Stembandkanker

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
Robert

Stembandkanker

Berichtdoor Robert » Do 06 Nov 2003 12:00

Hallo,

In de afgelopen maanden is de stem van mijn vader behoorlijk hees geweest !
Daarnaast was hij heel erg benauwd.
Na een onderzoek in het ziekenhuis met een kijkoperatie is gebleken, dat zijn linkerstemband behoorlijk is opgezet.
De defenitieve diagnose is echter nog niet gesteld, maar ik zou graag wat meer informatie van iemand willen hebben die ervaring heeft met de verschillende soorten behandelingen m.b.t. stembandkanker ![/b]

estelle

Berichtdoor estelle » Vr 07 Nov 2003 14:38

Hallo,

Bij mijn vader werd er begin dit jaar stembandkanker ontdekt.
Hij was ook al enige tijd hees.
Hij heeft 2 zware chemokuren van telkens 5 dagen ondergaan en een hele reeks bestralingen.
Al bij al heeft hij dit goed doorstaan, van de chemo had hij zo goed als geen last of nevenwerkingen, maar de bestralingen hebben natuurlijk wel heel wat kapotgemaakt binnenin. Zo kon hij op een bepaald moment niet meer eten, en is hij opgenomen in het zienkenhuis om gedurende een 3-tal weken sondevoeding te krijgen.
Beetje bij beetje is hij dan weer zelf beginnen eten, maar was wel moeilijk. Nu, een 6-tal maanden verder gaat het goed. Kan redelijk vlot eten, en is gisteren nog eens op controle moeten gaan.
Het kankergezwel is volledig verdwenen, en zijn stembanden zijn goed aan het herstellen.
Hij gaat nu om de 3 maanden op controle.
Nu kunnen we alleen maar hopen dat het niet meer terugkomt.

Groetjes, en het beste.

Estelle

A.M. de Bruine

Stembandkanker

Berichtdoor A.M. de Bruine » Di 11 Nov 2003 23:36

Beste Robert,

Als je meer informatie zoekt over Stembandkanker dan kun je als je dat wilt kijken op mijn site www.amdebruine.info
Daar staat veel over mijn eigen ervaringen, maar er zitten ook links naar academische behandelcentra. Op de sites van de behandelcentra kun je voldoende medisch verantwoord materiaal vinden omtrent symptomen, diagnose behandeling.
Overigens: Op de site van KWF Kankerbestrijding kun je online de brochure strottenhoofdkanker lezen met veel nuttige informatie.
Misschien is dat wel de beste informatie in dit stadium.

Sterkte en groeten,
Ad de Bruine.


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten