onduidelijkheid

Met o.a. smouldering MM, plasmacytoom
wielertje
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 20 Mar 2014 16:26

onduidelijkheid

Berichtdoor wielertje » Do 20 Mar 2014 16:31

mijn vader wordt de laatste dagen helemaal binnenstebuiten gekeerd en we weten niet waartoe dit leidt...
jaren geleden is ons verteld dat hij mogelijk de ziekte van Kahler zou hebben.
Jaren gingen voorbij met geen noemenswaardige problemen.
enkel moest hij elke maand om een vitamine B12 inspuiting.
Tot 2 jaar geleden. Toen heeft hij een enorme val gemaakt waardoor hij een schouderprotese kreeg. die protese is een jaar geleden vervangen door een ander model omdat hij pijn bleef hebben. Na die 2de operatie is hij steeds moe. zijn bloedwaarden blijken niet goed te zijn. De goede momenten en slechte momenten volgen mekaar steeds sneller op. op de slechte momenten is hij enorm moe, heeft hij hoofdpijn en oorsuizen, is hij misselijk, zweet hij overmatig, ....
de huisdokter had een jaar geleden al gevraagd om een opname in het ziekenhuis, maar dat is niet doorgegaan omdat het te druk in het ziekenhuis was, geloof ik...
een paar weken geleden heeft hij dan eindelijk nog eens gemeld aan de huisarts dat hij zich echt niet goed voelt. gelijk afspraak gemaakt in een ander ziekenhuis. Huisarts liet toen al wel verstaan dat zijn nierfunctie niet meer optimaal is.
hij heeft al een buikscan gehad waarop men niets vond. dat heeft hij een coloscopie van laatste stuk dikke darm gehad. 1 poliep, die gaan ze binnenkort verwijderen gekoppeld aan verder onderzoek van ganse dikke darm. Daarop volgde een neurologisch onderzoek, 24u urinetest, hersenfilm... plots moest er een totale skeletscan gebeuren. Op afspraak voor die resultaten krijg je dan alleen te horen dat hij 3 dagen opgenomen wordt. dan zullen ze een pet-scan uitvoeren, een mri, verdere bijkomende onderzoeken en ook gelijk die coloscopie. Wat moeten we hier nu uit concluderen? kunnen ze op zoek zijn naar die ziekte van Kahler waarover men ooit in het verleden gesproken heeft? mijn vader is 83. Zijn levenlang al rugpijn en hoofdpijn.
het is nog 3 weken wachten tot die onderzoeken (uitgesteld omwille van operatie van mijn moeder), en die onzekerheid knaagt. je krijgt van niemand wat info...
kunnen dit onderzoeken zijn voor kahler? of voor hersentumor? of ??????

Jannek
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2014 15:09

Re: onduidelijkheid

Berichtdoor Jannek » Do 20 Mar 2014 20:16

Gezien de hoeveelheid onderzoeken zijn ze er zelf vermoedelijk ook niet zeker van, in elk geval doen ze er zo te lezen alles aan om te vinden wat er mis is.
Wat het is of niet is, zal uit de onderzoeken moeten blijken, de uitslag duurt altijd even vooral als er meerdere onderzoeken zijn.
Schrijf al je vragen en onzekerheden op, stel ze aan de arts en ga niet weg voor je antwoorden hebt, ook over wat de beste behandeling is. Noteer de naam van de dokter met wie je spreekt, dan heb je een aanspreekpunt.

In tussentijd wens ik jou en je ouders sterkte en laat je niet gek maken. Ik weet uit ervaring wat het betekent om te moeten wachten en dat de onzekerheid behoorlijk aan je kan knagen.

wielertje
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: Do 20 Mar 2014 16:26

Re: onduidelijkheid

Berichtdoor wielertje » Do 20 Mar 2014 21:04

Dank je wel
Ik ben blij dat ze eindelijk die onderzoeken doen, maar dat wachten he...
IK ga zeker een lijstje maken en de volgende afspraak ga ik proberen mee te gaan.
3 paar oren horen vast meer dan 2 paar.


Terug naar “Ziekte van Kahler (multipel myeloom)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten