bottol tjebok

Dit forum is bedoeld om positiieve verhalen te psten. Verhalen waardoor een glimlach op je gezicht komt en je even je zorgen vergeet. Denk aan:
kwajongens streken, grappen die uitgehaald zijn, leuke avonturen, positieve belevenissen bij hun ziekte, fijne herinneringen, positieve belevenissen in deze voor ons toch donkere dagen
r.landouw
Lid

bottol tjebok

Berichtdoor r.landouw » Wo 28 Okt 2009 14:30

ons is ingeprent dat wij, terwille van de hygiene, na een druk altijd drie dingen moesten doen:
1) met papier onze popo goed afvegen. "vooral niet zuinig zijn, dat is verkeerde zuinigheid"
2) met een fles water (bottol = fles; tjebok = afspoelen) de nazorg plegen. dat wil zeggen: naspoelen.
dit in verband met eventuele resten, die bij de hoge temperaturen snel tot infecties kunnen leiden.
3) daarna goed de handen wassen vooral onder de nagels.
in verband daarmee stonden er altijd een aantal flessen in de wc.
grote verbazing bij het bezoek die daarmee onbekend was.
in Amsterdam Noord, waar wij lange tijd hebben gewoond, was er ook onbegrip.
waarschijnlijk is er door vriendinnetjes en vriendjes van Maud, Patrick was pas geboren, thuis over gesproken.
grote onrust.
"de vader van Maud heeft een drankprobleem"
Nou vraag ik je.
als ze nou hadden gevraagd wat dat nou eigenlijk was, waarvoor die flessen daar stonden, dan zou er geen vuiltje aan de lucht zijn.
het is zo uitgelegd.
maar het begon een eigen leven te leiden.
uiteindelijk kwam het zover dat de kleuterleidster van Maud op huisbezoek kwam, om te informeren.
ik heb me tranen gelachen.
Ron.
p.s.: ik heb op een later tijdstip op en heel gemene manier wraak genomen.

Terug naar “De kracht van het positief denken”