Maligne Melanoom

Voor melanoom- en huidkankerpatiënten.
marja1951
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 07 Dec 2012 16:12

Maligne Melanoom

Berichtdoor marja1951 » Di 11 Dec 2012 07:56

Hallo ik heb een vraag,
is iemand bekend met, of behandeld na een melanoom met een regionale perfusie?
Zijn hiervan resultaten bekend?
Groetjes Marja.

Pieter_66
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Wo 12 Dec 2012 15:14

Re: Maligne Melanoom

Berichtdoor Pieter_66 » Wo 12 Dec 2012 15:27

Hoi Marja1951,


Ik krijg binnenkort een regionale perfusie. Wat ik weet van de resultaten is dat men niet uitgaat van volledige genezing maar dat je langer verschoond blijft van nieuwe uitzaaiingen.
Bij deze behandeling worden je aders in je been of arm doorgesneden en aan een pomp aangesloten. Dan gaat men chemo door je been/arm pompen.
De hoeveelheid chemo is vele maal hoger dan bij een "normale chemokuur"

Deze behandeling doet men alleen bij uitzaaiingen en als het wegsnijden niet meer afdoende is.
Ik neem aan dat het bij jouw niet zo ver is. Tenminste dat haal ik uit je vorige bericht.

Pieter

marja1951
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 07 Dec 2012 16:12

Re: Maligne Melanoom

Berichtdoor marja1951 » Di 08 Jan 2013 12:59

Hallo allemaal,ik heb 20 december een grotere incisie gehad en de poortwachterklier is weg genomen,
na onderzoek hiervan is vastgesteld dat de wondranden nu wel schoon waren en de klier nog geen metastasen bevatte dus voorlopig ben ik genezen verklaard.
Dat was een fijn bericht net voor het nieuwe jaar.
De wonden genezen goed, die in mijn lies waar het huidtransplant vandaan is gehaald is zo goed als genezen en die op mijn onderbeen gaat na enige strubbelingen
en veranderen van verzorging en producten ook goed.
Nu maar hopen dat het niet weer de kop opsteekt, maar de controle's blijven dus zal het wel allemaal goed komen.
Voor iedereen een goede genezing,
groetjes Marja.


Terug naar “Melanoom en huidkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten