Hoe gaat het verder

Dit forum is speciaal voor mensen die hun partner verloren hebben. Mensen die de behoefte hebben om met andere alleenstaanden te overleggen, eens af te spreken, een bioscoopbezoek te brengen of samen eens op vakantie of een weekendje weg (NB wees voorzichtig met zomaar verstrekken van je gegevens, SDK heeft hier geen controle op).
Lelan
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Zo 05 Mei 2013 21:45

Hoe gaat het verder

Berichtdoor Lelan » Di 07 Mei 2013 10:21

Hallo,

Mijn naam is Lelan, Ik ben een paar dagen geleden lid geworden van deze website. Ik heb eindelijk de meest passende forum voor mijn situatie gevonden. Helaas waren er geen recent berichten die ik kan reageren.

Maar ik begrijp ook heel goed dat mensen (mezelf incl.) in zulke situatie (alleenstaanden en kanker hebben) heel erg zwaar hebben om iets meer dan noodzakelijk is te ondernemen. Vooral als je ook nog kind(eren) hebt.

Ik ben net klaar met de hele kanker behandeling traject en heb nu pas adem en energie om eindelijk mijn pijn, verdriet, eenzaamheid, zorg, angst toe te laten en werkelijk ervaren. Ik ben 51 en heb nog een jongste zoon van 17 jaar thuis. Ik heb mijn man anderhalve jaar geleden kwijtgeraakt aan slokdarm kanker. Halve jaar later is mijn moeder ook overleden. 3 maanden daarna kreeg ik te horen dat kanker heb. Al die tijd heb ik mijn pijn, verdriet, machteloosheid, angst weggestopt om mijn man, moeder en kind te verzorgen. Ik probeer mezelf sterk te houden maar mijn lichaam heb eigenlijk geen weerstand. Het ging allemaal als een stortvloed. Heel veel zware beslissingen moest ik in een rap tempo doen. Gelukkig is mijn zoon geen kleine kind meer anders weet ik ook niet hoe ik het moet redden. Het was heel erg zwaar om alles zelf te regelen terwijl je zo ziek was. Daarbij heb ik ook nog een full-time baan die onderdruk staat sinds mijn man ziek was. Bij ieder chemo was ik 1 week erna niet instaat om naar behoor te praten. Alles kostte zoveel energie. Er zijn momenten dat ik liever dood was. Maar ik moet nog leven voor mijn kind. Hij had nachtnerries dat ik ook dood zou gaan.

Nu, 7 maanden later heb ik een borstamputatie gehad. Ik heb nog veel pijn vd operatie en last van de chemo bijwerking, vermoeidheid, geheugenverlies en moeite met concentratie. Voor de buiten wereld moet Ik nu herstellen en mijn leven zo genaamd weer hervatten. Maar ik denk bij mezelf, welke leven? Mijn leven is eigenlijnlijk sinds 2010 stilgestaan en ik heb eigenlijk niet meer beleefd. Ik weet dat ik weer moet gaan werken om mezelf en kind te onderhouden maar heb geen doel, vreugde of toekomst meer om op te bouwen.

tabitha
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Vr 10 Mei 2013 15:57

Re: Hoe gaat het verder

Berichtdoor tabitha » Vr 10 Mei 2013 16:21

hallo ik lees je bericht ik
heb zelf in 2010 borstkanker met uitzaaiigen gehad ben geopereerd en nu zit ik in het 3jaar maar mijn man kreeg in het zelfde jaar longkanker met uitzaaiigen en helaas jl 1april overleden naar 37jaar huwelijk dus dat is erg kort geleden wat je schrijf is ook erg moeilijk en de tijd om door te gaan is zwaar maar je moet al is het erg zwaar jij moet ook voor je zoon en ik voor mijn twee dochters die ik heb maar o wat is het toch moeilijk hoop dat je hier mij en je zelf een beetje opbeurt dit doet mij al goed een beetje misschien wil je mij ook een bericht terug geven

Lelan
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: Zo 05 Mei 2013 21:45

Re: Hoe gaat het verder

Berichtdoor Lelan » Za 11 Mei 2013 08:19

Hallo Tabitha,

Gecondoleerd met het verlies van je man. Jouw verhaal is ook verschrikkelijk dat jullie twee tegelijk tijd ziek waren. Je beide dochters zullen heel erg zwaar hebben? Hoe hebben jullie doorheen gekomen? Het is heel zwaar in moeilijk situaties om positief te zijn. Ik heb nog steeds last van huilbuien. Vallen en weer opstaan probeer ik iedere dag iets sterker worden. Het is fijn dat je verhaal hier kwijt kunt schrijven. Het beurt mij ook op dat ik níet alleen ben.


Terug naar “Alleenstaanden en kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten