Dutch LAF

Hebt u een activiteit georganiseerd voor, door kankerpatiënten en ex-kankerpatiënten. dan kunt u hier een mededeling plaatsen.
DutchLAF
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 25 Jul 2009 19:31

Dutch LAF

Berichtdoor DutchLAF » Za 25 Jul 2009 19:52

Hoi allemaal,

bijna 10 jaar geleden overkwam mij hetzelfde als Lance Armstrong. Na een 6mnd bloed, zweet & tranen, 2 operaties en 3 BEP-kuren verder was ik klaar! Enkele jaren later ontmoette ik Lance tijdens de ronde van Stiphout. Via via heb ik hem een 10min gesproken en dat heeft enorme indruk achtergelaten. Zo'n indruk dat ik tijden rondloop met 'wat kan ik nu doen?'. Na veel wikken en wegen, wat contact met lotgenoten in de familie/vriendschappelijke omgeving, contact met de Lance Armstrong Foundation en hun support, zijn de eerste stappen gezet naar de Dutch LAF.

De insteek van de Dutch LAF is vooral jongeren en jongere ouderen bewust te maken van de ziekte. Met een aantal mensen kwamen we tot de conclusie dat met al het goeds wat het KWF doet, voor deze groep mensen wel weet wat kanker is, er mee te maken heeft gehad, maar onvoldoende bewust is van de gevolgen van bijv. een ongezonde levensstijl. Dit geldt natuurlijk niet voor alle vormen, maar de achterliggende gedachte van de LAF en straks ook de Dutch LAF is vooral te focussen op het bewustzijn over de ziekte. Door informatie op evenementen en festivals willen we de jeugd/jongeren hiermee confronteren. Sponsoring/donanties zullen ongetwijfeld volgen en deze zullen aan het KWF afgedragen worden. Zie de Dutch LAF als 1 van de vele initiatieven tegen de ziekte, met steun van Lance Armstrong himself!

De eerste stappen zoals gezegd zijn gemaakt: http://dutchlaf.hyves.nl/. Wordt lid, stuur je lidmaatschap door, zet je ervaringen in de blog en zorg voor een hype! We willen zsm veel mensen bereiken om ons standpunt uit te dragen en onze hulp aan te dragen. De website, de oprichting van de stichting, informatie etc. wordt de komende tijd naar buiten gebracht/bekend gemaakt.

Join us, LiveStrong!

Terug naar “Activiteiten (ex-)kankerpatiënten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten