Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n kop

Dit forum is voor jongeren die kanker meemaken in hun directe omgeving
(vader, moeder, broer, zus, vriend(in), goede collega, klasgenoot, enz.)
en daar graag met hun lotgenoten over willen praten.
anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor anspatje » Vr 01 Jul 2011 09:59

Wat is het toch zwaar om dit mee te maken van iemand van wie je houdt.
En wat een bikkel is je vader hij is er nog steeds.
terwijl er wat anders gezegt is.
Ik wil alleen zeggen dat ik heel veel aan je denk.
je heel veel sterkte wens,
liefs van mij

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor riaw » Vr 01 Jul 2011 16:54

Ook ik wens je heel veel sterkte voor de komende tijd,hopelijk hebben jullie nog wat "goede "momenten.

lmdehaan
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Za 19 Mar 2011 12:09

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor lmdehaan » Di 12 Jul 2011 11:48

Hoe gaat het met jullie? Inmiddels zijn we alweer 2 weken verder...
Dag lieve mama.. Ik ben zo verschrikkelijk trots op je!!

xcoolxlordx
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Do 30 Dec 2010 00:08

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor xcoolxlordx » Vr 22 Jul 2011 00:28

Hey,
het is een tijdje geleden dat ik van me liet horen maar mijn vader is er nog steeds, hij probeert zijn verjaardag te halen dat volgende week donderdag is. dan wordt hij namelijk 50.
Maar het gaat echt heel erg slecht sinds vorige week. Deze week gaat het plotseling echt heel snel. Hij verliest veel bloed, want hij heeft aambeien. Het probleem is dat zijn bloed niet genoeg stolt om het bloeden te laten stoppen. Maandag moest hij 4 zakken bloed krijgen want hij had een veel te laag HB gehalte. Het wordt ook telkens zwaarder voor hem om naar het ziekenhuis te komen, het gaat nu al 2 weken per ambulance. Het is zwaar om het weer op die brancard te zien leggen, maandag moest hij zelfs aan de beademing door zijn te lage HB. Morgen moet hij weer naar het ziekenhuis, we moeten nog zien of hij het wel aan kan...
maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik mijn vader eigenlijk al verloren ben, sinds hij weer thuis is, en al die tijden in het ziekenhuis is hij zo verandert. Hij is sneller bang, snel chagrijnig, geen humor meer enz. Het is moeilijk om hiermee om te gaan. Hij heeft het zelf niet door maar we nemen het hem ook niet kwalijk natuurlijk . Het komt gewoon allemaal door die stomme ... ziekte.
Ik weet niet meer of ik het allemaal wel kan toe zien. Hij is sinds vorige week ook weer zoveel afgevallen zijn beentjes lijken net stokjes. Hij weegt nu nog minder dan mij hij weegt rond de 58 kilo... terwijl hij nog tijdens de chemo's zelfs nog boven de 65 woog. Het is ook best eng om zijn gezicht te zien, het lijkt net een skelet... En als je die fotos bekijkt van de vorige zomer vakantie schrik ik echt. Het is gewoon echt moeilijk om hiermee om te gaan.
Hij wordt ook helemaal geel, vooral zijn ogen. De leukemie begint nu namelijk zijn ingewanden te slopen. Dat begint bij de lever. Ik hoop echt dat hij zijn verjaardag haalt dat zou mooi zijn dat hij nog tenminste 50 is geworden.
Het moeilijke ook is dat mijn vrienden net doen alsof er niks bij mij aan de hand is. Ze vragen gewoon ga je nog op vakantie en dat soort dingen, ik snap dat ze niet weten hoe het is, maar het is gewoon moeilijk om te horen hoe rustig leventje hun hebben, terwijl de onze een afslachting is geworden.
De begrafenis is zo goed als geregeld, we moeten alleen nog de kleding uitzoeken. Ik zou niet weten wat ik aan moet trekken, wie denkt daar nu al aan op 16 jarige leeftijd voor de begrafenis van je vader. Het is gewoon echt ... ! Sorry maar ik ben echt moe, ik kan nu ook niet slapen. Ik weet het even allemaal niet meer. Ik weet wel dat ik echt tegen volgende week op zit, want ik heb zon voorgevoel dat het volgende week tijd is.
En ik wou nog even weten hoe het met jullie staat? ik heb het een tijdje niet meer gelezen. Dus ik hoop dat het bij jullie beter gaat. En dat jullie een fijne vakantie hebben, dat ik nog wou toe wensen!

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor sonjas » Vr 22 Jul 2011 09:28

Hoii,

Wat erg toch om je ouder zo mee te moeten maken, vooral op zo'n jonge leeftijd.
Mijn moeder was maar 5 jaar ouder, maar zelf ben ik al 32.
Mijn moeder was op het laatst ook een skeletje, wist niet dat iemand zó erg af kon vallen. Ze had geen grammetje vet meer in haar gezicht, daarbij was ze ook nog eens kaal door de chemo, een erg raar gezicht hoor!!
Mensen die haar weken niet hadden gezien schrokken zich wild..
Het 'mooie' van mij moeder was dat ze de laatste dagen erg suf werd en minder aanspreekbaar. Ik hoop ook echt dat ze zelf niet meer zo mee gekregen heeft dat het einde naderde. Voor ons was dat moment ook echt een verlossing (hoe gek dat ook klinkt misschien).
Ik hoop heel erg voor ullie allemaal dat je vader zijn verjaardag nog mee mag maken!!!
Hoe je taai meid!!

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor anspatje » Vr 22 Jul 2011 11:27

hoi,
wat een sterke vader heb je toch.
Ik wens van harte dat hij zijn 50ste verjaardag zal kunnen vieren.
Het is goed dat hij een soort doel heeft.
Ik kan me zo goed voorstellen dat het voor jou ontzettend zwaar is allemaal.
Ik van 31 heb t ook zwaar en jij dan zo jong dit al moeten mee maken,
weet gewoon niet wat ik moet zeggen.
Andere mensen weten ook niet goed hoe ze met zulke dingen moeten omgaan,
vooral als het niet om hun zelf gaat,
daarom praten ze maar over koetjes en kalfjes.
Je moet je er maar niet te kwaad over maken,
dat kost te veel energie en die heb je veelste hard nodig voor andere momenten.
Ik snap dat je niet wil denken over wat je aan doet als de dag zover is.
ik had wat nieuws gekocht maar dat is meer omdat ik als ik me down voel t liefste geld wil uitgeven.
doe gewoon iets aan waar jij je t fijnste in voelt.
Ik heb veel aan je moeten denken hoor.
liefs Angelique

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor riaw » Vr 22 Jul 2011 20:38

Ook ik denk veel aan je,ik ben zelf ook jarig donderdag en kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen hoe erg dat voor jou moet zijn,ik heb zelf geen kinderen en eigenlijk ben ik daar nu blij om, dat zij dat niet hoeven mee te maken,aan de andere kant mis ik ook het meeleven van die kinderen,ik hoop dat jouw vader steun ondervind van jouw medeleven want dat spreekt uit alles,jouw liefde voor je vader.

Hopelijk besef je wat jij voor jouw vader betekent,en wat een rijkdom dat is,dat heb je hem toch maar kunnen bieden.

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor sonjas » Zo 24 Jul 2011 11:47

Even een hele andere vraag, wonen jullie in Noord Brabant misschien?
Het zou wel heel toevallig zijn, maar mijn vader kent een man via zijn werk die ook leukemie heeft..

Gr Sonjas

xcoolxlordx
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Do 30 Dec 2010 00:08

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor xcoolxlordx » Wo 27 Jul 2011 12:34

Hey bedankt voor jullie reacties,
ik zal helaas moeten vertellen dat mijn vader om kwart voor tien is overleden vanochtend, een dag voor zijn verjaardag.
Hij is gelukkig wel rustig heen gegaan, de huisarts gaf hem gisteravond een slaapdrankje waardoor hij in een soort coma terecht kwam. De huisarts vertelde dat hij zo zwak was dat hij dan vanzelf in zijn slaap rustig heen zou gaan. En dat is dus vanochtend gebeurd. We hebben wel afscheid kunnen nemen, maar het was wel moeilijk. Vooral omdat hij de 2 laatste dagen enge hallucinaties zag, hij zag bijvoorbeeld een roze olifant, maar ook wel enge dingen. Gister kon hij bijna niet meer met ons praten omdat hij elke weg viel. Gister avond wou hij zelfs nog zijn laatste biertje omdat hij die al een jaar niet meer 1 had gehad, het moest natuurlijk wel een Grolsch zijn hahah .Maar helaas mocht dat ook al niet zo zijn, zodra hij een slok wou nemen moest hij plotseling overgeven, hij was hier eigenlijk veel te zwak voor dus daarna hadden we gelijk de huisarts gebeld voor de spuit, want hij lag gewoon in zijn eigen ontlasting en spul.,, . Dus het is beter zo. Maar ik mis het echt!!! Ik heb nog steeds het idee dat hij elk moment weer opstaat en weer grapjes zal maken, maar dat zal nooit meer zo zijn..

Sonjas: Ik woon in de Noordoostpolder. Tegenwoordig hoor je het telkens meer mensen met kanker. Het is verschrikkelijk als je hoort hoeveel mensen het tegenwoordig wel niet hebben. Het gekke was dat mijn vader 4 jaar geleden zelfs was gestopt na vele jaren roken. En zijn longen waren schoon, het is gewoon gek hoe opeens die ziekte op dook. Ik zit wel vreselijk tegen de begrafenis op, straks komt er iemand van de uitvaart die hem netjes zal neerleggen, we baren hem op bij ons thuis, zodat het gevoel er nog een beetje is. Waarschijnlijk zal de begrafenis maandag zal denk ik..

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor liddy » Wo 27 Jul 2011 12:50

Gecondoleerd met het verlies van je vader.
Wat moedig van jullie om toch de huisarts te bellen, zo net voor zijn verjaardag.
Fijn dat het hem toch gegund is om rustig in te slapen.
Ja, dat dubbele gevoel is zo herkenbaar.
Laat het allemaal maar over je heen komen, het zijn rare dagen.
Er brandt hier een kaars voor je vader.

sonjas
Lid
Berichten: 224
Lid geworden op: Di 01 Feb 2011 19:14

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor sonjas » Wo 27 Jul 2011 13:39

Heel erg gecondoleerd!!! Hoe snel dat het ineens dan nog kan gaan...

riaw
Lid
Berichten: 255
Lid geworden op: Zo 12 Sep 2010 19:48

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor riaw » Wo 27 Jul 2011 15:53

Dat het nu toch zo snel gegaan is,gecondoleerd met het verlies van je vader,triest dat het de dag voor zijn verjaardag heeft moeten gebeuren,maar hij is uit zijn lijden verlost.
Hij heeft nu rust.

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor anspatje » Wo 27 Jul 2011 22:58

Ach ik had zo gehoopt dat hij zijn verjaardag zou halen.
maar als ik hoor van de hallucinaties,
blij dat hij daar nu geen last meer van heeft.
En fijn dat het op een rustige manier gegaan is.
Fijn dat hij nog even thuis bij jullie kan zijn.
heel veel sterkte gewenst voor jou en je familie.
ik zal een mooi kaarsje voor hem branden.
heel veel liefs van mij.

stoffeltje
Lid
Berichten: 1370
Lid geworden op: Za 17 Feb 2007 23:24
Locatie: bennebroek

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor stoffeltje » Do 28 Jul 2011 18:45

van harte gecondoleerd met het verlies van je vader!
en veel kracht in de komende moeilijke periodes.
toch altijd te jong.
veel sterkte stoffeltje

dorien82
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Di 26 Jul 2011 23:57

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor dorien82 » Do 28 Jul 2011 21:59

Ik zit hier met tranen in mn ogen alle berichten te lezen.
Ik wil jou en je familie enorm veel sterkte wensen.
Ik weet hoe het is om "ineens" geen vader meer te hebben en dan heb je alle steun die je kan krijgen nodig.
Dus ook van mij, er wordt aan jullie gedacht.

Dorien

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor liddy » Zo 31 Jul 2011 20:51

Morgen zal ik in gedachten bij jullie zijn in de hoop dat het afscheid troostvol mag zijn.

lmdehaan
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Za 19 Mar 2011 12:09

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor lmdehaan » Ma 01 Aug 2011 03:31

Heel veel sterkte met die grote verlies :( wat stom dat hij zijn verjaardag niet meer heeft mogen vieren :( heel veel sterkte met het afscheid, ik hoop dat je er straks toch op een bepaalde manier met een "goed" gevoel op terug kan kijken, hoe verschrikkelijk moeilijk de dag ook zal zijn.
Ik zal aan je denken!
Dag lieve mama.. Ik ben zo verschrikkelijk trots op je!!

anspatje
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: Wo 26 Jan 2011 23:23

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor anspatje » Wo 03 Aug 2011 00:05

kom gewoon even een dikke knuffel langs brengen.

xcoolxlordx
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Do 30 Dec 2010 00:08

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor xcoolxlordx » Ma 16 Apr 2012 22:57

Hey, ik wou even weten hoe het met iedereen gaat.
Hier bij mij thuis is het moeilijk, ik ben afgelopen vrijdag alweer 17 geworden, raar als je het allemaal terug leest op dit forum gaat het allemaal zo snel! Mijn verjaardag was anders dan normaal, het was een zware dag. Dit was mijn eerste verjaardag dat hij er echt niet was. ... ook niet in het ziekenhuis.
Het leven op school is ook zwaar, ik haal slechte resultaten merk ik sinds mijn vader er niet meer is.. ik ben op een één of andere manier geblokkeerd. Maar ik blijf mijn best doen! Ik denk veel aan de toekomst, en bedenk me wat ik eigenlijk nog allemaal wou doen met mijn vader.. erg zwaar is dat. De laatste tijd teken ik ook veel.. Ik denk om in stand te houden wat mijn vader ons geleerd had. Ik maak veel realistische portretten en ik maak voortgang! Elke keer bedenk ik me die regeltjes die mijn vader altijd op zei. En de kritiek die hij had hahah . Dat mis ik wel, nu hoor ik alleen nog maar.: hij is prachtig. Erg leuk natuurlijk, maar het is niet zoals vroeger en dat zal het ook niet meer worden.

Groetjes

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor liddy » Ma 16 Apr 2012 23:18

Juist het tekenen zal je helpen om alles te verwerken.
Maak je niet druk over je slechte resultaten. Het is heel normaal. Want je hebt zoveel meegemaakt.
Ja, het wordt anders dan vroeger. Je moet er nog ingroeien, het past nog niet vertrouwd.
Zoals een nieuwe jas nooit gelijk zo lekker zit als je oude.
Jij komt er wel.

sss
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: Za 24 Mar 2012 08:45

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor sss » Di 17 Apr 2012 17:22

Hey,

'k Heb je hele verhaal gelezen en ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van je moed en je wijsheid tijdens de ziekte van je papa! Ik bewonder je echt en vind dat je heel volwassen door het leven gaat! Ikzelf verloor ook mijn papa op mijn 17de levensjaar dus begrijp ik heel goed waar jij door moest.
Ik hoop dat het verder goed met je gaat, want ik kan me voorstellen dat je door deze ervaring getekend bent en dat je je papa nog steeds erg mist, zeker op dagen zoals je verjaardag. Ik ben er dan ook zeker van dat je papa heel trots op z'n dochter was.

Goed te horen dat je toch je best doet om op school goede resultaten te halen. Het is logisch dat het allemaal niet zo lekker loopt, maar als je zelf wilt, dan kom je er wel en een diploma is toch wel belangrijk voor later hé :D .
Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!

Liefs,
Isabeau

xcoolxlordx
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Do 30 Dec 2010 00:08

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n

Berichtdoor xcoolxlordx » Do 07 Jun 2012 17:05

Hey Isabeau,

Bedankt voor je lieve reactie!

Morpheus02007
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Do 15 Sep 2016 21:18

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n kop

Berichtdoor Morpheus02007 » Do 15 Sep 2016 21:41

Hallo allemaal, ik heb u verhaal gelezen. Mijn papa is 67 en heeft ook acute leukemie. Vastgesteld op 13 april 2015 exact een maand na mijn bekkenbreuk op het werk. Ik ben op 8 september 35 jaar geworden, dus ik ben geen kind meer, maar op dit moment voel ik me wel zo en verloren. Mijn vader wou geen chemo, nadat hij zijn broer aan dezelfde ziekte heeft zien tenondergaan....en nu ligt hij op dit moment te sterven. Er was zelfs geen tijd meer voor euthanasie. Ik heb gisteren nog een goed gesprek met hem gehad, maar vandaag was dit onmogelijk. Ze hebben alle antibiotica gestopt en zijn nu de Morfine aan het opdrijven (Palliatieve Sedatie). Ik kreeg vandaag een echte shock toen ik de kamer binnenkwam. Ik herkende hem niet meer na 12u later.....Verschikkelijk! Wat een smerige ziekte. Ik voel me verloren en wacht met een bang hart op het slechte nieuws. Nooit gedacht dat dit in 2 weken tijd zo zou lopen. Hij was tamelijk goed tot hij plots 41 graden koorts kreeg en ze kregen de infectie niet onder controle. Het lucht een beetje op dit hier neer te schrijven.

Bedankt om te luisteren.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n kop

Berichtdoor liddy » Di 20 Sep 2016 16:17

Hoe oud je ook bent, het is altijd te vroeg om je vader te verliezen.
Als het goed is, lijdt je vader nu niet meer, echter voor jou kan het moeilijk zijn om daar je vader te zien liggen,
terwijl er geen contact meer mogelijk lijkt.
Toch zou ik je willen meegeven om tegen je vader, als je dat kunt, te blijven praten.
Vertel hem maar wat je vandaag gedaan hebt. Zeg dat je van hem houdt, dat je hem niet kunt missen,
maar dat je weet dat het zijn tijd is om te gaan.
Draai zijn lievelingsmuziek, wie weet kun je zijn hand vasthouden.

Bij de overgang kan er bij het overlijden een epileptische aanval ontstaan.
Hier merkt je vader niets van, maar voor jullie is het een heel eng gezicht.
Het is heel normaal als je hier van schrikt. Daarom is het goed om te weten dit het kan gebeuren.
Er treedt als het ware kortsluiting in de hersenen op, je vader is dan al over, echter het lichaam reageert nog.

Sterkte

xcoolxlordx
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: Do 30 Dec 2010 00:08

Re: Mijn vader heeft acute leukemie, en mijn leven is op z'n kop

Berichtdoor xcoolxlordx » Za 29 Okt 2016 16:06

Morpheus,

Ik las uw verhaal en wil graag vragen hoe het op dit moment gaat?
Iets dat ik geleerd heb is dat het goed is om erover te praten, in dit geval erover te schrijven.
Gevoelens wegstoppen heeft geen zin. Op een gegeven moment vreet het je op en krijg je er alleen maar last van.
Het is moeilijk voor u om te zien dat uw vader geen behandeling wou, maar misschien is het beter zo. Acute leukemie is een vreselijke ziekte en heeft echt maar een kleine kans om te genezen. Tijdens de behandelperiode gebeuren er ook vreselijke dingen, dus misschien is het beter zo dat uw vader deze keuze heeft gemaakt.

Ik hoop dat het goed met u gaat.


Terug naar “Mijn vader, moeder, broer, zus of vriend heeft kanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten