droppie

Dit forum is bedoeld om positiieve verhalen te psten. Verhalen waardoor een glimlach op je gezicht komt en je even je zorgen vergeet. Denk aan:
kwajongens streken, grappen die uitgehaald zijn, leuke avonturen, positieve belevenissen bij hun ziekte, fijne herinneringen, positieve belevenissen in deze voor ons toch donkere dagen
r.landouw
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: Ma 17 Aug 2009 10:12

droppie

Berichtdoor r.landouw » Wo 07 Okt 2009 18:52

zo streng als mijn ouders waren, op een gebied waren ze zeer tolerant: dieren.
wij mochten alle soorten er op nahouden (binnen zekere grenzen natuurlijk).
een voorwaarde: zelf verzorgen. dus ook alle rommel opruimen, verschonen, voedsel mengen, noem maar op.
kippen, parelhoenders, kalkoenen, duiven, parkieten, wandelende takken, vissen, zwanen, schreeuwpapagaaien (betets), en een hond: Droppie.
een middelgrote bastaard herdershond. iedere dag roskammen, nakijken op vlooien en teken, voedsel en water in orde maken, kunstjes leren, kortom, geen tijd voor huiswerk. ha, ha.
het beest kende maar een baas: mijn persoontje. als ik een pakrammel wilde ontlopen, riep ik "Droppie". mijn moeder had dan geen schijn van kans bij mij in de buurt te komen.
hij had nog een heel nuttige functie: onder het eten lag hij meestal onder de tafel. als ik iets moest eten waar ik niet zo van gecharmeerd was ("ik lust niet" wekt de boosheid van mijn ouders op). gooide ik het stiekem onder de tafel. de rest laat zich raden.
vooral vet: daar had ik een gruwelijke hekel aan. nog steeds hoor.
omdat ik aan de magere kant was (en bleef) moest ik nu van mijn ouders juist veel vet eten.
dat was altijd een gevecht.
op een dag had ik een vrij groot stuk vlees met veel vet op mijn bord. ik gooide dat onder de tafel. een schreeuw van mijn vader.
wat was er gebeurd?
Droppie hapte enthousiast naar dat stuk, iets te enthousiast. wammes, in de voet van pa.
enfin, pa kon nauwelijks lopen, maar later zoonlief ook niet.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: droppie

Berichtdoor stoffeltje » Zo 10 Okt 2010 20:15

ha ron,
zat zo een stukje terug te lezen<bijna 1 jaar>, wat kan je het toch ook heerlijk opschrijven joh!
:wink:


Terug naar “De kracht van het positief denken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten