goede afloop

Voor melanoom- en huidkankerpatiënten.
nicole88
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 18 Mei 2011 20:02

goede afloop

Berichtdoor nicole88 » Wo 18 Mei 2011 20:34

lieve mensen,
in Maart is door de huisarts een soort wratje weggelepeld op mijn bovenbeen (regelmatig rond, blauw/zwart, 3 mm) na t eerst goed bekeken te hebben om kwaadaardigheid uit te sluiten voor zover dat ging. 2 weken later stond de huisarts voor mijn deur met slecht nieuws; t weefsel bleek een zeer kwaadaardig en agressief melanoom te zijn.
De dag erna kon ik al naar de dermatoloog, de dag daarna naar de chirurg. deze wilde eerst een PET/CT scan voor dat hij ging snijden.
De week erna werd ik geopereerd met de ruggeprik en een flinke roes. Eerst werd me meegedeeld dat er geen uitzaaingen op de scan te zien waren. pffff dat was al een opluchting. tijdens de operatie zijn ook mijn poortwachtersklier en nog 2 verdachte plekjes weggehaald en natuurlijk het weefsel om het melanoom in ruime mate.
Na een week bleek in t weggehaalde weefsel geen kwaadaardige cellen meer te zitten, wauw nog meer opluchting.

Vandaag zijn mijn hechtingen (20) er uitgehaald.
Dit waren lange en spannende weken maar gelukkig is het goed afgelopen. De schrik zit er wel goed in, maar bij iedere twijfel zou ik mogen bellen of langsgaan in het ziekenhuis of dit in de praktijk ook zo goed werkt moet zich nog uitwijzen. In ieder geval blijf ik onder controle.

ik weet dat ik geluk heb gehad en gun dit ook andere mensen.
Heel veel sterkte iedereen.

Terug naar “Melanoom en huidkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten