Tongkanker? Help aub!

Over hoofd-halskankersoorten.
Boringx
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr 27 Jun 2014 00:10

Tongkanker? Help aub!

Berichtdoor Boringx » Wo 02 Jul 2014 20:47

Beste iedereen, ik hoop dat mensen die tongkanker hebben gehad hierop zullen reageren of iets herkennen.

Ik ben 20 jaar (nooit gerookt, nooit gedronken, vrouw.. maar dit geeft natuurlijk geen garantie). Ik heb al 8 weken ontzettende last van de rechterkant van mijn tong (zijkant) en achterop mijn tong (onderin bij de amandelen, tongbasis rechts). Het zijn voortdurende pijnscheuten en dit straalt uit naar mijn oor rechts. De oorpijn is echt om gek van te worden. Nu heb ik ook allerlei blaasjes/vlekjes aan de rechterkant van mijn tong, links heb ik niks. En mijn voortanden zitten los (zonder reden zei de tandarts?).

Nu komt het dus; ik ben onder behandeling van een KNO hier; de eerste keer dacht ze miss aan gal/reflux (maagzuur) dat dat misschien mijn tong irriteert. Uit de slikfoto e.d. bleek dat dat niet zo was. Nu is het sinds enkele dagen heel erg geworden, mijn tong zit helemaal onder de plekken, ontzettende pijn aan mijn oor, uitstralende pijnen naar tongbasis en zijkant tong. Bloedsmaak in mond. Dus de KNO arts had er een ander bijgehaald omdat ze het niet vertrouwde. Nu heeft ze me zó veel medicijnen gegeven, om maar te kijken of het geen ontsteking is. Maar ik heb me vorige week nog getest met bloed op ontsteking, mijn ontstekingswaarde was lager dan 5? Ik heb 4 pijnstillers gekregen, ook om mijn tong en mond helemaal te verdoven en een tongpasta. Die werken voor geen meter! Nu denk ik toch heeeel sterk aan tongkanker, aangezien ik ook 3 opgezette klieren heb rechts (onder oor, boven sleutelbeen, hals) terwijl ik geen infectie/ontsteking heb gehad. Links heb ik dit dus niet.

Wat moet ik nu doen? De KNO arts zegt me de hele tijd dat ik gek ben dat ik aan iets kwaadaardigs denk gezien mijn leeftijd. Maar ik zie hier mensen van 26 die tongkanker hebben, en ken zelf iemand van 23 die een plaveiselcarcinoom heeft.

Nu weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen :( . Wat moet ik aanvragen? Ik zit zelf te denken aan een biopsie van mijn lymfeklier, om maar te kijken of dat uitzaaiingen zijn (en dat uit te sluiten). Ik kan gewoon niks anders bedenken, bloedonderzoek? Maar dan zal er wss niks uitkomen, als het in mijn tong/mondholte zit. De medicijnen werken gewoon niét en gebruik ze nu al geruime tijd, en wat kan het anders zijn? De KNO heeft geen afwijkingen aan oor of iets dergelijks gevonden. Ik heb gewoon het gevoel dat het helemaaaal niet goed zit. En ook al wil ik liever geen slecht nieuws, ik wil er liever snel bijzijn (en snel vanaf!) Kan iemand me dus helpen; of hoe werd het bij jullie gediagnosteerd?

Alvast heel erg bedankt <3

Boringx
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Vr 27 Jun 2014 00:10

Re: Tongkanker? Help aub!

Berichtdoor Boringx » Wo 02 Jul 2014 21:54

Ik krijg nu ook Prednison, blijkbaar een kanker medicijn. Maar helpt niet.

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Re: Tongkanker? Help aub!

Berichtdoor liddy » Wo 02 Jul 2014 22:09

Prednison is vooral een heel sterke ontstekingsremmer.
Bij kanker wordt het zeer zelden gebruikt en enkel pas nadat er bewezen is dat er sprake van kanker is.
Het kan voorkomen dat er in het bloed geen hoge onstekingswaarde gevonden wordt, terwijl er toch een onsteking is.
De kans dat het kanker is, is zo uiterst klein en de kans dat het iets anders is, is zo groot.
Bel de arts via de secretaresse om te vertellen dat de pijnmedicatie niet werkt en wat je nu kunt doen.

Kellyf
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Za 30 Aug 2014 22:01

Re: Tongkanker? Help aub!

Berichtdoor Kellyf » Za 30 Aug 2014 22:28

Hallo,

Wie heeft er plaveiselcelcarcinoom in de mondbodem?
Ik ben op zoek naar mensen die deze vorm van mondkanker hebben.
Het is stadium 2.

Groeten, Kelly


Terug naar “Hoofd-halskanker (ook lip-, stemband- en mondkanker)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten