wonderdokter in China?

Heb jij goede ervaringen met alternatieven?
Hier mag je ze delen. Let op: reclame voor personen, diensten en/of bedrijven is NIET toegestaan.
eagle456
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 05 Nov 2011 13:59

wonderdokter in China?

Berichtdoor eagle456 » Za 05 Nov 2011 14:15

Beste allemaal

Ik woon als sinds enkele jaren in China. Met kanker heb ik eigenlijk nooit iets te maken gehad (Ik ben nu 56),
Tot voor een paar weken, toen bij mijn schoonvader hier in China slokdarmkanker werd vastgesteld. 15 cm van de slokdarm was verkankerd en hij kon niets meer eten of drinken.
Het ziekenhuis geeft hem nog 5-7 maanden Je zag hem elke dag een beetje doodgaan.
Chemo wil hij perse niet, dus is mijn vrouw aan het zoeken gegaan naar een andere manier om dit te behandelen. Ziekenhuis in Beijing...met weinig resultaat,
via een ander chinees medicijn wat ook niet hielp tenslotte terechtgekomen bij een dokter die wel iets kan betekenen.
Al na 1 week kon hij weer wat drinken, en ook iets eten gaat steeds beter. De dokter is er van overtuigd dat hij de kanker kan genezen, en mijn schoonvader zit uitstekend in zijn vel.
Inmiddels heb ik er een kennis van ons naar toe gestuurd. Die is 2 jaar geleden geopereerd aan maagkanker, bestraald etc. etc. 2 weken geleden kreeg hij te horen dat de kanker nu ook in de lever zit op 3-5 plaatsen.
Hij zit daar nu 1 week, en voelt zich steeds beter.

Zijn er mensen die hier meer van willen weten, mail me dan. Het enige dat ik kan bieden is ondersteuning, maar dat doe ik graag

Het ziekenhuis heeft een policy die het volgende inhoudt.
Als je komt wordt gekeken of de behandeling aanslaat. Dit proces duurt 3-4 dagen.
Slaat het niet aan dat word je heen gestuurd, en zijn er GEEN kosten aan verbonden

Vragen?
Laat maar komen.

sterkte
Revo

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: wonderdokter in China?

Berichtdoor liddy » Za 05 Nov 2011 17:18

Graag zou ik willen dat je hier de naam van het ziekenhuis en van de dokter plaatst.

eagle456
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 05 Nov 2011 13:59

Re: wonderdokter in China?

Berichtdoor eagle456 » Zo 06 Nov 2011 01:55

Beste Liddy

Dat heeft weinig zin.
De plaatsnaam (vlakbij Luzhou) is in China, en niet zo makkelijk te vinden. Ongeveer 2 uur met de tax vanaf het vliegveld van Luzhou
De naam van de dokter is ook in het Chinees. Vermelding heeft weinig toegevoegde waarde.
Ik begrijp overigens dat mensen sceptisch zijn, dat was ik ook. Maar ook ik kan niet om de resultaten heen, en ze zijn ongelooflijk.
Zelfs chirurgen in gerennomeerde ziekenhuizen hier in Chengdu (waar ik woon) fluisteren (het is nu eenmaal nog steeds China) zijn naam tegen patienten.
De dokter zei tegen mijn vrouw.....mijn medicijn is duurder dan goud.....Dit is beeldspraak natuurlijk.
Uiteraard zijn rontgenfoto's van mijn schoonvader hier ter inzage.

Men kan bij hem terecht voor alle soorten kanker. De enige kankers waar men nog geen resultaten van heeft (wel medicijnen) zijn bloedkanker en kanker in de hersenen.

Je kunt daar ook niet zomaar even naar toe. Dat vergt een hoop regelwerk en allerlei administratieve handelingen. Dat gdeelte nemen wij voor onze rekening omdat stress natuurlijk absoluut slecht is voor patienten.

Ik zal de situatie even kort schetsen.

De dokter wil eerst zoveel mogelijk gegevens van de patient hebben. Na zijn toestemming om te komen moeten alle rapporten en onderzoeken worden meegebracht.
Men zal eerst in Nederland een visum aan moeten vagen. Doorgaans moet je dean naar de Chinese ambasade in Den Haag, echter je kunt het ook vanuit je luie stoel regelen.
Het visumburo helpt je daarbij. Heel eenvoudig. Dan moeten er ticket(s) geboekt worden. Op het vliegveld staan we klaar om je op te halen en naar dat ziekenhuis te brengen.

Je blijft tenminste 3-4 dagen. In deze tijd wordt beoordeeld of verdere behandeling zinvol is. Neen...dan kun je vertrekken, en worden er geen kosten in rekening gebracht.
Ja..dan gaan ze door. In zijn algemeenheid is een dag of 10-14 voldoende, maar minder is geen uitzondering.
De woonunits zijn gratis,maar je moet zelf boodschappen doen en koken. Uiteraard kunnen we dit regelen, net zoals de communicatie met de dokter. Zijn chinees is niet het alledaags chinees.

Dus, de patient richt zich op genezing en alle randzaken die stress kunnen veroorzaken worden weggehouden.

De omgeving is zeer rustgevend, vlak aan zee met een temperatuur van 30 graden (gisteren gemeten).

Ik besef TERDEGE wat voor een verschrikkelijke ziekte kanker kan zijn, en zou het verwerpelijk vinden als mensen met allerlei "oplossingen" komen die nergens op gebaseerd zijn, behalve commercie.

Ik garandeer de betrouwbaarheid van zowel medicijn als dokter

Vragen? Ik hoor het wel

groetjes
Revo

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: wonderdokter in China?

Berichtdoor liddy » Zo 06 Nov 2011 11:29

Welke Chinese taal spreekt de dokter? Beifanghua (Mandarijn), Wuyu, Yueyu (Kantonees) of een van de andere?
Aan welke universiteit heeft hij voor dokter geleerd?
Stel dat de dokter zegt het slaat aan, wat overigens door de patiënt niet te controleren is op dat moment,
wat gaat me zo'n kuur dan kosten met inbegrip van alle kosten die het ziekenhuis in rekening brengt?
Wat reken jij voor de begeleiding?

eagle456
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 05 Nov 2011 13:59

Re: wonderdokter in China?

Berichtdoor eagle456 » Di 08 Nov 2011 01:45

Beste Liddy

De dokter spreekt een dialect. Universiteit zou ik na moeten vragen.
Mijn vrouw beheerst zowel het Mandarijn als het Cantonees, maar ook voor haar is het goed opletten en luisteren.
Als het aanslaat, meestal voel je dat wel overigens, dan zijn de kosten afhankelijk van zowel medicijn als duur.

Als voorbeeld mijn schoonvader met slokdarmkanker. Hij is daar nu een week of 4 en zal dan alles bij elkaar een 3000 euro af moeten rekenen. Ik weet niet wat jij daar van vindt, maar ik denk beheersbaar.
Overigens heeft de dokter tegen hem gezegd.....als ze na 6 maanden nog kanker vinden...krijg je je geld terug.
Niet dat je daar iets aan hebt, maar het tekent het vertrouwen. Dat zal hij ook niet tegen iedereen zeggen (vermoed ik)

Begeleiding is ook afhankelijk an de duur, maar zal zeker niet boven de 500 euro zijn. Je moet je voorstellen, dat begeleiding zich niet alleen beperkt tot het ophalen, communicatie en wegbrengen.
Het is ook niet zo dat de mensen de hele dag in bed liggen. De omgeving leent zich best, voor wie daar toe in staat is, om een uitstapje te maken. Je bent daar toch een groot deel van de dag mee bezig.

Tja, en dan is jouw forum natuurlijk HEt middel bij uitstek om anderen van jouw ervaringen te laten profiteren.

groetjes
Revo

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: wonderdokter in China?

Berichtdoor liddy » Wo 09 Nov 2011 23:08

Het zijn toch hele bedragen die je noemt voor Chinese begrippen.
Toch raar dat de dokter enkel dialect praat. Immers aan de universiteiten praat men Mandarijn of een van de hoofdtalen.
Hoe kun jij garanderen dat je instaat voor de betrouwbaarheid van zowel medicijn als dokter?
Welke soorten kanker kan hij genezen? Er zijn zeer grote verschillen tussen de kankervormen, waardoor er niet een medicijn is te vinden wat voor alle soorten kanker werkt.

eagle456
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 05 Nov 2011 13:59

Re: wonderdokter in China?

Berichtdoor eagle456 » Do 10 Nov 2011 07:17

Beste Liddy

Wat zijn "hele bedragen" als je praat over je leven?
Als je daar ruim 4 weken bent en je moet 3000 euro afrekenen.....vakanties zijn vaak duurder, toch? Wat verder ENORM belangrijk is....is det er geen chemo, bestraling of andere troep je lichaam kapot maakt.
Chemo is niets anders dan "evil bestrijden met evil". Ruim 2/3 van de artsen zou het eigen familie of vrienden niet aanraden.

Het medicijn is vreselijk duur, daar is geen ontkomen aan en heeft niets met China te maken.
Mijn vrouw vertelde bijvoorbeeld dat in een bepaald medicijn dat voor haar vader gebruikt wordt het gif van een insect gebruikt wordt. Dat insect komt maar 1 maand per jaar voor. Dit soort voorbeelden maken het gewoon duur.

De dokter is 80 jaar oud, toen was alles anders.

Mijn vrouw is daar nu 5 weken en praat met veel mensen. Ervaringsdeskundigen, zeg maar. Het is zeer positief en op basis daarvan, kan ik gerust de betrouwbaarheid garanderen.
Het is zeker niet een of andere kwakzalver die mensen geld uit de zakken klopt.

Mijn schoonvader die dus helemaal niet meer kon eten of drinken...eet inmiddels weer noodles. Echt niet te geloven.

Mijn kennis, eveneens terminaal, in 2009 geopereerd aan maagkanker hoorde 3 weken geleden dat de kanker uitgezaaid was naar de lever. Behandeling was niet meermogelijk.
Hij is daar nu bijna 2 weken en is pijnvrij Hij heeft zelf zijn verblijf verlengd.

Medicijnen zijn voor alle kankers anders. Hij kan de meeste soorten behandelen. Kanker aan de lever, borst, keel, slokdarm, longen, alvleesklier etc. etc.

groetjes
Revo

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: wonderdokter in China?

Berichtdoor liddy » Do 10 Nov 2011 13:37

Wat zijn "hele bedragen" als je praat over je leven? Als je daar ruim 4 weken bent en je moet 3000 euro afrekenen.....vakanties zijn vaak duurder, toch?

Dit is nu precies het argument waarmee kwakzalvers op je gemoed in spelen om toch vooral maar hun kuur te gaan volgen.
Als iemand naar jullie dokter in China gaat, moet hij/zij zich goed bedenken of hij/zij hier op in wil gaan, omdat er geen enkele garantie is dat deze kuur effect gaat hebben en je de dokter niet kunt verstaan.

eagle456
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 05 Nov 2011 13:59

Re: wonderdokter in China?

Berichtdoor eagle456 » Do 10 Nov 2011 14:42

Beste Liddy

dank je voor je kritische blik.

Garantie krijg je op een wasmachine. De suksesrate van deze behandeling is erg hoog.

Ik kan garanderen dat je niet met een kwakzalver te maken krijgt, en neig ernaar om je de röntgenfoto's van mijn schoonvader voor en na de behandeling te sturen. Die mag je dan zelf laten beoordelen.

Het communicatieprobleem is reeds besproken en daarvoor is een oplossing voorhanden

We praten over kanker, vaak in de terminale fase, en dat is voor veel families een nachtmerrie. Als ik ook maar voor 1% de indruk had dat we hier met een charlatan van doen hadden, zou ik me nooit aangemeld hebben voor dit forum.
Ik besef terdege de impact van mijn berichten. Echter, feiten zijn feiten...ook ik, sceptisch als ik van nature ben, kan daar niet omheen.

Ik kan niet meer doen dan het aankaarten. mensen kunnen daar naar toe, met of zonder ons. Wat zijn de alternatieven? Amputeren? Chemo? bestralen?
Welke zekerheid heb je dat...ALS...het aanslaat....het niet terugkomt? Om maar niet te praten over de gevolgen van chemo en bestralingen voor je lichaam.

Het is bespreekbaar om pas te betalen na terugkeer in Nederland en na controle door de artsen in Nederland, zodat je zeker weet dat de behandeling resultaat heeft gehad.

Als ik rijk was...mocht je iemand op mijn kosten laten komen, maar helaas.

Nou...ik ben wel rijk natuurlijk...want ik ben gezond

groetjes
Revo

eagle456
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 05 Nov 2011 13:59

Re: wonderdokter in China?

Berichtdoor eagle456 » Ma 14 Nov 2011 12:37

Even wat aanvullende informatie

De dokter is met behandelen begonnen in 1998, en heeft sindsdien zo'n 1000 patienten behandeld, voor allerlei soorten kankers

Bij 5% van de gevallen sloeg het medicijn niet aan, en deze mensen hebben ook NA behandeling niets hoeven te betalen.
Bij 5% van de gevallen voelde men zich stukken beter, in de laatste fase (pijnvrij) Niet genezen dus.
90% was na behandeling kankervrij, en is dat nog steeds

De dokter kan niet meer dan 3 patienten tegelijkertijd accepteren. Dit heeft te maken met het complexe medicijn, met niet altijd beschikbare ingredienten. Het heeft ook te maken met de tijd die er per patient nodig is.

Vragen? Ik hoor het wel

eagle456
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 05 Nov 2011 13:59

Re: wonderdokter in China?

Berichtdoor eagle456 » Do 17 Nov 2011 12:52

Er komen telkens wat aanvullingen bij, voor de geinteresseerden

De suksesrate is in feite 100% De reden dat eerder 90% genoemd is ligt in het feit dat het hier gaat om patienten die eerder chemo hebben gehad of bestraald/geopereerd zijn. Dus geen chemo, bestraling of operatie dan is genezing 100%.

Niet iedereen kan komen, laat dat duidelijk zijn, enkele voorwaarden die ik zo meekreeg (telefonisch) van mijn familie aldaar:

1) De patient mag niet enorm veel pijn hebben
2) Leverkanker kan alleen behandeld worden als de tumor kleiner is dan 125 mm
3) Ontlasting en urine mogen geen ernstige problemen ondervinden

Ook al voldoe je aan de voorwaarden, dan nog heeft de dokter het laatste woord. Dat heeft te maken met beschikbaarheid medicijn, het maximaal aantal patienten op dat moment

Ik besef terdege dat ik hier nogal wat zeg.....en realiseer me de impact.

Vragen, dan hoor ik het graag

groetjes
Revo

eagle456
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: Za 05 Nov 2011 13:59

Re: wonderdokter in China?

Berichtdoor eagle456 » Za 19 Nov 2011 02:14

De mening van de dokter over borstkanker......

is duidelijk. Het is een van de makkelijkste
soorten kanker om te behandelen en borsten
afzetten, of aan deze kanker bezwijken is
helemaal niet nodig.

Het zijn de operaties en de chemo's die
de zaak alleen maar verergeren.

Al sinds 1998 behoorlijk wat patienten
behandeld en nog niet 1 met borstafzetting
of sterfgeval gehad.

Zolang je geen chemo of bestraling hebt
gehad zijn er volop mogelijkheden, en
is een kuur van 14 dagen voldoende om
kankervrij te zijn. Het maakt helemaal niets
uit of je in fase 1 of fase 4 zit

Mijn schoonvader, opgegeven wegens slokdarmkaner
(15cm van de slokdarm was verkankerd) gaat als
een trein. Hij komt maandag thuis....geen medicijnen
meer en kan in alle rust verder aansterken.

groetjes
Revo

nifri
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Di 28 Okt 2014 15:40

Re: wonderdokter in China?

Berichtdoor nifri » Ma 12 Jan 2015 11:55

Het is mogelijk dat die dokter kan helpen, maar het is iets te ver weg denk ik voor sommige mensen. Ik zelf heb baarmoeder kanker gehad ,is nu 16 jaar geleden en voel me prima
waarom niet eerst hier iets te proberen baat het niet schaad het niet .Ik heb drie maanden moeten wachten voor ik geopereerd werd, in die drie maanden heb ik zelf dingen gedaan waar het bloeden door gestopt was voor ik naar het ziekenhuis ging. Ik had in die drie maanden brandnetels geplukt en gedronken ,alleen het groene water daarvan en gekookt plus heel hoog gedoseerde vitamine C 1 pil zaten 80 sinaasappelen zo nam ik er 6 per dag plus de nodige citroenen , nogmaals baat het niet schaad het niet je moet wel doen wat de dokter zegt en het ziekenhuis, maar als je het in het begin van je ziekte zelf dit doet kan geen kwaad. Ik zeg ook niet dat je dan geen kanker krijgt of dat het dan weggaat maar mijn heeft het geholpen zodat het bloede stopte heb ook geen Chemo gehad was genezen ,mede ook omdat ze het gezwel weg hebben kunnen halen ik begrijp nogmaals dat dit niet voor iedereen geld maar je doet niets verkeerd om dat te gebruiken wat ik boven heb vermeld het is uit de natuur en je doet dan toch alles om in leven te blijven

EstherC
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 27 Aug 2019 18:30

Re: wonderdokter in China?

Berichtdoor EstherC » Di 27 Aug 2019 18:44

Revo, Het is al een hele poos geleden dat je deze berichten postte, maar hoop dat je dit leest.

Hoe kom ik met je in contact?


Terug naar “Goede ervaringen met alternatieven”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten