Melanoom...blijf het zo moeilijk vinden...

Voor melanoom- en huidkankerpatiënten.
esra
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 10 Aug 2008 03:04

Melanoom...blijf het zo moeilijk vinden...

Berichtdoor esra » Za 21 Sep 2013 22:14

Hallo,

Ik ben 37, getrouwd en moeder van 3 kindjes onder de 5 jr.
In augustus is er bij mij een melanoom 1.8 mm verwijdert op mijn rug.
Gelijk paar weken erna meer weefsel verwijdert en 1 poortwachterklier in de rechter oksel.
In mijn hals zaten ook 2 poortwachters (n.a.v het radio actief onderzoek) maar ze vonden t een te groot risico deze te verwijderen, terwijl er misschien niet eens sprake was van uitzaaing.
Gelukkig....schoon. Wat een opluchting....
Nu over 4 weken terug voor een extra echo van de halsklieren.
Na die uitslag (ik weet hoe blij ik ermee moet zijn) blijf ik ongerust, bang, emotioneel..
Terwijl iedereen positief is, blijf ik hiermee zitten. Het heeft zo'n impact gehad op mijn leven. De 1e weken na de diagnose was ik zoals vele compleet van slag, ontzetten veel gehuild, hyperventilatie, angstaanvallen noem maar op terwijl ik normaal gesproken een heel stabiel persoon ben. Ik herkende mezelf niet meer.
Waar ik vooral zo emotioneel over ben is, dat ik bang ben dat het terug komt, en ik mijn kindjes niet zie opgroeien, en hun zonder moeder verder moeten.

Nu sinds tijdje voel ik een verdikte klier in mijn hals onde rmijn kaak, aan de linkerkant. Melanoom zat rechts, dat wel.
Huisarts voelde niets... ik voel hem nog steeds, of "denk" wat te voelen, wie weet heeft dit altijd zo gezeten?
Mijn oncoloog assistente gebeld, hij belde me terug en zei...dat hij iets geruster erop was dat de verdikking links zat ipv rechts, maar oplettendheid goed is....je hebt een melanoom gehad.....en ineens werd ik weer met beide voeten op de grond gezet. Als deze verdikking niet weg is wil hij hoofd hals scan. En weer komt het stukje angst naar boven....weer huilbuien...stel dat er wat zit, stel dat het toch uitgezaaid is. Ik wordt soms gewoon gek van mezelf, waarom kan ik dit niet even laten rusten....het is nog maar 4/5 weken terug maar toch....herkent iemand zich in mijn verhaal??

Bedankt voor het lezen.

Esra

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Melanoom...blijf het zo moeilijk vinden...

Berichtdoor liddy » Za 21 Sep 2013 23:52

Ja, het is niet makkelijk. Toch ben je goed bezig.
Een paar weken geleden is je wereld op zijn kop gezet.
Tijdens de behandeling ben je vooral op het ziekenhuis gericht.
En wat daarna ...
Dat is hét moment waarbij vaak pas tot je doordringt wat er de afgelopen weken gebeurd is.
Nu pas, sta je stil bij wat het allemaal betekent.
Ga je aan de toekomst denken, daar stond je vroeger amper bij stil.
Je weet niet goed meer je lichaam te vertrouwen.
Geef jezelf vooral de tijd om alles te verwerken. Laat die huilbuien maar komen.
Probeer bij de dag te leven.


Terug naar “Melanoom en huidkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten