granulosa tumor

Voor vrouwen met een granulosaceltumor.
Granulosaceltumor is een vorm van eierstokkanker die zeer zelden voorkomt.
Gerretje
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 28 Jul 2012 17:39

granulosa tumor

Berichtdoor Gerretje » Wo 30 Apr 2014 12:34

In maart 2012 had ik een tumor van 5 kilo. 6 weken later is het vetschort weg gehaald.
In november 2012 is er weer een kleine tumor van 5cm weggehaald.
Er was toen ook sprake dat ik een buikmatje moest hebben i.v.m. een gescheurde buikwand.
Dat is toen niet gebeurd want ik wilde geen kunststof maar een organische mat.
Uiteindelijk bleek het plaatsen van een mat niet nodig.
12 weken geleden is bij mij inhibine geprikt.
Daarvoor was de waarde steeds onder de 10 maar nu was de waarde 12.
6 weken later blijkt de waarde naar 23 gegaan. Dat was dus 6 weken geleden.
Inmiddels is mijn buikwand weer gescheurd. Ik lijk wel 7 maanden zwanger.
Ik heb ook veel last van mijn borsten. Die zijn groter geworden. 7 weken geleden is er
een CT-scan gemaakt Daar was niets op te zien.
Is er met een echo ook een kleine tumor te zien?
Zo kort na de vorige CT-scan weer een CT-scan laten maken lijkt niet verstandig.
Maar ik ben wel bang omdat zo'n tumor zo snel kan groeien.
Heeft u tips of advies voor mij?

Gerretje

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: granulosa tumor

Berichtdoor liddy » Wo 30 Apr 2014 13:05

Beste Gerretje,

Wat een pech heb je.
De inhibinewaarde is persoonlijk. Bij mij is de uitgangswaarde 16, dus hoger dan 16 geldt voor mij als verdacht. Bij een ander kan die inhibinwaarde veel hoger zijn voordat het verdacht is. Zodra ze weten dat het een granulosaceltumor is, meten ze in het bloed de inhibinwaarde. Dat wordt dan de uitgangswaarde. Dus die verschilt bij iedereen.
Ik ben dus heel benieuwd wat jouw uitgangswaarde van de inhibin is.
In welk ziekenhuis ben je onder behandeling?
Hopelijk bij een academisch ziekenhuis, zo niet, ga er dan alsnog naar toe. Echt doen. Granulosaceltumor komt zelden voor, vandaar dat je echt op een academisch ziekenhuis bent aangewezen.
Zelf ben ik geopereerd in juli 2003 aan een granulosaceltumor door Dr. Roy Kruitwagen, die is nu professor aan het academisch ziekenhuis te Maastricht.
Bij mij is eerst de linkereierstok verwijderd op verdenking van een cyste. Dit bleek een granulosaceltumor te zijn.
In een tweede operatie is de rechter eierstok, de baarmoeder en het vetschort verwijderd. Tot op heden heb ik het geluk dat het nog niet terug is gekomen.

Ik wil van harte uitnodigen om je verhaal op het forum te zetten. Hier op het subforum "̶B̶a̶a̶r̶m̶o̶e̶d̶e̶r̶-̶,̶ ̶b̶a̶a̶r̶m̶o̶e̶d̶e̶r̶h̶a̶l̶s̶-̶ ̶e̶n̶ ̶e̶i̶e̶r̶s̶t̶o̶k̶k̶a̶n̶k̶e̶r̶"̶ Granulosaceltumor.
Zodat andere vrouwen jouw verhaal ook kunnen lezen.
De berichten die je op het forum plaatst, zijn via Google terug te vinden. Het is maar dat je het weet.

groetjes,

Liddy


Terug naar “Granulosaceltumor”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten