Mijn moeder heeft na 13 weken ziekenhuis alvleesklierkanker

Forum over alvleesklierkanker
nikev1
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016 00:00

Mijn moeder heeft na 13 weken ziekenhuis alvleesklierkanker

Berichtdoor nikev1 » Za 16 Jan 2016 07:32

Hallo,

Mijn moeder heeft na 13 weken in het ziekenhuis te hebben gelegen te horen gekregen dat ze alvleesklierkanker heeft. Dit is niet meer te genezen. Ze was opgenomen in het ziekenhuis met een acute pancreatitis. Na ongeveer 10 ct-scans, 2 mri scans, tal van bloedonderzoeken was er niets aan de hand. Er zat alleen die vervelende en pijnlijke ontsteking. Op 4 januari wilden ze toch een punctie doen, hier waren wij niet bang voor, omdat alle onderzoeken goed waren. Op 7 januari kwam de internist bij mijn moeder lang met de mededeling u hebt alvleesklierkanker en hier kunnen we niets meer aan doen. Boem!!!!!!! Mijn moeder heeft nu de eerste chemokuur gehad (gemcitabine). Ze heeft nu geen pijn en kan alles eten. Dit komt omdat de ontsteking weg is zei de arts. Ik hoop dat de mijn lieve moeder nog heel lang geen pijn heeft en ook nog heel. Lang alles kan eten.

Groet,

Kevin

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn moeder heeft na 13 weken ziekenhuis alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Za 16 Jan 2016 13:15

Met jou hoop ik dat je moeder nog lang mag eten en leven.
Echter de vooruitzichten bij alvleesklierkanker zijn niet goed.
Ga nu leuke dingen met je moeder doen, als ze er zin in heeft.
Dan heb je die herinneringen voor straks als de ziekte toch een vlugger verloop kent.

nikev1
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016 00:00

Re: Mijn moeder heeft na 13 weken ziekenhuis alvleesklierkanker

Berichtdoor nikev1 » Zo 17 Jan 2016 19:55

Hoi Liddy,

Ik weet wat de vooruitzichten zijn. Daar wil ik nu nog niet over nadenken. Ik wil de tijd die we nog hebben zoveel mogelijk bij mijn moeder zijn en leuke dingen doen. Ook al is het maar even een kopje koffie drinken. Ze is erg sterk en gaat vol voor de chemokuur om zo nog heel veel te genieten van haar 6 kleinkinderen. Ik heb 2 kinderen van 1 en 4 en mijn broer heeft 4 kinderen. Mam heeft gelukkig nog geen pijn. Deze is helemaal weg nu de alvleesklierontsteking weg is.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn moeder heeft na 13 weken ziekenhuis alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Zo 17 Jan 2016 20:51

Goed om te lezen dat je weet wat de vooruitzichten zijn en fijn dat je er bent voor je moeder.
Toch zou ik je willen vragen om 1 moeilijk gesprek te hebben met je moeder.
Praat over haar wensen, zodat je weet als het zover is wat je moeder gewild zou hebben.
Het zal jouw moeder en jou (misschien samen met je broer) goed doen om zo'n gesprek te hebben en opluchting geven naderhand.
Immers hoe langer je met dit gesprek wacht, hoe moeilijker het wordt.
Liever nu een ongemakkelijk gesprek, dan je straks moet afvragen hoe zou ze het gewild hebben.

nikev1
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016 00:00

Re: Mijn moeder heeft na 13 weken ziekenhuis alvleesklierkanker

Berichtdoor nikev1 » Zo 17 Jan 2016 23:00

Hoi Liddy,

Bedankt voor de tip! We hebben dit gesprek eigenlijk min of meer al gehad. Mijn moeder wil bijvoorbeeld geen euthanasie, maar wel palliatieve sedatie. Ook als het zover is weten we wat mijn moeder wel en niet wil. Ben wel heel blij dat dit allemaal duidelijk is. Dan kun je het in ieder geval achter je laten en je volledig focussen op de tijd die gaat komen.

Ben blij met dit forum! Doet me goed om alles van je me af te schrijven.

Groet,

Nikev

nikev1
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016 00:00

Re: Mijn moeder heeft na 13 weken ziekenhuis alvleesklierkanker

Berichtdoor nikev1 » Wo 02 Mar 2016 12:23

Hallo,

Mijn moeder is 7 weken na de diagnose op 29 februari overleden. De 7 weken die mam thuis was ging het eigenlijk heel goed. Ben afgelopen zaterdag nog samen met mijn moeder op boodschap geweest. De nacht die daarop volgde moest mam overgeven en kreeg ze hevige pijn. Mam is met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan. De bloedwaarden waren prima, maar mam had een beginnende longontsteking. Ze had echt heel veel pijn ze kreunde het uit. Mam wilde niet meer pijnmedicatie, omdat ze dan bang was om te slapen. Mam wilde niet dood. Ze was er nog niet klaar voor. Maar in de nacht is mam om 04:50 overleden!

Wat een gemis en waarom zo snel! Ik heb er heel veel moeite mee en kan het nog niet accepteren.

Vrijdag is de uitvaart waar ik ook ga speechen.

Dit is het voor nu even.

Groet,

Nikev

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn moeder heeft na 13 weken ziekenhuis alvleesklierkanker

Berichtdoor liddy » Wo 02 Mar 2016 14:02

Gecondoleerd met het verlies van je moeder.
Nu heeft ze tenminste geen pijn meer.
Wat fijn voor je dat je nog met haar op boodschap bent geweest.
Laat de komende dagen maar over je heen komen.
De wereld om je heen draait door, echter die van jou staat stil.
Ik hoop dat je troost mag ervaren bij de uitvaart.
Denk aan jezelf en gun jezelf de tijd om te rouwen.
Er brandt hier een kaarsje voor je moeder.

nikev1
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016 00:00

Re: Mijn moeder heeft na 13 weken ziekenhuis alvleesklierkanker

Berichtdoor nikev1 » Za 05 Mar 2016 12:38

De uitvaart was een heel mooi afscheid. Mijn speech ging wonder boven wonder vlekkeloos. De kleinkinderen waren er ook bij. Dat had mijn moeder schitterend gevonden. Nu komt het besef dat alles nu echt is weg is, alleen de herinneringen blijven en die zijn mij heel dierbaar.

Wat een vreselijke sluipmoordenaar is alvleesklierkanker toch!

nikev1
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016 00:00

Re: Mijn moeder heeft na 13 weken ziekenhuis alvleesklierkanker

Berichtdoor nikev1 » Do 10 Mar 2016 19:07

Hoi,

Het blijkt nu dus dat mijn moeder zeer waarschijnlijk is overleden aan een interne bloeding. De tumor heeft waarschijnlijk een scheur in een bloedvat gemaakt. De huisarts is er ook van geschrokken. Mijn moeder had het beginstadium van alvleesklierkanker en kon nog wel een aantal maanden leven. Maar door botte pech is dit niet gebeurd. Verschrikkelijk!!!!!!

DonnaSix
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: Di 06 Okt 2020 06:20

Mijn moeder heeft na 13 weken ziekenhuis alvleesklierkanker

Berichtdoor DonnaSix » Vr 09 Okt 2020 09:44

Ik zou die deurpennen ook maar aanschaffen, dan kun je die meteen bij Erik vervangen. Die kosten letterlijk maar enkele dubbeltjes per stuk. Erik heeft de benodigde speciale pennentrekker. Ik heb ze ook al klaar liggen en ga over 2 weken onder andere daarvoor even richting Erik.


Terug naar “Alvleesklierkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten