alleenstaande ouder met kanker

Dit forum is speciaal voor mensen die hun partner verloren hebben. Mensen die de behoefte hebben om met andere alleenstaanden te overleggen, eens af te spreken, een bioscoopbezoek te brengen of samen eens op vakantie of een weekendje weg (NB wees voorzichtig met zomaar verstrekken van je gegevens, SDK heeft hier geen controle op).
Phoenix
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: Ma 25 Mei 2009 16:46

alleenstaande ouder met kanker

Berichtdoor Phoenix » Di 06 Okt 2009 12:04

Ik zou graag van gedachten wisselen met andere alleenstaande ouders die kanker hebben.
Ik vind het namelijk nogal een opgave om zelf te worstelen met het ziekzijn, de behandelingen, de vooruitzichten, de angst, de zorgen en daarbij ook nog eens de kinderen gewoon op te voeden, maar ook te begeleiden in hun zorgen, verdriet, angst e.d. In je eentje heb je zo eigenlijk een dubbele kar te trekken en dat is al moeilijk als je gezond bent, maar in onze situatie wordt dat nog ingewikkelder (bijna onmogelijk....ik ben ook maar een mens!)
Hoe doen jullie dat?
En waar halen jullie de kracht en energie vandaan om die klus te klaren?

Toscana
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Zo 30 Okt 2011 21:59

Re: alleenstaande ouder met kanker

Berichtdoor Toscana » Zo 30 Okt 2011 22:03

Dit is een hele goeie vraag, hoe ga je om als je te horen krijgt, als je kanker hebt. Je staat er alleen voor, wat moet je toch allemaal doen.
Wat moet je regelen, de onzekerheid die je bijna sloopt, wachten op een operatie. Wat als je thuiskomt?
Dochter die er moeilijk mee om kan gaan, het moeilijk heeft, hoe verwerkt een kind dit.
Ik heb de diagnose afgelopen donderdag gekregen en weet niet waar ik moet beginnen.
Maak me zorgen om mijn kind.

BeJimmiedup
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Do 22 Aug 2019 23:05
Locatie: Syria
Contact:

alleenstaande ouder met kanker

Berichtdoor BeJimmiedup » Ma 23 Sep 2019 12:25

wat een verschrikkelijk nieuws

Als de kanker al zo overal en zo verspreid zit, zou ik echt niet meer gaan dokteren.
Geef jezelf een korte periode, zeg maximaal een week, om je voor te bereiden op het naderende afscheid. In deze periode geef je poes alleen maar lekkere hapjes bv stinkblik wat anders niet op het menu staat, of luxe biefstuk te eten en extra veel aandacht.
Bedenk ook in deze periode wat je na de dood zou willen; begraven in eigen tuin, achter laten bij de dierenarts, al dan niet persoonlijke crematie, etc.

Veel sterkte.


Terug naar “Alleenstaanden en kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast