plaveiselcelcarcinoom bij anus

Voor melanoom- en huidkankerpatiënten.
Angelique39
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 09 Okt 2011 02:08

plaveiselcelcarcinoom bij anus

Berichtdoor Angelique39 » Zo 09 Okt 2011 02:24

Ik heb pas te horen gekregen dat ik een plaveiselcelcarcinoom rond de anus heb en dat dat niet vaak voorkomt.
De 17de deze maand ga ik beginnen met chemo en bestraling. Ik krijg 7 weken bestraling en in de 1ste en 5de week word ik een week opgenomen voor de chemo. Ik moet nog naar de internist-oncoloog voor info over de chemo.
Ik zie erg tegen de behandelingen op vooral tegen de bijwerkingen van de bestraling. Wat de eventuele bijwerkingen van de chemo die ik krijg zijn weet ik dus nog niet.
Ik dacht eerst dat ik liever een operatie wilde totdat ik hoorde dat mijn anus dan ook zou moeten worden verwijderd en ik een stoma zou krijgen zag ik daar toch snel vanaf.
Ze hadden op de CT-scan ook 2 kleine tumoren gezien in mijn lever, maar na verder onderzoek bleken dat gelukkig goedaardige te zijn, dat was echt een opluchting.

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: plaveiselcelcarcinoom bij anus

Berichtdoor riaw » Zo 09 Okt 2011 16:34

Dat is inderdaad schrikken,ik wens je veel sterkte bij de te ondergane behandelingen en hoop dat de bijverschijnselen gaan meevallen.

Angelique39
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Zo 09 Okt 2011 02:08

Re: plaveiselcelcarcinoom bij anus

Berichtdoor Angelique39 » Ma 16 Jan 2012 10:00

Ik ben nu een paar maanden verder en er is veel gebeurd.
De chemo en bestraling heb ik al even achter de rug. Direct na de bestraling voelde ik geen tumor meer maar na 2 weken was er weer een aardige bult terug. De arts schrok er ook van en besloot dat operatie de enigste oplossing was. Dat betekende tumor inclusief anus weghalen en dan stoma plaatsen. 2 weken na dit gehoord te hebben had ik weer een afspraak met mijn arts.Toen bleek de tumor kleiner te zijn geworden. Nu hoef ik misschien toch geen operatie en stoma. Mijn arts en ik natuurlijk ook hopen dat de tumor nog helemaal gaat verdwijnen. Ik voel nu nog een klein soort oneffenheid naast de anus. 6 Februari heb ik weer afspraak met mijn arts. Ik heb 1.5 week terug een ct van buik en borst gehad en daar krijg ik ook de 6de februari de uitslag van. Ik denk dat die wel in orde is anders hadden ze nu alwel gebeld neem ik aan.
Emotioneel gezien was de afgelopen tijd ook een achtbaan. Toen ik hoorde dat ik geopereerd moest worden en een stoma zou krijgen was ik heel emotioneel, veel huilen, heel down, heel angstig. Nu gaat het wel weer. Ben nog wel angstig. Ben zo bang dat ik toch nog teleurgesteld ga worden en toch geopereerd moet worden. Maar ja aan de andere kant als het moet dan moet het en kom ik daar ook wel weer over en doorheen.

Groetjes, Angelique

riekam
Lid
Berichten: 14
Lid geworden op: Do 27 Jan 2011 15:46

Re: plaveiselcelcarcinoom bij anus

Berichtdoor riekam » Za 21 Jan 2012 23:15

Dag Angelique,

Hoe is het ondertussen met je?

groet,
Riekam


Terug naar “Melanoom en huidkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten