moeizaam op en we waren net aan het denken over een kleine vakantie toen bleek dat het alweer terug was gekomen, zo snel al! Het zit op meer plaatsen, maar hij wordt nog wel behandeld al zit genezing er niet meer in. Ik vind het ontzettend, niet voor te stellen ook dat hij er straks niet meer is, we zijn bijna 30 jaar samen. Zelf heb ik bijna 4 jaar geleden baarmoederkanker gehad, ik wordt nog steeds gecontroleerd en vind dat nu spannender dan ooit. Maar voor onze zoons ga ik wel naar de controle, het is voor hun al zo moeilijk, allebei je ouders die kanker krijgen!

Terug naar “Partners van patiënten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten