Huidkanker,wondje ontdekt

Voor melanoom- en huidkankerpatiënten.
Kaplan
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 27 Dec 2015 00:08

Huidkanker,wondje ontdekt

Berichtdoor Kaplan » Zo 27 Dec 2015 00:19

Hallo allemaal, ik heb een een vraag en ik ben ook erg bezorgd.

Mijn partner die had al maanden jeukende klein wondje op zijn been die niet geneest. Dus ik heb maar een afspraak gemaakt een week geleden bij me huisarts,hij keek naar de wondje en zei kwaadaardige huidkanker waar ik enorm ben geschrokken,maar zei ook dat we verder geen zorgen moesten maken en we kregen over 3 weken pas een afspraak om de wondje weg tehalen omdat hij te druk had.maar ik wil niet eens zolang wachten,heb ik ook aangegeven maar de huisarts zei dat we toch moeten wachten.wie kan mij vertelllen wat precies kwaadaardig huidkanker is.ik ben erg bang en ben ook bang dat het dan uitgezaaid is.en is het echt nodig om zo lang te wachten? Wat moet ik doen.
:cry:

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Huidkanker,wondje ontdekt

Berichtdoor liddy » Zo 27 Dec 2015 13:55

Dat is dan wel een wonderdokter.
Normaal is het niet met zekerheid te zeggen of het kwaadaardig of niet als je de plek enkel bekijkt.
Je hebt pathologisch onderzoek nodig van verwijderd weefsel om vast te stellen wat het precies is.
Is er een mogelijkheid dat de huisarts enkel je uit voorzorg gewezen heeft op de mogelijkheid
dat kanker een van de vele mogelijkheden is.
Immers een slechte doorbloeding ter plekke is vaak een reden voor het niet dichtgaan van wondjes met name op het been.
Een huisarts die op het oog kwaadaardige huidkanker vaststelt is al een unicum, laat staan dat hij dan geen actie neemt.
Bel morgen naar de huisarts en vraag om meer duidelijkheid.
Mocht de huisarts niet te bereiken zijn, ga naar de vervanger en vraag daar om meer duidelijkheid.

Kaplan
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 27 Dec 2015 00:08

Re: Huidkanker,wondje ontdekt

Berichtdoor Kaplan » Zo 27 Dec 2015 15:44

Huisarts wil dus over een paar weken de wondje zelf weg laten halen en opsturen naar het lab om voor verdere onderzoek,het gaat erom dat ik dus niet wil wachten,ik denk dat ik maandag eens ga bellen dat het eerder mag zijn. Ik verheug er niet op dat het kan maar ik ga het proberen.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Huidkanker,wondje ontdekt

Berichtdoor liddy » Zo 27 Dec 2015 21:43

Mocht het zo zijn dat de huisarts het niet eerder wil verwijderen, laat hem/haar dan duidelijk uitleggen
waarom het kan wachten. Zodat jij er geruster op bent.
Mocht de huisarts het wel eerder kunnen weghalen, vertel hem/haar dan dat je er niet gerust op bent.
Laat je duidelijk uitleggen wat er allemaal aan de hand kan zijn, het hoeft geen kanker te zijn.
Trouwens als een arts het een tumor noemt, dan bedoelt hij/zij daar een zwelling mee.
Tumor is namelijk het Latijnse woord voor zwelling. En dat is geen kanker.

Kaplan
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Zo 27 Dec 2015 00:08

Re: Huidkanker,wondje ontdekt

Berichtdoor Kaplan » Ma 28 Dec 2015 17:15

Helaas,ik moet toch wachten.dus precies over 2 weken kan mijn man terecht om de wondje weg te halen.
Ik heb de assistent doorgegeven of er misschien een vervanger was,die was er wel maar had het ook te druk.
Ik heb gezegd dat ik enorm zorgen maak maar kreeg na een uur te horen dat ik mij niet druk hoef de maken want mijn man heeft gewoon pech gehad en dat het normaal is dat er mensen boven 40 jaar huidkanker kan krijgen. Dus tja wat moet ik hiermee? Ik ben erg verdrietig maar ik laat het mijn gezin ook niet merken. Ik kan alleen maar die dikke 2 weken wachten en hoop voor een goede uitslag .
Is het eigenlijk normaal dat een wondje erg jeukt?
En kan het zo snel gaan die uitzaaiginen. Ik denk dat ik te veel doktor google achterna ben gegaan want ik voel mij echt klote.het lijkt wel of ik die ziekte heb.
Alvast bedankt voor je reactie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Huidkanker,wondje ontdekt

Berichtdoor liddy » Ma 28 Dec 2015 22:07

Het komt op me over dat ze in jullie huisartsenpraktijk te gemakkelijk de term huidkanker gebruiken.
Normaal zal een arts pas na pathologisch onderzoek stellig beweren dat het kanker is.
Als de arts echt zou vermoeden dat het kwaadaardige kanker is, dan wacht hij niet zo lang.
Stop met zoeken op internet, want iedere kanker is weer anders.
Probeer jezelf af te leiden.
"Een mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest, maar nimmer op komt dagen."


Terug naar “Melanoom en huidkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten