Treinen voor kinderen

Hebt u een activiteit georganiseerd voor, door kankerpatiënten en ex-kankerpatiënten. dan kunt u hier een mededeling plaatsen.
William71
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 12 Aug 2014 11:00
Locatie: enschede
Contact:

Treinen voor kinderen

Berichtdoor William71 » Di 12 Aug 2014 17:42

Geachte leden, aangezien jullie de doelgroep zijn, een van moet ik zeggen.
Wil ik van jullie graag een reactie, hoe staan jullie hier tegen over,en vooral wat zie ik over het hoofd.
Vooropgesteld ik ben geen stichting, maar een man met het hart op de juiste plek .
Ik heb al een heleboel stichtingen aan geschreven en gebeld, maar die geven allemaal 0 op rekest, dus ben ik nu bezig in Nederland en Duitsland te vragen voor sponsoring .
Wat ook al wat resultaten heeft bereikt, binnen de ondernemerswereld en de particulieren die zelf ook een Gartenbahn hebben
Mijn ervaring met kanker is dat ik drie familieleden vader moeder en zwager binnen 9 maand heb verloren aan deze ziekte .
En ik me dus ook heel goed kan inleven in de gevoelens van jullie .

Ik wil graag open en eerlijk naar iedereen zijnen ik hoop dat jullie dit ook naar mij en het project zullen zijn.
Vandaar dat ik mijn gegevens ook onderaan openbaar maak .

Ik ben van plan een G-spoor modulebaan te gaan bouwen voor zieke kinderen (kanker e.a. ziektes) kinderen de met welke vorm van geweld te maken hebben gehad of te maken hebben e.a. gehandicapte kinderen.

Modulebaan voor kinderen.
Ik ben bezig met een landelijk project op te starten, maar om op te starten heb ik hulp nodig.

Treinen voor kinderen.
Ik ben zelf in maart begonnen met het aanleggen van mijn tuin en Gartenbahn.
Een Gartenbahn is een treinspoor 1.22.5 speciaal ontworpen voor in de tuin zeg maar.
Gaande weg,en vooral tegen het eind dat de treinen liepen viel mij op dat heel veel kinderen uit de wijk komen kijken.
En als ik dan het glunderen in hun ogen zie, en de vragen die ze hebben doet mij dat goed.
Zodoende is ook mijn tuin om genoemd tot Miniland Eenschede.
Miniland Enschede is bedoeld dat kinderen en ouders even een andere gedachte gaan krijgen en dat lukt heel goed.
Maar allemaal nog in de opbouwfase.
Op privébasis ben ik nu dus ook op zoek naar materialen om het verder te kunnen inrichten.
Zodat het een leuke en educatieve tuin wordt.

Maar nu.
Ik ben een heel gedreven en sociaal iemand, vooral als het om kinderen gaat, hetzij gezonde kinderen zieke of gehandicapte kinderen, maar ook kinderen die met geweld o.a. te maken hebben gehad .
Ik wil dus heel erg graag een mobiele baan gaan maken, zodat deze baan langs ziekenhuizen, instanties, zorginstellingen kan gaan.
Maar de baan kan ook in gezet worden voor bepaalde acties bijv. Kika, Clini-Clowns, Hartstichting, Nierstichting, A.L.S en ga maar door.
Maar de hoofdzaak ligt erbij om te zorgen dat men even op andere gedachten komt.

Maar denk ook aan beurzen t.b.v. van een bepaald fonds of stichting.
En dan helemaal in Disney-style compleet met licht en geluid, of in ieder zo dat kinderen, jongeren maar ook ouderen even een dagje of een middag hun gedachten kunnen verzetten.
Vandaar dat de baan ook zo gemaakt wordt dat 60% Disney/fantasy is en 40 % verschillende treintijdperken.
Denk hierbij aan kinderen met kanker/herstellende, maar ook andere voorkomende ziektes of handicap.
Als er maar even gedachten verzet gaan worden.
Ik heb hier over contact gehad met de eigenaar van grootspoorforum, dit hebben we hier in Nederland niet en hij vindt het een geweldig idee.
Maar er moeten dingen aangeschaft worden.

Bv :
Een bus(je) via sponsoring, mag een goeie gebruikte zijn, waarbij elke sponsor op dit busje vermeld zal gaan worden,en ook op de rok die rondom onder aan de baan komt.
Materiaal om te bouwen, dus hout en kunstof en dergelijke.
Materialen voor in de modulebaan, zoals rails-scenery, treinen,wagons, licht, audio enz.
Er zijn gelukkig een heleboel mensen die grootspoor rijden in Nederland en die zeker bereid zijn om te helpen met het realiseren van dit project
Deze baan is van een vriend van mij en hij is expert in het bouwen van deze banen .
De baan die ik in gedachten heb, is een baan van 7 x3 meter vol met avontuur geluid, lichtjes enz.
Denk daarbij aan disney-treinen, Thomas de trein e.a.
Maar de baan die ik dan in gedachten heb, is echt meer in Disney-style en het hele jaar door inzetbaar.

Ik hoop dat jullie mij kunt helpen dit project en droom te kunnen realiseren.
Het is een kleine moeite die heel veel plezier geeft en even pijn en verdriet even zal wegnemen.
Maar niet alleen bij kinderen, ook ouderen mensen c.q. volwassenen kunnen dit gebruiken.
Het andere maatschappelijk voordeel is dat er ook mensen bij betrokken worden die op dit moment geen werk hebben, zij kunnen op basis van hun ervaring,
en meebouwen aan het project en zodra het project er staat ook meewerken aan de inzet door het hele land .
Ik ben ook meer dan bereid om dit verhaal mondeling toe te lichten .
Natuurlijk mag je ook bij mij langs komen dan kun je het ook zien .
De bouw zal 6 tot 8 maand zijn en daarna is de baan 12/24 maanden en langer inzetbaar .
Dus ook hier kunnen werklozen of mensen met afstand tot de arbeidsmarkt in betrokken worden .

Sponsoren tot nu toe:
Lgb marklin nederland/duitsland (fabrikant grootspoor http://lgb.de )
bigtrainworld.com
grootspoor.com
joker-nitzsche.de
miniaturbeton.de
En verschillende grootspoorrijders uit nederland en duitsland.

Daarnaast komt er nog een gesprek met het bestuur van spoorwegmuseum MBS boekelo en een gesprek met een raadslid.

Op dit moment ben ik geen stichting, maar een inwoner met een groot hart voor kinderen .
Eventueel een bijdrage sponsoren om een stichting te kunnen oprichten zou ook welkom zijn.
Want als privépersoon is het heel erg moeilijk om in deze tijd wat van de grond te krijgen, daarvoor heb ik dus treinen voor kinderen gemaakt op facebook,
daar kan iedereen het project volgen en ook aangeven wat ze sponsoren en wat er mee gedaan wordt.
Maar mijn doel is eigenlijk op basis van schenkingen deze modulebaan te maken .

Het liken van beide onderstaande links van mijn pagina's zou al een medewerking zijn .

Hier even een voorbeeld van een standaard module baan in G- spoor .
https://www.youtube.com/watch?v=2B2v_1ePm88

De modulebaan die ik wil gaan bouwen met de mensen en jeugd is in sigmenten van 150x50x60 (12 boxen).Daar word op dit moment een technische tekening van gemaakt .
Daarnaast zolang er geen stichting is, graag sponsoring e.a. in materiaalvorm, daarvoor heb ik ook een pagina gemaakt zie project.


Mvg

William Spinmuis
Braamlanden 114
7542ck
Enschede

Tel:0031-0-645629536

twitter:@EnschedeMinil
Facebook: http://www.facebook.com/Miniland.Enschede
Project: https://www.facebook.com/treinenvoorkinderen

William71
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 12 Aug 2014 11:00
Locatie: enschede
Contact:

Re: Treinen voor kinderen

Berichtdoor William71 » Di 12 Aug 2014 17:49

Mocht je bij mij in de buurt wonen, schroom niet en kom gerust is langs .
Dan zie je ook wat het is, onder het genot van een kopje koffie en gezelligheid .


Terug naar “Activiteiten (ex-)kankerpatiënten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten