klokkenluider

Dit forum is bedoeld om positiieve verhalen te psten. Verhalen waardoor een glimlach op je gezicht komt en je even je zorgen vergeet. Denk aan:
kwajongens streken, grappen die uitgehaald zijn, leuke avonturen, positieve belevenissen bij hun ziekte, fijne herinneringen, positieve belevenissen in deze voor ons toch donkere dagen
r.landouw
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: Ma 17 Aug 2009 10:12

klokkenluider

Berichtdoor r.landouw » Do 08 Okt 2009 10:27

hallo lotgenoten.
ben bezig met een van mijn hobby's: oude cassettes overzetten op audio cd.
voor mij heel ingewikkeld hoor.
maar goed, over het algemeen lukt het.
heb al een dubbele cd recorder versleten.
nadeel: als een stuk drie kwartier duurt, dan moet je ook drie kwartier er bij blijven. er kan toch altijd wat misgaan?
als dat bijna op het eind gebeurd, is het balen. drie kwartier verspeeld (plus natuurlijk de disk. in het allerergste geval ook de cassette)
andere hobbies:
puzzelen (meer een noodzaak. door de chemo is mijn geheugen sterk achteruit gegaan).
filmen. heel leuk. ben begonnen toen de oudste drie jaar was. mijn vrouw moest er af en toe de leeslamp bijhouden, omdat de belichting anders te zwak zou zijn.
geschiedenis (in afgestudeerd)
economie, met name marktonderzoek. (idem)
maar goed ik dwaal af.
ben klokkenluider geweest in mijn jonge jaren. ja, ja, niets nieuws onder de zon hoor.
wij woonden toen aan de Prinsengracht, kruising Rozengracht, schuin tegenover de Westerkerk.
Ineens zag ik het licht: zondagschool., catechesatie.
mijn ouders blij: zou hij dan toch een deugdzame jongen worden. niet voor galg en rad opgroeien?
ik bood zelfs aan de kerkklokken op zondagochtend vroeg te luiden. daar waren niet veel mensen voor te porren.
mijn ouders vonden het toch een beetje verdacht.
daar steekt vast wat achter.
maar: het kan geen kwaad. houdt hem van de straat.
het uitzicht daar hoog in de toren was adembenemend.
het lawaai letterlijk oorverdovend.
grappig: ik hoefde alleen maar een paar keer aan de (dikke) touwen te trekken. in een zeker ritme.
voor de rest: gewoon aan de touwen blijven hangen.ik heb dat een hele tijd gedaan.
maar ja: aan alles komt een eind.
wat waren de dochters van de dominee aantrekkelijk........

Terug naar “De kracht van het positief denken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten