Maligne Melanoom

Voor melanoom- en huidkankerpatiënten.
marja1951
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 07 Dec 2012 16:12

Maligne Melanoom

Berichtdoor marja1951 » Vr 07 Dec 2012 16:48

Hallo,
ook ik heb een melanoom.
Twee jaar geleden ben ik naar de huisarts gegaan om een lichtbruin vlekje van 1 bij 1,5 cm. te laten zien.Reactie,ach ik zal het opmeten en we houden het in de gaten.Nu bij een nieuwe huisarts laten zien en jawel alarmfase een, dag daarna naar de dermatoloog drie dagen later naar de chirurg en 7 dagen later heeft hij het ruim weg genomen
in een ovaal ongeveer 10 cm. lang en in het midden 5 cm.Het vlekje zat op mijn de voorkant van mijn onderbeen juist waar er maar weinig vlees meer zit.
Dus hij heeft behoorlijk moeten trekken om het in het midden te sluiten.
Na 10 dagen de uitslag jawel: zeer kwaadaardig Maligne melanoom, wondranden niet schoon dus weer meer wegnemen 1cm. meer.
Hij was 1,2 mm. en IV. Nu is er een PET scan gemaakt en echo van de lies en tot zover is alles nog goed geen uitzaaiingen in mijn lijf en lies.
20 december wordt de wond geopend en verder weg gesneden rondom en wordt de poortwachtklier verwijderd om te kijken of de lymfevaten nog schoon zijn.
Ik woon in Belgie en als ik de berichtjes lees van de gang van zaken in Nederland mag ik van geluk spreken dat hier alles zo snel en goed opgevolgd wordt.
Eerste consult nl. op 25 oktober.
Ben benieuwd hoe alles af gaat lopen maar heb goede hoop op herstel.
Voorlopig heb ik nog geen angst gehad, maar mijn leven gaat nu echt in een stroomversnelling.
groetjes Marja.

Terug naar “Melanoom en huidkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten