een onschuldig plekje
een onschuldig plekje
Hallo allemaal,
Ik ben een moeder van 41 jaar van 2 kinderen. Twee jaar geleden ben ik bij de huisarts geweest voor een heel klein plekje op mijn bovenbeen nog geen 3 mm. Ik vond het al wat vreemd om dat het donkerder van kleur was. Hij zei toen het is niets kom maar terug als het groter word. Dit jaar in februari ben ik terug gegaan want ik vond dat het weer groter geworden was ongeveer 6 mm en ook weer donkerder van kleur. Hij zei ga maar naar dermatoloog.
9 maart ben ik geweest en de dermatoloog vond het niet alarmerend maar besloot wel om weg te halen voor alle zekerheid. En ik zou binnen twee weken de uitslag krijgen. Maar na 1 week kreeg ik de uitslag te horen. Wel een melanoom met een dikte van 0,3 cm!! Ik werk zelf in het ziekenhuis en wist al dat het betekent dat de kans op uitzaaingen groter is als de de dikte meer dan 1 mm bedraagt. En bij mij was het 3 mm en dat was echt schrikken!
Maar de dermatoloog twijfelde want in het PA verslag word meestel gesproken over mm en bij mij werd gesproken over cm. Misschien een typefout?
Hij zou contact opnemen met de PA anatoom en de volgende dag kreeg ik te horen dat het een FOUT was dus het is een dikte van 0,3 mm!! Wat een opluchting!!!
Aankomende week moet ik weer terug en dan krijg ik te horen wanneer een excisie plaatsvind want de snijvlakken waren niet schoon en er moet nog 1 cm rondom weg gehaald worden.
Een heel ander verhaal als het 0,3 cm was dan moest er een onderzoek plaatsvinden naar de lymfeklieren in mijn lies.
Toch wil ik zeggen dat het heel belangrijk is dat je bij de huisarts moet doorzetten als je een plekje of een moedervlek niet vertrouwd dat je om een verwijzing vraagt voor de dermatoloog. Altijd naar je gevoel luisteren!
Een moeder
Ik ben een moeder van 41 jaar van 2 kinderen. Twee jaar geleden ben ik bij de huisarts geweest voor een heel klein plekje op mijn bovenbeen nog geen 3 mm. Ik vond het al wat vreemd om dat het donkerder van kleur was. Hij zei toen het is niets kom maar terug als het groter word. Dit jaar in februari ben ik terug gegaan want ik vond dat het weer groter geworden was ongeveer 6 mm en ook weer donkerder van kleur. Hij zei ga maar naar dermatoloog.
9 maart ben ik geweest en de dermatoloog vond het niet alarmerend maar besloot wel om weg te halen voor alle zekerheid. En ik zou binnen twee weken de uitslag krijgen. Maar na 1 week kreeg ik de uitslag te horen. Wel een melanoom met een dikte van 0,3 cm!! Ik werk zelf in het ziekenhuis en wist al dat het betekent dat de kans op uitzaaingen groter is als de de dikte meer dan 1 mm bedraagt. En bij mij was het 3 mm en dat was echt schrikken!
Maar de dermatoloog twijfelde want in het PA verslag word meestel gesproken over mm en bij mij werd gesproken over cm. Misschien een typefout?
Hij zou contact opnemen met de PA anatoom en de volgende dag kreeg ik te horen dat het een FOUT was dus het is een dikte van 0,3 mm!! Wat een opluchting!!!
Aankomende week moet ik weer terug en dan krijg ik te horen wanneer een excisie plaatsvind want de snijvlakken waren niet schoon en er moet nog 1 cm rondom weg gehaald worden.
Een heel ander verhaal als het 0,3 cm was dan moest er een onderzoek plaatsvinden naar de lymfeklieren in mijn lies.
Toch wil ik zeggen dat het heel belangrijk is dat je bij de huisarts moet doorzetten als je een plekje of een moedervlek niet vertrouwd dat je om een verwijzing vraagt voor de dermatoloog. Altijd naar je gevoel luisteren!
Een moeder
Re: een onschuldig plekje
Wat goed van je naar je gevoel hebt geluisterd en dat je doorgezet hebt.
Succes met de excisie.
Ik hoop dat de snijvlakken nu wel schoon zijn.
Succes met de excisie.
Ik hoop dat de snijvlakken nu wel schoon zijn.
Wat bijzonder beide even oud zelfde gezinssituatie en in de zelfde onzekerheid.
Ook ik zou na 2 weken de uitslag horen maar werd na verloop van al 3 dagen gebeld dat we direct moesten komen, je wereld stort in!!!
Ik heb 19 febr jl de uitslag gehoord en daarna is mijn leven ongelofelijk onzeker geworden.
Ik ben heel benieuwd in welk ziekenhuis jij nu onder behandeling bent. Ik zelf ben momenteel onder behandeling in het AvL.
Bij mij word begin april de reexcisie gedaan ook 1 cm rondom, gelukkig nog mogelijk zonder huidtransplantie.
Ik kan mij zo voorstellen hoe je je voelt, het is werkelijk verschrikkelijk al die onzekerheid, we zitten echt in het zelfde traject hopelijk kunnen we elkaar een beetje helpen en steunen daar waar mogelijk is.
Waar ik ook heel benieuwd naar ben is of ze bij jou al over ct/pet scans praten voor eventuele uitzaaiingen in de vitale delen.
Mijn behandelend arts vind dit niet nodig aangezien het hem en mij alleen maar onrustig zullen maken. Nadat ik over deze uitspraak heel goed heb nagedacht maakt dit mij alleen maar heel onrustig en onzeker. Ik wil graag weten waar ik aantoe ben zover mogelijk natuurlijk.
We staan nog midden in het leven en de vechtlust is zo ongelofelijk groot dat we er echt voor willen gaan !!!
Meid ik wens jou ook heel veel sterkte in deze verschrikkelijke tijd.
Ook ik zou na 2 weken de uitslag horen maar werd na verloop van al 3 dagen gebeld dat we direct moesten komen, je wereld stort in!!!
Ik heb 19 febr jl de uitslag gehoord en daarna is mijn leven ongelofelijk onzeker geworden.
Ik ben heel benieuwd in welk ziekenhuis jij nu onder behandeling bent. Ik zelf ben momenteel onder behandeling in het AvL.
Bij mij word begin april de reexcisie gedaan ook 1 cm rondom, gelukkig nog mogelijk zonder huidtransplantie.
Ik kan mij zo voorstellen hoe je je voelt, het is werkelijk verschrikkelijk al die onzekerheid, we zitten echt in het zelfde traject hopelijk kunnen we elkaar een beetje helpen en steunen daar waar mogelijk is.
Waar ik ook heel benieuwd naar ben is of ze bij jou al over ct/pet scans praten voor eventuele uitzaaiingen in de vitale delen.
Mijn behandelend arts vind dit niet nodig aangezien het hem en mij alleen maar onrustig zullen maken. Nadat ik over deze uitspraak heel goed heb nagedacht maakt dit mij alleen maar heel onrustig en onzeker. Ik wil graag weten waar ik aantoe ben zover mogelijk natuurlijk.
We staan nog midden in het leven en de vechtlust is zo ongelofelijk groot dat we er echt voor willen gaan !!!
Meid ik wens jou ook heel veel sterkte in deze verschrikkelijke tijd.
-
- Lid
hallo chrissie en moeder,
het is idd goed dat jullie goed naar gevoel luisteren en daar ook naar handelen bij de arts.
zeker is zeker en je weet waar je aan toe bent,
beide veel sterkte stoffel
het is idd goed dat jullie goed naar gevoel luisteren en daar ook naar handelen bij de arts.
zeker is zeker en je weet waar je aan toe bent,
beide veel sterkte stoffel

Vanmorgen ben ik op gesprek geweest. En het is allemaal heel gunstig!! Ze hebben een fout gemaakt in het PA verslag wat dikte van mm betreft. In eerste instantie had ik een dikte van 3 mm en nu blijkt het 0,3 mm te zijn. Kans op uitzaaiingen is nihil.
Aankomend donderdag gaan ze en reexcisie doen, 1 cm rondom het litteken.
Wat een opluchting! Heb vorig week heel erg in de zenuwen gezeten.
En ben blij dat ik op tijd bij was.
Aankomend donderdag gaan ze en reexcisie doen, 1 cm rondom het litteken.
Wat een opluchting! Heb vorig week heel erg in de zenuwen gezeten.
En ben blij dat ik op tijd bij was.
Zo meid dat klinkt helemaal top zeg !!!
Maar wat word bij jouw het uitsnijden snel gedaan zeg, ik moet nog wachten tot begin april, echt baal er zo van dat het zo lang duurt.
Hopelijk zijn de snijranden straks ook schoon ik duim voor je !
Maar wat word bij jouw het uitsnijden snel gedaan zeg, ik moet nog wachten tot begin april, echt baal er zo van dat het zo lang duurt.
Hopelijk zijn de snijranden straks ook schoon ik duim voor je !
-
- Lid
hoi moeder,
wat zal je opgelucht en blij zijn .
en dat je snel ook verders geholpen wordt.
zal donderdag voor je duimen.
chrissie,
probeer tot die tijd wat ontspannends te doen<al kan dat moeilijk zijn>
lekker winkelen of van het weer genieten,het is nu echt lente!
de tijd word er niet korter op maar lijkt minder lang als je ontspannend bezig bent.
beide veel sterkte!
wat zal je opgelucht en blij zijn .
en dat je snel ook verders geholpen wordt.
zal donderdag voor je duimen.
chrissie,
probeer tot die tijd wat ontspannends te doen<al kan dat moeilijk zijn>
lekker winkelen of van het weer genieten,het is nu echt lente!
de tijd word er niet korter op maar lijkt minder lang als je ontspannend bezig bent.
beide veel sterkte!

Gisteren naar het ziekenhuis geweest voor reexcisie.
Ze hebben pittig wat weggehaald en ze gingen in de diepte tot het spierlaag.
Bovenop het huid 10 hechtingen. Nu is het niet pijnlijk alleen trekt de wond wat. 8 april treug voor het verwijderen van de hechtingen en voor het uitslag van het weefsel en of de snijvlakken schoon zijn.
Ik voel me nu stuk rustiger dan vorige week en zie het weer allemaal zitten!!
Ook nu ik weer dat ik op tijd bij ben en de kans op uitzaaingen nu nihil is!
Wel heb ik opgenoemd dat ik een hele slordige fout vond van het PA anatoom. En dat het niet meer mag gebeuren!
Ze hebben pittig wat weggehaald en ze gingen in de diepte tot het spierlaag.
Bovenop het huid 10 hechtingen. Nu is het niet pijnlijk alleen trekt de wond wat. 8 april treug voor het verwijderen van de hechtingen en voor het uitslag van het weefsel en of de snijvlakken schoon zijn.
Ik voel me nu stuk rustiger dan vorige week en zie het weer allemaal zitten!!
Ook nu ik weer dat ik op tijd bij ben en de kans op uitzaaingen nu nihil is!
Wel heb ik opgenoemd dat ik een hele slordige fout vond van het PA anatoom. En dat het niet meer mag gebeuren!
Wat tof voor je dat het je zo meegevallen is.
En goed dat je over de fout van de patholoog-anatoom hebt gesproken.
Je doet het toch wel even wat rustiger aan hè.
Op naar een goede uitslag op 8 april, ik gun het je zo.
En goed dat je over de fout van de patholoog-anatoom hebt gesproken.
Je doet het toch wel even wat rustiger aan hè.
Op naar een goede uitslag op 8 april, ik gun het je zo.
Vandaag de uitslag gekregen van het weefsel wat ze 2 weken terug hebben verwijderd.
En het was goed! Geen cellen gevonden van het melanoom! Dus ben schoon!!
Wat een opluchting!
En het was goed! Geen cellen gevonden van het melanoom! Dus ben schoon!!
Wat een opluchting!
Geweldig nieuws, wat fijn voor je.
Wat een super goed nieuws!!
Blijf je nog wel onder controle?
Groetjes
Blijf je nog wel onder controle?
Groetjes
-
- Lid
hoi moeder,
wat een opluchting zal dat geweest zijn om dat zo te horen!
gefeliciteerd met de uitslag.
sterkte stoffel
wat een opluchting zal dat geweest zijn om dat zo te horen!
gefeliciteerd met de uitslag.
sterkte stoffel

Dank je wel jullie allemaal!
Met een half jaar weer controle.De dermatoloog zei dat de prognose heel goed is, geen kans meer op uitzaaiingen en ik was gelukkig op tijd bij! Toch vind ik wel dat mijn huisarts heel makkelijk was toen ik bij hem was en op mijn aandringen stuurde hij me door.
Met een half jaar weer controle.De dermatoloog zei dat de prognose heel goed is, geen kans meer op uitzaaiingen en ik was gelukkig op tijd bij! Toch vind ik wel dat mijn huisarts heel makkelijk was toen ik bij hem was en op mijn aandringen stuurde hij me door.
-
- Lid
hoi,
gefeliciteerd met de goede uitslag!
je weet nu ook dat je bij je huisarts goed op je gevoel moet reageren.
stoffeltje..
gefeliciteerd met de goede uitslag!
je weet nu ook dat je bij je huisarts goed op je gevoel moet reageren.

stoffeltje..
Terug naar “Melanoom en huidkanker”