Melanoom

Partners van patiënten beleven de ziekte weer heel anders. De kans om alleen achter te moeten blijven is reëel. Gelukkig genezen veel kankerpatiënten, maar toch. Je zou zo graag eens met andere partners willen overleggen. Hoe komen zij door deze moeilijke periode heen? Op dit forum kan dat! (per juli 2009)
Real love
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 10 Dec 2014 14:55

Melanoom

Berichtdoor Real love » Do 11 Dec 2014 17:28

Hallo,

Mijn man heeft 2 jaar geleden een melanoom gehad, daarna weggehaald ook de poortwachter, en is daarna schoon verklaard, na 1 jaar is het in erge mate teruggekeerd,helemaal uitgezaaid, imuum therapie heeft niet geholpen heeft ook nog en hartaanval gekregen en de chemo is totaal niet goed gegaan, hij is heel dun en weegt nu nog 49 kilo.
We zijn al een geruime maand in een hospice, de eerste 2 weken is het goed gegaan en nu is het hier verschrikkelijk, we zijn zelf van plan om naar huis te gaan of bij onze dochter, maar daar zitten ook weer negatieve kanten aan.
Ik, zijn vrou, we zijn pas getrouwd ik oktober, ben 24 uuur bij hem, ik ken mijn man weet wat hij wilt en niet wilt,de mensen hier van de hospice neageren mij en zijn zelfs heel brutaal tegen mij, en mijn man wordt er niet vrolijker op deze manier, ze zeggen alles doen we voor hem, maar moet wel met dit weer naar buiten als hij wil roken.
De mensen van het hospice maken het ons echt zwaar nu en ik krijg alle schuld, inclusief zijn huisarts heeft vanmorgen mij uitgemaakt voor leugenaarres en is heel brutaal tegen mij geweest, nu gelooft mijn man mij bijna niet meer dat dit gebeurd is, ik vlieg nu tegen de muren op terwijl ik positief voor hem er moet zijn.
Kan ook niet met iemand praten hier want ze hebben het constant over hun protocol, hoe hou ik dit nog uit en vol??

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Melanoom

Berichtdoor liddy » Do 11 Dec 2014 19:48

Het is spijtig te horen dat jouw idee van de zorg niet aansluit bij het hospice.
Ik wil je iets heel moeilijks vragen.
Blijf eens twee dagen thuis.
Door 24 uur in het hospice te zijn, vergeet je dat je ook een eigen leven hebt.
Ga in ieder geval thuis slapen, echt even afstand nemen is gewoon een kwestie van lijfsbehoud.
Anders heb je geen energie over voor straks.
Natuurlijk wil jij ervoor je man zijn, echter nu ben je aan het opbranden en dat is ook voor man niet goed.
De regel dat binnen niet gerookt mag worden, is voor jou misschien onaanvaardbaar, maar kan noodzakelijk
zijn voor de andere mensen binnen het hospice.
Schrijf eens op waar jij je aan stoort en probeer dan te bedenken of het ook anders kan dan jij denkt.
Wellicht als je alles eens op een rijtje hebt staan, dat dan een gesprek met het hospice mogelijk is.
Zodat jullie meer begrip voor elkaar kunnen krijgen.
Neem vooral geen overhaaste beslissing.
Doordat je zo emotioneel betrokken bent (logisch je kunt in deze situatie niets anders)
is (met de nadruk op IS) het mogelijk dat jij net de nuance mist waarmee iemand iets zegt
en je meteen aangevallen voelt, terwijl dat helemaal niet de bedoeling van je gesprekspartner is.
Laat je nog wat weten?


Terug naar “Partners van patiënten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten