Anuskanker [lamusica]

Voor maag-, lever- en darmkankerpatiënten.
lamusica
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 04 Jun 2011 23:04

Anuskanker [lamusica]

Berichtdoor lamusica » Za 04 Jun 2011 23:33

Dag beste mensen.

In 2008 is ook bij mij anuskanker geconstateerd. Niet operabel vanwege de plaats van de tumor, dus alle andere soorten behandelingen ondergaan. 6 weken bestraling, 2 weken chemo en na de hele behandeling nog drie dagen Brachytherapie. Bestraling in de tumor zelf met naalden.
Het heeft me een jaar gekost. De tumor is tot stilstand gebracht. Met en door die behandeling, een positieve instelling, revalidatie en gezond leven maakt dat ik nu met medicatie (vanwege colitis ulcerosa) met een "platte" tumor leef. Natuurlijk kan het zijn dat er uitzaaiing komen/zijn die zich manifesteren in de komende jaren. Als dat in de lever is, wat niet vreemd is, dan is dat waarschijnlijk slecht behandelbaar. Eigenlijk moet het hele gebied "er uit". Ook mijn darm, omdat de colitis de kans op darmkanker ernstig verhoogt. Ik ben echter weer volledig aan het werk, geniet van wat er is en probeer de dag te plukken. Mijn omgeving reageert daarop door gewoon door te gaan met leven en zijn "vergeten" dat ik ziek was. Ik ben er soms mee bezig en zoals nu schrik ik best van de verhalen op dit forum. Ik heb natuurlijk veel geluk; er zijn mij in mijn "periode" ook een aantal mensen ontschoten aan deze verschrikkelijke ziekte. Toch wil ik een ieder een hart onder de riem steken. Geniet hoe dan ook van de tijd die er is. Vandaag "is". Veel geluk en veel liefde voor iedereen!

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Anuskanker [lamusica]

Berichtdoor liddy » Zo 05 Jun 2011 19:07

Wat een opsteker voor anderen, jouw verhaal.
Je hebt groot gelijk, leef vandaag en niet morgen.
Ik hoop dat je nog heel wat goede jaren voor de boeg hebt.

schorpioen
Lid
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 26 Jul 2011 09:14

Re: Anuskanker [lamusica]

Berichtdoor schorpioen » Di 16 Aug 2011 22:35

hoi hoi ,

tjee dat is niet niks, maar kan er over mee praten.
vorig jaar hebben ze bij mij anuskanker ontdekt.
gelukkig zat alles aan de buitenkant.
ook bijna 7 weken bestraling gehad en 7 weken chemo via port-a-cath met pompje dat ik bij me had waar chemo in zit zodat dat 7 weken lang 24 uur per dag door mijn lichaam ging
elke maandag kreeg ik nieuwe chemo .
ze hebben nog stukje weggenomen en alles was goed. :D
nu heb ik 20 juli operatie gehad vanwege poliep in endeldarm [tegen anus aan] tevens hebben ze nog stukje weggenomen aan buitenkant, zodat het er weer een beetje toonbaar uitziet :)
ook hiervan was uitslag goed :)
ben inmiddels ook gedeeltelijk aan het werk [aangepast werk] maar doet me wel goed.
wacht nu nog op herstel en balans want energie is echt helemaal verdwenen :(
komt nog bij dat het met het plaatsen van port-a-cath niet helemaal goed is gegaan [denken dat ze meerdere zenuwen hebben geraakt omdat ze geen goed bloedvat gevonden kregen].
Waardoor ik nu met arm loop waar heel de kracht uit is en die me in heel veel dingen beperkt. hoewel ik heel veel dingen zelf doe [woon alleen] maar alles wanneer het me lukt.

en ja ik herken dat ook, iedereen loopt in het begin zijn benen onder hun kont uit - iedere dag bezoek - familie bracht me elke dag naar radiotherapie ALLEMAAL BEDANKT -
kreeg bergen kaarten binnen en telefoontjes .

en nu nu komt alles naar boven wat er met me is gebeurt en nu wil familie niet meer dat ik erover praat :cry:
nu ik het harder nodig heb dan ooit daarvoor. want nu komt de verwerking pas [omdat zoals ik het zelf zie door het oog van de naald gekropen ben]

heb 2 kinderen en 2 schatjes van kleinkinderen en inmiddels derde op komst :D waar ik zelf ook nog zoveel voor klaar sta
ben ook pas 50 winters jong sta nog volop in het leven maar toch.

hoop dan ook van harte dat het allemaal goed met je mag blijven gaan.

heel veel warme groetjes van schorpioentje

fenna44
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Di 08 Nov 2011 10:54

Re: Anuskanker [lamusica]

Berichtdoor fenna44 » Di 08 Nov 2011 11:14

hallo allemaal
bij mij is in feb 2010 ook anus kanker geconstateerd en heb de behandeling met goed gevolg ondergaan
ik vond het el zwaar vanwege alle klachten die je erbij krijgt, door de port acath een klaplong, en heb nu nog krachtverlies in mijn arm door zenuwen die geraakt en beschadigd zijn
nu 1,5 jaar later heb ik veel last van ulcera's. daardoor kan ik noet werken nog, als ik een opvlamming heb dan kan ik niet zonder een wc. de pijn is soms zo erg dat ik flauwval
ik heb het idee dat alle late bijwerkingen nog niet allemaal in kaart zijn gebracht en dat er nog heel weinig bekent is
ik modder maar wat aan en ben het ziekzijn wel een beetje zat, wil eindelijk weer gaan leven en de dingen doen die ik altijd deed
voor mijn gevoel is de periode na de nehandeling heel belangrijk, je weet niet wat je te wachten staat en denkt dat het voorbij is, juist dan is goede info en hbehandeling van alle symptomen belangrijk
de wonden helen idd maar er gaat wel wat tijd overheen, mocht je pijn krijgen bij de ontlasting trek dan gelijk aan de bel bij een mdl arts. die kan kijken of er ulcera collitus aan het ontwikkelen zijn en er vroeg genoeg iets aan doen
hoe meer mensen hun ervaringen delen hoe makkelijker het wordt om vroegtijdig bij de juiste artsen aan de bel te trekken
mijn mdl arts zei me dat hij altijd te laat wordt ingeschakeld terwijl er heel vaak door de bestraling problemen komen in dat gebied
nu krijg ik anti stollings medicatie omdat er bloedvaten beschadigd zijn en er bloedpropjes ontwikkelen.
verder zit ik aan de prednison voor de ontstekingen, hydrocortison zetpillen willen er niet in omdat alles verkrampt is
ik ben er nog en heel erg dankbaar daarvoor, maar dit is een kanker met een hoge belasting voor de patient
ik heb veel bewondering voor iedereen die dit alleen moet doorstaan

schorpioen
Lid
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 26 Jul 2011 09:14

Re: Anuskanker [lamusica]

Berichtdoor schorpioen » Za 24 Mar 2012 20:13

hoi hoi fenna,

hoe gaat het nu met jou ?
en met je arm.

heb zelf ook nog veel last van schouderpartij waar port-a-cath gezeten heeft
heel strak gevoel rondom schouder
zullen ze zeker ook iets geraakt hebben
had ook vreselijke pijnscheuten diep in mijn lichaam
daarvoor lyrica gekregen
na 10 maanden gestopt [eigenlijk al een keer eerder maar dat was te vroeg]
kwam binnen paar dagen in alle heftigheid terug
dus na 10 maanden op aanraden van dr van dielen mmc veldhoven/eindhoven
weer gestopt en ja zenuwpijnen [scheuten/steken] zijn zo goed als verdwenen :D
maar die strakheid om schouderpartij blijft maar wringen

ik zou graag van je vernemen hoe het met je gaat

heel veel groetjes schorpioentje


Terug naar “Maag-, lever- en darmkanker”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten