voorstellen

Partners van patiënten beleven de ziekte weer heel anders. De kans om alleen achter te moeten blijven is reëel. Gelukkig genezen veel kankerpatiënten, maar toch. Je zou zo graag eens met andere partners willen overleggen. Hoe komen zij door deze moeilijke periode heen? Op dit forum kan dat! (per juli 2009)
arialanieke
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 25 Jul 2015 18:09

voorstellen

Berichtdoor arialanieke » Za 25 Jul 2015 18:31

Graag wil ik mij even voorstellen ik ben een vrouw van 37 jaar
mijn man kampt al meerdere jaren af en aan met kanker, het is een zeldzame vorm van kanker en valt onder neurodocriene soort
hij heeft 10 jaar geleden tumor uit zijn blaas laten halen en uit zijn darmen, en vorig jaar oktober is hij een keer geopereerd aan borstkanker,
paar maanden terug tweede keer geopereerd dat is nu weg
na heel veel scans weer wat in zijn schouder en nek gevonden, schouder is bestraalt,nek krijgt hij nog extra nucliaire scan
mogelijk zit er meer dan gedacht,na scan hopelijk bestraling, we hopen dat mijn man dan kanker vrij blijft
ook word onderzocht of er erfelijkheidsfactoren aanwezig zijn
mijn man zei altijd ik ben nooit ziek,als ik ziek ben ben ik ook goed ziek. dat zei hij voordat hij het kreeg, maar hij zei wel dat hij dit niemand toe wenst soms moeten we twee keer per week naar ziekenhuis, dat is wel erg zwaar proberen wel positief te blijven maar hebben ook moeilijke momenten
en af en toe praten we over wat de artsen hebben vertelt als we weer thuis zijn, en regelmatig zoeken we afleiding en de humor op dat is voor ons en voor mij een hele steun we worden door onze werkleiding ook gesteund en mijn familie, mijn man heeft geen familie meer, veel ook door kanker overleden, dus sommige momenten zijn extra moeilijk voor mijn man, we komen ook regelmatig bij ziekenhuis, en dan zie ik patienten en eigenlijk denk ik dan ik wil ze niet zien, maar als ik ze zie weet ik wel we zijn niet alleen even
tot zo ver mijn verhaal tot gauw weer
arialanieke

Malisa
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Ma 27 Jul 2015 10:16

Re: voorstellen

Berichtdoor Malisa » Ma 27 Jul 2015 11:11

Hoi Arianalieke,

Ik ben nieuw op dit forum sinds vandaag, niet als partner van iemand met kanker, maar als dochter van een kankerpatiënt. Bij mijn vader is maligne mesothelioom (asbestgerelateerde longvlieskanker) vastgesteld eind januari 2015.

Ik wil jou en je partner heel veel sterkte wensen, ik hoop dat je partner kankervrij wordt. Omdat ik het zelf niet meemaak, kan ik me moeilijk in je situatie verplaatsen. Maar anderhalf jaar geleden was er bij mijn man ook de vrees dat hij kanker had (hodgkin of non-hodgkin), hij had een rare bult in zijn hals... Bij de punctie konden ze nog niet zeggen wat het was en werd de mogelijkheid dat het kanker was open gehouden. Uiteindelijk, nadat het weggehaald was door een operatie bleek het een ranula plunging te zijn. (Geen kanker dus een opliuchting, maar daarvoor had ik wel de schrik want na de operatie was hij naar een andere afdeling in het ziekenhuis geplaatst, de afdeling oncologie... Daar schrok ik toch wel even van... Uiteindelijk lag hij daar dus omdat er op de andere verpleegafdelingen geen bed vrij was... Pfff. Hij lag op een kamer met 3 kankerpatiënten die alle drie al opgegeven waren. Erg confronterend... Ze vonden hem vast ook erg zielig met die hechting in zijn nek...;-)
Nu bij mijn vader ook kanker is geconstateerd, kom ik helaas vaker op die afdeling dan me lief is... Maar ze doen er goed werk, de artsen.

Sterkte

Groet

Marion


Terug naar “Partners van patiënten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten