Moeder met Alvleesklierkanker

Forum over alvleesklierkanker
riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor riaw » Do 19 Mei 2011 20:29

Ook ik denk aan jullie, heel veel sterkte,

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Do 19 Mei 2011 23:55

Nou, huisarts is geweest. Niks nieuws. Huisarts die eigenlijk met pensioen is gaat nu voor 4 weken op vakantie. Ze zei tegen ma:"Tot over 4 weken". "Nee", zegt ma. "Dat ga ik niet halen". Toen is er een zeer emotioneel afscheid geweest tussen die 2. Pa heeft uitgelegd waarom hij zo kort is aan de foon. Omdat hij niet alles wil zeggen waar ma bij is. En dat kan ik maar al te goed begrijpen. Ik ben momenteel ook weer in de jank modus. Dat is een tijd goed gegaan. Maar ja net wat er hier al gezegd is: "je weet dat het komt maar als het echt nadert...". Verschrikkelijk en wat een hel moet dit zijn voor mensen die er veel langer tegen vechten en dan wetende wat de uitkomst is. Echt respect voor die mensen!
Stom he en nu denk ik:"nee ik wil niet dat ze gaat". Nee het is niet goed!! Wat is dit zwaar!
Ondertussen hou ik zelf een blog bij waarbij jullie van harte welkom zijn om in te loggen en te reageren. (ivm spam moet er geregistreerd worden). www.widoeghe.nl/diana

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor sonjas » Vr 20 Mei 2011 11:08

Ik wil even zeggen dat als je op de link klikt je meteen op de site komt. Inloggen en/of registreren is niet nodig. :wink:

Groetjes..

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Vr 20 Mei 2011 11:16

Dat klopt maar om te reageren moet je wel registreren en je berichten worden eerst " gekeurd'. Maar ik heb alles eraf gehaald. Geen drama alleen erg jammer.

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Ma 23 Mei 2011 11:40

Nou... het is zover.
Ma krijgt vanavond Pal. sedatie. Vandaag de laatste dag om haar aan te spreken en echt te knuffelen.
Ik heb even een moment voor mezelf genomen. Toch fijn dat er nog mensen in de familie zijn waar ik ook een zeer fijn gesprek me eheb gehad en bepaalde nutteloze akkefietjes voor mij iig makkelijker maken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Ma 23 Mei 2011 21:24

Voor je moeder vind ik het fijn dat ze rustig mag gaan slapen.
Voor jou vind ik het heel dubbel.
Je moeder is er nog wel en toch ook weer niet.
Ik hoop dat je goed afscheid hebt kunnen nemen en dat het je rust geeft dat ze nu niet langer bewust pijn mee hoeft te maken.
Blijf haar aanraken en tegen haar praten, want het zou zomaar kunnen dat ze er nog iets van meekrijgt.
Ik wens je veel sterkte toe de komende dagen.

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Ma 23 Mei 2011 22:31

We waren er allemaal bij toen de pomp aanging en binnen 5 minuten sliep ze heel diep. We hebben allemaal afscheid genomen. Ik heb een nachtje daar geslapen en vanochtend heerlijk zoals vroeger bij mama in bed gelegen en toen zei ze: ja net zoals vroeger dat je in je bed had geplast en met je natte broek bij ons kwam liggen hahaha.
Ik heb voor 100% alles gezegd wat ik wilde zeggen. Mijn vriend en ik maken de kist en die is ook bijna klaar. Wordt heel erg mooi.
Nu is het wachten tot pa belt.

Hele zware dag! Nu ook even rust voor mij. Ben op.

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Do 26 Mei 2011 18:56

... toen ging de telefoon....

Mijn beste vriendin, mijn alles, mijn moeder... is vanmiddag haar vrijheid tegemoet gegaan.
Nu is het tijd om op onze eigen benen te staan...

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor riaw » Do 26 Mei 2011 19:11

Gecondoleerd met het verlies van je moeder,fijn dat je goed afscheid van haar hebt kunnen nemen,

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor sonjas » Do 26 Mei 2011 20:12

Meesje, heel erg gecondoleerd met je moeder!!
Sterkte de komende dagen en vooral de tijd die erna gaat komen!!!!

Liefs Sonjas

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Vr 27 Mei 2011 00:13

Gecondoleerd met het verlies van je moeder, Meesje.
Wat fijn dat het haar gegund is geweest om rustig te mogen inslapen.
Ik wens je veel succes met het voltooien van haar kist.

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Vr 27 Mei 2011 00:39

Dank jullie wel voor jullie lieve berichten.

Ze ligt al in de kist. Dat is razendsnel gegaan.

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor sonjas » Vr 27 Mei 2011 09:49

Hoe dubbel het ook mag klinken, toch heel mooi om je moeder te mogen begraven in je eigengemaakte kist!
Ik hoop dat als het voor mijn moeder ook zover is, ze ook op zo'n vredige manier in mag slapen..

Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd!

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Vr 27 Mei 2011 12:21

Het is niet dubbel. Wij hebben vorige jaar ook voor iemand anders 1 gemaakt.
Ik vind het juist mooi omdat het exact is zoals ze wilde.
Zelfs de uitvaart mensen waren onder de indruk.

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor riaw » Vr 27 Mei 2011 21:27

Wat moet dat een fijn gevoel geven dat je dat voor je moeder kon doen,sterkte nog

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Za 28 Mei 2011 18:42

Vandaag ma gezien in de kist. Het gekke is, ik reageer er zo makkelijk op maar dat geldt ook voor mijn pa. Misschien omdat we er naar toe geleefd hebben. Ik heb nog haar make up gedaan. Ook daar had ik geen moeite mee, vond het juist een heel erg fijn moment. Ze ligt er zo mooi bij, met witte mooie kleding, die ze al uitgezocht had. Net een engel. En ze ziet er uit zoals altijd. Nu is dit natuurlijk anders , dan als een kennis ofzo overlijd dan ben je niet de hele rit bij of het is plotseling gebeurd. Ze ligt thuis met enorm veel bloemen. Dinsdag is de crematie. Het is goed zo.... Maar man ik mis dr nu al zo erg! Gister had ik een moment "oh zal mama ff vragen". Nee dus... En daar zullen nog veel momenten van komen.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Za 28 Mei 2011 21:31

Doordat je je moeder nog kunt zien, dringt het nog niet helemaal door dat je moeder is heengegaan.
Het is een soort beschermen wat je geest doet, omdat het gewoon nog niet te bevatten is dat je moeder is heen gegaan.
Laat het gebeuren, maak je er niet ongerust over.
Jouw emoties komen vanzelf en laat ze dan de vrije loop.
Ik denk aan je. Er brandt hier (alsnog) een kaarsje voor haar.

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Za 28 Mei 2011 21:56

Misschien wel. Ik ben niet bang om mijn gevoelens te tonen, dus dat komt er wel uit. En tja Dinsdag he dan wordt het echt. Dan is het echt over. Nu hebben we haar toch een soort van bij ons. We merken het wel en het komt uiteindelijk wel goed. De dood hoort helaas bij het leven.

Dank je wel. Ik heb ook kaarsje branden voor een ieder die het nodig heeft. Ik denk aan allen, die er nog midden in zitten. I

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor sonjas » Zo 29 Mei 2011 10:04

Je leeft er idd naartoe. Die lijdensweg is ook niets, of al die beperkingen die ze hebben.
Dan is het maar beter zo...
Ik denk aan jullie dinsdag!

Liefs Sonjas

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor riaw » Zo 29 Mei 2011 15:58

Ook ik zal dinsdag aan jullie denken

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Ma 30 Mei 2011 16:09

Dank jullie, ik kan alle positieve energie gebruiken morgenmiddag. Ma heeft gevraagd of ik een door haar zelf geschreven waargebeurd verhaal wil voordragen. Ik vind gewoon dat ik dat moet doen. Ik wil het niet door een ander laten doen. Ik vraag ook heel brutaal aan iedereen om morgenmiddag vanaf half 3 mijn alle kracht te sturen zodat ik op z'n minst verstaanbaar het verhaal kan voorlezen. Ma was oersterk in haar leven, dus het moment dat ik het ga voordragen MOET ik dat ook zijn. Ik WIL en KAN het!!! Iets in mij zegt, dat ik het kan en dat ik het moet doen! voor ma en voor mezelf.
Bah wat is het zwaar vandaag.... mensenkinderen...ben ik blij als het morgenavond is, nouja blij, jullie snappen me wel. Ik ben doodmoe maar slapen gaat niet, ben ook bloednerveus. We staan alleen met de familie erbij als de kist dichtgaat,dit gebeurt thuis, het wordt nog echter ( hoe veel echter gaat het nog worden?) ik neem morgen iig een valeriaan pilletje in om rustig te blijven ( baat het niet, schaad het niet). Heb ik van de week ook gedaan en ik werd daadwerkelijk rustiger.
Nou ik kan iig zeggen dat ik flink wat ervaringen rijker ben maar of ik daar nu zo blij mee moet zijn op dit moment?!
Aanstaand weekend heb ik toch besloten naar een evenement te gaan, goeie afleiding voor mij en ik ben tussen echte vrienden, die echt super lief voor me zijn. En ik kan dit weekend maar liefst 300 mannen in elkaar meppen. :D ( grootste event van europa met wat wij doen, 600 man die tegen elkaar vechten) :D .

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor sonjas » Ma 30 Mei 2011 19:49

Ha Meesje,

Ik zal aan je denken in morgen!!! Ik hoop dat je de kracht hebt het voor te lezen!
Als ik dit zo lees moet dat wel lukken.. ;-)


Liefs Sonjas

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor riaw » Di 31 Mei 2011 18:39

Je hebt het achter de rug,hopelijk is alles naar wens gegaan,ik heb aan je gedacht en mentaal steun gestuurd.

Meesje
Lid
Berichten: 134
Lid geworden op: Za 26 Feb 2011 19:57
Locatie: Putten
Contact:

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor Meesje » Di 31 Mei 2011 20:55

Dat heb ik goed gemerkt en dat was erg fijn. en het is daardoor ook goed gegaan, erg goed. Ik was verstaanbaar :-) Het was mooi en emotioneel. Het was ook druk. En nu gaan we weer het harde leven in die gewoon doorraast. Pa moet alleen verder... dat is triest. Huis is nu echt "leeg". Hij red zich wel...
Ik blijf deze week nog lekker thuis en zal denk ik volgende week weer aan de slag aan.

Dank jullie wel, voor al jullie steun, ik heb er geen spijt van dat ik hier op het forum ben gekomen. Het heeft mij zeker geholpen. Degenen die dit opgezet hebben, applaus, mijn petje af!

Ik blijf zeker hier rondhangen! En denk aan allen die er nog midden in zitten!!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Moeder met Alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Di 31 Mei 2011 22:08

Wat knap van jou dat je de tekst hebt voorgelezen.
Hopelijk geeft het je troost de herinnering aan vandaag.
Ik zou je vooral aan willen raden om rustig aan te beginnen op het werk, want je gedachten zullen regelmatig ergens anders zijn.
Gun jezelf op tijd rust, je hebt een heftige tijd achter de rug.


Terug naar “Alvleesklierkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten