ervaringen 'kwakzalvers'

Wil je graag slechte ervaringen delen, dan mag dat op deze plaats.
marije veerman
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Vr 22 Sep 2006 15:52

ervaringen 'kwakzalvers'

Berichtdoor marije veerman » Ma 14 Apr 2008 10:06

Beste forumleden,

Al enige tijd doe ik onderzoek naar 'kwakzalvers' die beweren kanker te kunnen genezen of het in ieder geval kunnen verminderen. Ik heb er al eerder artikelen over geschreven, maar op dit moment zou ik voor een vrouwenblad graag het verhaal plaatsen van een vrouw die zelf te maken heeft gehad met kwakzalvers of van dichtbij heeft meegemaakt hoe een geliefde te maken heeft gehad met een kwakzalver. Op die manier hoop ik lezers wat meer inzicht te geven in de werkwijze en lezers die hetzelfde meemaken te helpen. Vooral omdat er nog steeds veel onduidelijkheden over zijn. Mail me anders even wanneer er nog vragen zijn of wanneer je jouw verhaal graag kwijt wil.

Groet,

Marije Veerman
Email: marije.veerman@orange.nl

Placebo
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 08 Aug 2009 22:14

Re: ervaringen 'kwakzalvers'

Berichtdoor Placebo » Za 08 Aug 2009 23:47

Succesvolle artsen en wetenschappers zijn het over een ding eens. Het veranderen van het "milieu-interne" kan tot verrassende genezende resultaten leiden.
Het begrip milieu-interne of het interne-milieu (de zuurgraad van het lichaam) houd in dat het welzijn van het organisme afhankelijk is van de constante samenstelling van bloed en weefselvloeistoffen welke wordt onderhouden door de nieren de gaswisseling en de interactie met de omspoelde lichaamscellen. (homeostase genoemd).
Denk aan de bossen die in de jaren 70 ziek werden door de zure regen. Deze bossen werden gered door het veranderen van de zuurgraad door middel van het strooien van het mineralen.

Op dezelfde manier kan je ook de zuurgraad van je lichaam veranderen, de voeding is tegenwoordig geraffineerd. En als iemand tegen je zegt “” dat is een geraffineerd persoon”” dan weet je dat je daar voor op moet passen. Zo ook met voeding, Veel bestanddelen worden uit de voeding gehaald om bederf tegen tegaan. Waardoor er tekorten ontstaan en het interne milieu van het lichaam wordt veranderd, en het afweersysteem verzwakt. Daarom vind ik dat je het geld voor dure therapieën beter kunt uitgeven aan mineralen en kruiden die het interne milieu of de zuurgraad van het lichaam beïnvloeden.

En dan vind ik 25 euro per maand niet veel.

Afz. mo.xa@home.nl

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: ervaringen 'kwakzalvers'

Berichtdoor liddy » Ma 10 Aug 2009 13:41

Placebo schreef:Succesvolle artsen en wetenschappers zijn het over een ding eens. Het veranderen van het "milieu-interne" kan tot verrassende genezende resultaten leiden.


Kun je vertellen wat een succesvolle arts is?
Wat is de bron van jouw stelling?

Wel typisch dat je niet vertelt dat jij zelf een praktijk hebt die deze stelling propageert?

Placebo
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 08 Aug 2009 22:14

Re: ervaringen 'kwakzalvers'

Berichtdoor Placebo » Ma 10 Aug 2009 22:41

Volgens Ruud a. Nieuwenhuis, directeur stichting Orthomoleculaire Educatie is een Kwakzalver een medicus die zijn tijd ver vooruit is.

Een succesvolle arts is een arts of therapeut of wetenschapper die je de bron van vele ziekten kan verklaren, en durft aftewijken van het alleen voorschrijven van geneesmiddelen.
Denk aan prof Vincent “”bio-electronica Vincent”” (google) Hulda Regehr Clark (wetenschapster)

De bron van mijn stelling: zakwoordenboek der geneeskunde. (Milieu-interne) zo ook “”Bio-Electronica”” een referaat over de werkwijze van Prof L.C. Vincent.
Deze Lezing heb ik in 1984 in Keulen op een Artsen en therapeuten Congres aangehoord. Ook de Heer Bergsma van het gezondheidscentrum in de puccinistraat te Tilburg hield een lezing over voeding, waarmee hij veel bijval oogste.

Inderdaad heb ik sinds 2 jaar geen praktijk meer, wel geef ik sporadisch adviezen via email. Mijn website bestaat nog wel, het opschrift is “” CASUS alternatieve geneeswijze ter ondersteuning van uw gezond heid”” met nadruk op Casus, zodat men kan zien dat kwakzalvers ook wel eens resultaat boeken .

Mijn Praktijk ruimte is nu een Hobby ruimte van; www.everyoneweb.com/gezondworden naar
www.everyoneweb.com/bootjebouwen.

Ben je geïnteresseerd in het referaat van Vincent. Laat het even weten. (zeer leerzaam)

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: ervaringen 'kwakzalvers'

Berichtdoor liddy » Ma 10 Aug 2009 23:40

Placebo schreef:Volgens Ruud a. Nieuwenhuis, directeur stichting Orthomoleculaire Educatie is een Kwakzalver een medicus die zijn tijd ver vooruit is.

Leuke stelling, dat iemand zijn tijd ver vooruit is. Daarmee is nog niet gezegd dat de ideeën van een kwakzalver ook deugen.

Professor Vincent was een Franse wetenschapper, hydrologist, die onderzoek gedaan heeft naar water.
Met name in de jaren 40 en 50 van de vorige eeuw heeft hij hier onderzoek naar gedaan.
Voor kankerpatiënten zie ik weinig toegevoegde waarde in zijn onderzoekingen en de 'behandelingen'
die op zijn onderzoekingen zijn gebaseerd.

Placebo
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 08 Aug 2009 22:14

Re: ervaringen 'kwakzalvers'

Berichtdoor Placebo » Di 11 Aug 2009 13:33

Vincent heeft onderzoek verricht naar de Ph waarden de rh2 en r in drinkwater zeewater regenwater en vele voedingsmiddelen. maar zijn metingen in bloed speeksel en urine waren van belang. De waarden voor optimale gezondheid zijn Ph 7-7,2. rH2 21-23. r 220-250

wijken deze waardes af dan ontstaan ziekten. Beginstadium van kanker laat zien: Ph 8.1 rH2 31 r 120.

Een goede arts is een arts die dus je bloed speeksel en urine meet en aan de hand van die waarden kan voorspellen welke ziekte je gaat ontwikkelen. Deze artsen hebben zich verenigt in de SIBEV: Societe International Bio-electronique Vincent.
Vincent heeft dus meer gedaan dan alleen maar in een glaasje water kijken :)

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: ervaringen 'kwakzalvers'

Berichtdoor liddy » Di 11 Aug 2009 22:26

Kijk eens aan. Voorspellen welke ziekte je krijgt, da's leuk en dan ...
En nu nog een wetenschappelijk onderzoek naar deze methode.
Tot dan blijft het een alternatieve methode, die wel of niet kan wat ze beweert.

Placebo
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 08 Aug 2009 22:14

Re: ervaringen 'kwakzalvers'

Berichtdoor Placebo » Wo 12 Aug 2009 10:56

Ja en dan? Dan moet je zorgen dat het milieu-interne verandert, dit kan met behulp van vitamine mineralen en kruiden. Als het nog in het zelfherstellend vermogen van het lichaam ligt dan zal die ziekte verdwijnen. Denk maar aan de ziekte scheurbeuk, verander het milieu-interne met vitamine C en scheurbeuk verdwijnt. Doe zelf ook maar eens een simpel proefje neem een stukje lakmoespapier en houd dat in de urinestraal en lees de waarde af, zit je tussen de pH 4-6 en je bent al middelbaar leeftijd dan heb je een of ander reumavorm, in ieder geval last van je spieren. Ga je nu vitamine C gebruiken en een mineralen complex dan merk je dat al na 14 dagen de uitslag van het lakmoes papier naar Ph7 is gestegen, en heb je toevallig veel afvalstoffen in je lichaam opgeslagen dan worden deze ook nog eens via de huid naar buiten geduwd en dan kan je onder de puisten of vlekken komen te zitten. En dat is dan de minder leuke kant van het veranderen van het interne milieu, maar het geeft aan dat je een hoop afvalstoffen hebt meegedragen. Er zijn ook grenswaarden waarbij een ziekte niet meer omkeerbaar is. Voor kanker is dit: pH 9.4 rH2 29.4 r 105

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: ervaringen 'kwakzalvers'

Berichtdoor liddy » Wo 12 Aug 2009 12:25

Placebo schreef:Doe zelf ook maar eens een simpel proefje neem een stukje lakmoespapier en houd dat in de urinestraal en lees de waarde af, zit je tussen de pH 4-6 en je bent al middelbaar leeftijd dan heb je een of ander reumavorm, in ieder geval last van je spieren.

Zo'n uitslag laat precies zien, waarom ik het niet zou doen. De uitkomst:"een of ander reumavorm" is veel te vaag en "in ieder geval last van je spieren" is een uitslag waar je helemaal niets mee kunt.

Ik doe dit onderwerp op slot. Jij bent er van overtuigd dat de manier die jij propageert werkt. Prima, fijn voor je.
Je hebt hier de ruimte gekregen om er over te vertellen. Verder praten heeft weinig zin.


Terug naar “Slechte ervaringen met alternatieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten