Hier mogen de voorstanders reageren !

Dr. Gorter biedt kankerpatiënten tal van behandelingen aan in Keulen. Maar deskundigen twijfelen over het nut en de kwaliteit van de aangeboden (en zeer dure) behandelingen.
SDK wil hier graag de voor- en tegenstanders aan het woord laten!
Eenieder kan dan voor zichzelf een weloverwogen beslissing nemen of hij/zij hier gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
tomvdwal
Administrator
Berichten: 62
Lid geworden op: Di 15 Jan 2002 22:27
Locatie: Medemblik
Contact:

Hier mogen de voorstanders reageren !

Berichtdoor tomvdwal » Ma 19 Apr 2004 10:25

Om niet allemaal dubbele berichten te krijgen in elk forum willen wij de voorstanders vragen om HIER ter reageren en de tegen standers in het forum van de tegenstanders!

NB dit is geen mailgroep voor berichten over en weer!
Websites met reclame worden verwijderd!

Stichting Diagnose Kanker (SDK)
Laatst gewijzigd door tomvdwal op Di 20 Apr 2004 09:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
tomvdwal
Administrator
Berichten: 62
Lid geworden op: Di 15 Jan 2002 22:27
Locatie: Medemblik
Contact:

bericht van RENATE verplaats door de webmaster

Berichtdoor tomvdwal » Ma 19 Apr 2004 10:33

Dit bericht is verplaats door de webmaster naar de voorstanders

hallo

ik wil graag reageren op dit onderwerp, heb een vader met primaire longkanker en uitzaaingen. Er zijn verschillende keren fouten gemaakt door de artsen hier. Ik ben met mijn vader naar Keulen gegaan, en daar kwam de diagnose primaire darmkanker uit met uitzaaingen ( dus de longen) nu in april zijn ook de artsen hier erachter dat het zo is......
Hij heeft dus 9 maanden een verkeerde chemo cocktail gehad en nu eindelijk de juiste.... Ik ben tot nu toe iedere keer mee geweest naar Keulen en begrijp er gewoon niks, van deze mail wat ik laatst heb gekregen. Ik heb hem ook naar Robert Gorter doorgestuurd gisteren en ik wacht zijn reactie af. Wel heb ik van verscheidene al een reactie binnen, ik heb ook een reactie gevraagd van Dr de Lange uroloog van het ziekenhuis te rotterdam die promoveert op de dendr cellen bij ..... jawel dr gorter???!!!!! als ik die berichten allen binnen heb zal ik ze zeker hierbij voegen.
Mijn vader krijgt morgen de uitslag van de scan , en de vorige is gemaakt net voor hij begon in keulen, de oncoloog heeft al diverse keren aangegeven dat de tumormassa is aan het krimpen, dat gebeurt niet zomaar
Dr gorter houd ook onze huisarts steeds op de hoogte hoe en wqat. De oncologen van het ziekenhuis hebben meerdere patienten die naar Keulen gaan, Dr Coby van der zee heeft geen commentaar op Gorter maar zet haar twijfels bij de techniek of die voor iedere vorm wel geschikt is zelfs haar therpahie......

Goed ik laat het ff hier bij.....

groeten

renate

Bianca77

Volgens mij helpt het wél!

Berichtdoor Bianca77 » Ma 19 Apr 2004 15:45

Hallo

Mijn moeder heeft darmkanker (2001) met uitzaaiingen in de lever (2002). Ze is in NL 3x behandeld aan de lever middels chirurgie en RFA, tot eind 2003. Toen wilden ze aleen nog maar chemo geven voor de nieuwe meta's. Dat was het moment dat we naar Keulen zijn gegaan. Ze krijgt nu hyperthermie, thymusinjecties en vitamines. Tevens heeft Robert Gorter ons doorgestuurd naar het uniziekenhuis in Frankfurt alwaar mijn moeder chemo direct in de lever heeft gekregen en 2x met laser (LITT) is behandeld. Inmiddels zijn er geen tumoren meer te zien op scans! In NL was er elke 3 mnd weer een nieuwe meta op de scan te zien, elke keer behandeld en elke keer een nieuwe. Sinds we bij Robert Gorter zijn, zijn er geen nieuwe meta's meer bij gekomen en de bestaande meta's heeft dr. vogl in Frankfurt verwijderd met LITT.
Dat de "oude' meta's weg zijn komt door dr. Vogl, maar dat er sinds 6mnd (!!) geen nieuwe meer bijgekomen zijn....???? Wie weet het, maar het heeft ons in ieder geval geen nadelen gebracht bij Robert Gorter. Bovendien zouden we zonder hem nooit in conctact zijn gekomen met dr. Vogl en zijn LITT-therapie....en zou mijn moeder enkele chemo's achter de rug hebben, met nog maar af te wachten resultaat.
Succes met het maken van je keuze!
Groeten, Bianca

Marieke68
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: Zo 04 Jan 2004 20:16

Dr.Gorter

Berichtdoor Marieke68 » Ma 19 Apr 2004 16:12

Heb van Henk Trentelman toestemming de mail te plaatsen die hij aan mij en Renate stuurde: een hele positieve dus!!!
Henk is zelf onder behandeling bij dr. Gorter.

Lieve Marieke,
Lieve Renate,

Alhoewel ik mij had voorgenomen mij beslist niet in deze ordinaire polemiek te mengen, gevoel ik enige verplichting jegens jullie om toch een deel van mijn beperkte tijd te investeren in het breken van een lans voor Robert Gorter en zijn kliniek in Keulen.

Uitdrukkelijk zij echter reeds nu expliciet vermeld, dat dit mijn énige reactie zal vormen, aangezien dergelijke verbale escapades in de praktijk nimmer tot iets leiden.

In dat verband mag ik misschien wijzen op de destijds ongelijke strijd tussen de grote, hun tijd vér vooruit zijnde wetenschappers als (b.v.) Copernicus en Galilei en de in die tijd bekrompen geesten in Rome, die meenden met Kerkelijk leergezag de waarheid aan hun zijde te hebben.

Het grote werk van Copernicus ("Revolutionibus orbium caelestium") was reeds in 1530 gereed, doch uit angst voor Rome werd zijn boek pas vlak zijn dood uitgegeven en alsnog in 1616 (let wel, bijna een EEUW later), toen het conflict met Rome zich toespitste als gevolg van Galilei's publicaties, op de Index geplaatst, teneinde te voorkomen dat de Christenen zouden gelóven dat de aarde om de zon draaide.

We kunnen daar nu om lachen, onze schouders ophalen, doch we vergeten dan dat dergelijke geesten zich nog immer in de wetenschappelijke wereld doen gelden; niet in het minst in de medische wetenschap met haar niet zelden aanwezige persoonlijke belangen en frustraties en gevestigde ideeën.

Aanezien ik niet weet, waar mijn e-mail aan jullie overal terecht zal komen, begin ik met een kort citaat uit de mij toegezonden "wetenschappelijke notities" van een zekere professor dr. Willem Betz, naar ik moet begrijpen als hoogleraar verbonden aan de Vrije Universiteit Brussel.
(Een interessante vraag binnen dit kader zou reeds kunnen zijn: impliceert hier het begrip "Vrije" ook de wijze van wetenschapsbeoefening en in hoeverre is daarvan binnen de context van de hierna volgende citaten dan sprake?)

...........................................................................

Prof. Dr. Willem Betz,
Vrije Universiteit Brussel
"Blijkbaar zijn er al beunhazen, die geld vragen om de mensen onder een elektrische deken te leggen of in een warm bad te stoppen en dat dan warmtetherapie te noemen.
Wat Gorter anbiedt lijkt daar erg op, je ziet de foto van en klein tentje, dat warm gemaakt wordt; dat is een parodie op de ernstige warmtetherapie.
Je kan evengoed thuis in een warm bad gaan zitten of naar de sauna gaan.

Wat de uitbater betreft, dr. Gorter, zijn c.v. staat op de website.
De man is huisarts, heeft blijkbaar nooit enige erkenning gehad als internist noch oncoloog, maar wel een zeer avontuurlijk leven geleid en veel gereisd.
Hij doet aan acupunctuur en antroposofie (een vorm van pseudo-religieuze kwakzalverij) en ook nog kunsttherapie.

Hij noemt zich professor, omdat hij enkele gastlessen heeft mogen geven in Zuid Afrika en ook ergens in Amerika, lessen in alternatieve kwakzalverij.

Hij heeft een tijd de kost verdiend met het behandelen van drugsverslaafden en dan ook AIDS patiënten en heeft zich nu op de kankerbusiness geworpen.
Dit alles wekt niet veel vertrouwen in zijn kunde als kankertherapeut en men kan zich afvragen hoe hij de warmtetherapie toepast en welke kennis hij bezit over chemotherapie."

....................................................................................

(Neen, Willem Betz, dat moet u zich -als actief wetenschapper- nu juist niet "AFVRAGEN", maar ONDERZOEKEN.
Daarnáást heeft u uiteraard ook de mogelijkheid zich er NIET voor te interesseren, doch dán ook geen oordeel vellen!)

Einde citaat van een langere verhandeling in dezelfde onbevangen sfeer.

Het zal nu duidelijk zijn, waarom ik in mijn inleiding een verwijzing deed naar de toenmalige "wetenschappelijke" beoordeling van de geleerden in het Vaticaan jegens het gedachtengoed van Copernicus en Galileo.
Tot op zekere hoogte doe ik daarbij het Vaticaan hiermede nog onrecht, omdat toén nog sprake was van een (zij het vóóringenomen) zakelijke discussie met vermeende argumentatie; deze ontbreekt in het proza van Willem Betz daarentegen in haar geheel.

Het zou Willem Betz sieren, als hij in de toekomst eigener beweging de resultaten zou opvragen van de fase III studie "dendritische cellen".
Overigens raad ik hem nu reeds aan om één van zijn wetenschappelijke medewerkers te verzoeken om via internet de schat aan informatie op te vragen, handelende over "dendritische cellen".

Op verzoek is er echter ook de mogelijkheid om daarbij op mij terug te vallen; ik zal daarbij gaarne bemiddelen, doch zonder enige bereidheid mijnerzijds tot enige discussie met hem op dit specifieke terrein.

Tot slot enige citaten uit mijn verslag over mijn behandeling in Keulen.

Op 12 mei 2003 werd een uitgebreid bloedonderzoek uitgevoerd.
Laborbericht:
Blutbild weitgehend unauffaellig.
Referenzwertige T-Lymphozyten, grenzwertige hohe B-Lymphozyten, erniedrigte NK-Zellen.
Normwertige Verteilung der T-Helferlymphozyten sowie der T-Suppressorzellen, dabei ergibt sich eine T4/T8-Ratio von 1,81
Niedrige Aktivierungszeichen.
92,1% der T-Helfer-lymphozyten sind naive T4-Zellen.
13,1% Interleukin-2 Rezeptoren expremierende CD4+Lymphozyten.

Zusammenfassung:
Zeichen einer Immun-dysregulation.

Op grond van dit laboratoriumverslag is een aanvang gemaakt met de gecombineerde behandeling van Dendritische cellen en Hyperthermie (aanvankelijk alleen "totale", later aangevuld met "locale").

Ik geef hieronder chronologisch de resultaten.

5 juli 2003:
HEA (Epithel-Antigen) 72.000.000
HEA + PSA 3.500.000

11 oktober 2003:
Im Vergleich zum Vorbefund mit 72.000.000 Zellen hat sich die Anzahl tumorverdächtiger Zellen im Kreislauf deutlich reduziert.
Auch die Anzahl der PSA-positiven Zellen hat abgenommen.

Die bisherige Verlauf ergibt sich wie folgt:
HEA 13.500.000
HEA + PSA 753.246

Derhalve afname in procenten tussen 5 juli en 11 oktober:
HEA: afname 81,25%
HEA + PSA: afname 78,48%


9 december 2003:
HEA 7.500.000
HEA + PSA 134.346

Afname in procenten tussen 5 juli en 9 december:
HEA: afname 89,58%
HEA + PSA afname 99,16%


27 januari 2004:
Das eingesandte Untersuchungsmaterial war gut beurteilbar.
Zwar ergibt sich noch eine etwas erhöhte Anzahl disseminierter tumorverdächtiger Zellen.
Jedoch hat sich diese Zahl kontinuierlich reduziert.
Auch sind derzeit KEINE psa-positiven Zellen mehr nachweisbar.

Die Laserscanning-Mikrofluorimetrie der Epithelzellantigen-positiven Zellen, mit visueller Kontrolle (Maintrac), ergab folgenden Befund:

HEA: 4.750.000
PSA: 0

Afname in procenten tussen 5 juli 2003 en 27 januari 2004:

HEA: afname 93,40%
PSA: afname 100%


Uiteraard garandeert één zwaluw geen seizoensverandering; om die reden zal dan ook een Fase III-studie volgen.

In het vertrouwen hiermede aan je impliciete verwachting te hebben voldaan, verblijf ik met vriendelijke groet,

Henk Trentelman

Kees Braam

dr. Gorter

Berichtdoor Kees Braam » Ma 19 Apr 2004 20:13

Ook aan mij webmaster van www.kanker-actueel.nl werd de waarschuwing over dr. gorter toegestuurd. Ik heb daar in ons eigen forum op onderstaande manier op gereageerd. Op verzoek van enkele mensen plaats ik dat antwoord ook op dit forum.

Kees Braam
webmaster www.kanker-actueel.nl


Ik schrijf in antwoord aan Dineke onder neuroblastoom hier nog maar een keer mijn antwoord over de waarschuwing die de redactie van Diagnose-Kanker over Dr. Gorter de wereld instuurde afgelopen week.

Dineke wat op de door jou genoemde pagina van de website van Diagnose-Kanker over dr. Gorter staat is bijna volledige onzin en totaal gespeend van gedegen betrouwbare informatie. Niet dat ik dr. Gorter wil verdedigen maar enige nuance in deze is wel op zijn plaats vind ik.

In de berichtgeving van Diagnose kanker is maar 1 alinea enigzins goed om serieus naar te kijken en dat is van Dr. Coby van der Zee, de grondlegster van hyperthermie als aanvulling bij chemo in Nederland. De andere opmerkingen komen alleen uit de koker van contactpersonen binnen de twee Verenigingen tegen Kwakzalverij uit België en Nederland en het zal een ieder duidelijk zijn die al een tijdje rondloopt in dit circuit van ziekte en gezondheid dat je deze 'ophitsers en anti-kwakzalvers' niet serieus kunt nemen.

Kortgezegd hyperthermie zoals Gorter dat uitvoert, zowel lokaal als totale lichaamshyperthermie wordt inmiddels over de hele wereld toegepast in ook reguliere ziekenhuizen en met groot succes: lees maar op: http://www.kanker-actueel.nl/an_al.hyperthermie.html Bv. bij de veelgeprezen HYPEC -operatie (niet door ons want zitten een heleboel haken en ogen aan deze operatie)geeft hyperthermie de doorslag in het succes. Ook Coby van der Zee liep in het begin tegen heel veel weerstand aan toen zij hyperthermie introduceerde bij haar collega's maar inmiddels hebben Coby van der Zee (Erasmus) en Dr. Gorter een uitstekend contact met elkaar. Voor alle duidelijkheid hyperthermie is geen genezende behandeling op zich maar een ondersteunende behandeling van vooral een chemokuur, maar wordt inmiddels ook gebruikt bij PDT, operaties, bestralingen bv.

Wat betreft dendritische celtherapie is wel een waarschuwing op zijn plaats. O.i. belooft dr. Gorter teveel aan terminale en ongeneeslijk verklaarde patienten voor het succes van deze nog ezxperimentele behandeling. Dendritische celtherapie is aantrekkelijk en veelbelovend voor het risico om een recidief tegen te gaan, maar nog lang niet geschikt voor mensen met vele uitzaaiingen en grote tumorload. In die zin zou je voor een consult over dendritische celtherapie beter terecht kunnen bij prof. Atzpodien die al 20 jaar onderzoek daar naar doet en al 121 publicaties over dendritische celtherapie heeft gepubliceerd en vermeld in PUBMED. Hij vertelde ons laatst toen we bij hem op bezoek waren dat bij grote tumoren altijd eerst een lokale proef wordt gedaan of de dendritische celtherapie aanslaat en altijd wordt eerst geprobeerd met chemo en/of bestraling c.q. operatie de tumoren zo klein mogelijk te maken. En dat laat Dr. Gorter wel eens achterwege als we de verhalen van patienten mogen geloven.

(d.d. 18 janauri : van patienten hoorden we dat Robert Gorter inmiddels een zelfde verhaal vertelt dan ik hierboven dus dat is ook weer opgelost).

Maar de waarschuwing van Diagnose Kanker met voornameljik geciteerde teksten van Verenigingen tegen Kwakzalverij afd. Belgie en Nederland is duidelijk onderdeel van een hetze tegen 'aanvullende en alternatief' werkende artsen. De redactie van Diagnose-Kanker zou zich beter moeten laten informeren voor ze zo spastisch zo'n bericht de wereld insturen.

Gr. Kees Braam
webmaster

Gast

Kees Braam- kanker actueel Hoe serieus moeten wij dit nemen

Berichtdoor Gast » Di 20 Apr 2004 01:00

Dhr Braam heeft zich ook in de discussie geworpen! Oke en opvallend!
Wij staan nog steeds versteld van de vermengng van de alternatieve informatie van dhr Braam enerzijds, met de daaraan gekoppelde indirecte verkoop van voedselsupplementen en vitamines van zijn relaties anderzijds. Heel aktueel nu!
Ook beseffen wij heel goed, dat dhr Braam als journalist ook niet alle wijsdom bezit, al laat hij dit graag zo overkomen.

Ik ben zelf een ex-patient van een uitgezaaide melanoom (nu 5 jaar geleden) En alle alternatieven zouden vast de credits hebben gehad. Maar ik heb niets gebruikt! Sterker, zelfs niet de aangeboden interferon! Nee, mijn genezing had te maken met vaardige artsen en een kundig ziekenhuis. Dat ze daar ook het beste voor hebben met hun patienten (AVL)zal hopelijk niemand verwonderen.

In ieder geval is er nu een discussie gestart, waarvan de patienten zullen profiteren. Wij starten binnenkort ook nog met een nieuwe website waar deze discussie van ons nog even door mag gaan! Een website alleen maar over dit onderwerp, waar patienten d.m.v de aangeboden informatie zelf een keuze mogen maken De patient beslist zelf! Zo werkt dat bij SDK!

Wij zijn blij met de bijdragen van 'n ieder in dit forum en zullen wetenschappers ook om hun mening vragen!

SDK heeft dit forum geopend om een discussie aan te gaan met voor- en tegenstanders! Omdat SDK open staat voor de belangen van kankerpatienten! Patienten die vaak bestolen worden door minder goedbedoelende lieden. En dat alles gebaseerd 'op valse hoop'. Als 'n middel/behandeling wel goed is, dan horen we het graag van 2 kanten! in plaats van over onze ruggen heen

Tom van der Wal - SDK
ex-kankerpatient

Gebruikersavatar
tomvdwal
Administrator
Berichten: 62
Lid geworden op: Di 15 Jan 2002 22:27
Locatie: Medemblik
Contact:

Bericht verplaatst van Serve Aarts

Berichtdoor tomvdwal » Di 20 Apr 2004 09:43

Van: Serve Aarts


Bericht is verplaats door de webmaster naar voorstanders

Ben als prostaatkanker-patient vanaf eind februari in behandeling bij Dr. Gorter.

De tijd zal leren of ik er baat bij heb. Dhr. Gorter kwam op mij over als een zeer aimabel persoon en her en der op het Internet had ik positieve berichten over hem gelezen. Overigens wordt toch niet elke willekeurige passant gevraagd om gastcolleges te verzorgen op universiteiten over de gehele wereld?!

Op dit moment kan ik nog niet beoordelen of de adviezen van dokter Gorter positief zullen uitpakken, maar ik heb zeker niet de indruk dat zich hier iemand ten koste van wanhopige patienten wil verrijken.

Op dit moment volsta ik met een aantal injecties per week (2 x maratakpreparaat en 2 x thymus-preparaat), e.e.a. met de gedachte "baat het niet dan schaadt het niet". Wat mij daarom thans verbaast is de opmerking dat gebruik van maretakpreparaten niet zonder risico is. Tot dusver heeft mij echter niemand met concrete feiten kunnen aantonen dat injecties met een maratakpreparaat gevaar zouden opleveren. Uiteraard is ook mij bekend dat er in de Maretakplant giftige stoffen voorkomen, maar bestaat een chemokuur niet ook uit de toediening van toxische stoffen?! Kan iemand mij daarom uitleggen waaruit de risico's bij behandeling met maretak bestaan?

Over 3 maand moet ik terug voor nieuw bloedonderzoek. Ben spannend benieuwd naar het resultaat van de behandeling en houd u uiteraard op de hoogte daarvan.

Gast

Re: dr. Gorter

Berichtdoor Gast » Vr 23 Apr 2004 10:27

Kees Braam schreef:Ook aan mij webmaster van www.kanker-actueel.nl werd de waarschuwing over dr. gorter toegestuurd. Ik heb daar in ons eigen forum op onderstaande manier op gereageerd. Op verzoek van enkele mensen plaats ik dat antwoord ook op dit forum.

Kees Braam
webmaster www.kanker-actueel.nl


Ik schrijf in antwoord aan Dineke onder neuroblastoom hier nog maar een keer mijn antwoord over de waarschuwing die de redactie van Diagnose-Kanker over Dr. Gorter de wereld instuurde afgelopen week.

Dineke wat op de door jou genoemde pagina van de website van Diagnose-Kanker over dr. Gorter staat is bijna volledige onzin en totaal gespeend van gedegen betrouwbare informatie. Niet dat ik dr. Gorter wil verdedigen maar enige nuance in deze is wel op zijn plaats vind ik.

In de berichtgeving van Diagnose kanker is maar 1 alinea enigzins goed om serieus naar te kijken en dat is van Dr. Coby van der Zee, de grondlegster van hyperthermie als aanvulling bij chemo in Nederland. De andere opmerkingen komen alleen uit de koker van contactpersonen binnen de twee Verenigingen tegen Kwakzalverij uit België en Nederland en het zal een ieder duidelijk zijn die al een tijdje rondloopt in dit circuit van ziekte en gezondheid dat je deze 'ophitsers en anti-kwakzalvers' niet serieus kunt nemen.

Kortgezegd hyperthermie zoals Gorter dat uitvoert, zowel lokaal als totale lichaamshyperthermie wordt inmiddels over de hele wereld toegepast in ook reguliere ziekenhuizen en met groot succes: lees maar op: http://www.kanker-actueel.nl/an_al.hyperthermie.html Bv. bij de veelgeprezen HYPEC -operatie (niet door ons want zitten een heleboel haken en ogen aan deze operatie)geeft hyperthermie de doorslag in het succes. Ook Coby van der Zee liep in het begin tegen heel veel weerstand aan toen zij hyperthermie introduceerde bij haar collega's maar inmiddels hebben Coby van der Zee (Erasmus) en Dr. Gorter een uitstekend contact met elkaar. Voor alle duidelijkheid hyperthermie is geen genezende behandeling op zich maar een ondersteunende behandeling van vooral een chemokuur, maar wordt inmiddels ook gebruikt bij PDT, operaties, bestralingen bv.

Wat betreft dendritische celtherapie is wel een waarschuwing op zijn plaats. O.i. belooft dr. Gorter teveel aan terminale en ongeneeslijk verklaarde patienten voor het succes van deze nog ezxperimentele behandeling. Dendritische celtherapie is aantrekkelijk en veelbelovend voor het risico om een recidief tegen te gaan, maar nog lang niet geschikt voor mensen met vele uitzaaiingen en grote tumorload. In die zin zou je voor een consult over dendritische celtherapie beter terecht kunnen bij prof. Atzpodien die al 20 jaar onderzoek daar naar doet en al 121 publicaties over dendritische celtherapie heeft gepubliceerd en vermeld in PUBMED. Hij vertelde ons laatst toen we bij hem op bezoek waren dat bij grote tumoren altijd eerst een lokale proef wordt gedaan of de dendritische celtherapie aanslaat en altijd wordt eerst geprobeerd met chemo en/of bestraling c.q. operatie de tumoren zo klein mogelijk te maken. En dat laat Dr. Gorter wel eens achterwege als we de verhalen van patienten mogen geloven.

(d.d. 18 janauri : van patienten hoorden we dat Robert Gorter inmiddels een zelfde verhaal vertelt dan ik hierboven dus dat is ook weer opgelost).

Maar de waarschuwing van Diagnose Kanker met voornameljik geciteerde teksten van Verenigingen tegen Kwakzalverij afd. Belgie en Nederland is duidelijk onderdeel van een hetze tegen 'aanvullende en alternatief' werkende artsen. De redactie van Diagnose-Kanker zou zich beter moeten laten informeren voor ze zo spastisch zo'n bericht de wereld insturen.

Gr. Kees Braam
webmaster



Kees Braam is goed in schelden en verdachtmaken, maar hij reageert inhoudelijk helemaal niet op de bezwaren die hier werden geformuleerd:
http://www.diagnosekanker.nl/lotgenoten ... .php?t=852

dietrik

Berichtdoor dietrik » Zo 01 Aug 2004 11:52

Ik ontmoette een paar weken geleden in het Behouden Huys te Haren een man die al twee jaar onder behandeling bij Dr Gorter is. Hij was twee jaar geleden regulier al uitbehandeld. (Nierkanker met uitzaaiigen in de longen). Hij kreeg nog drie maanden hooguit. Dr Gorter heeft hem behandeld met o.a. locale hyperthermie. Inmiddels zijn zijn uitzaaiingen veel minder en kleiner geworden. Het is dus nog niet weg, maar hij leeft er nog wel mee. Zijn oncoloog heeft geen verklaring voor de vooruitgang. Deze man is zeer enthousiast over Dr Gorter. Dat heeft mij ertoe doen besluiten om aanstaande dinsdag naar Keulen te gaan voor een eerste consult. Ook ik ben "regulier" ongeneeslijk verklaard.

Pak de Kwak
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: Wo 21 Apr 2004 12:45
Locatie: Gent
Contact:

Berichtdoor Pak de Kwak » Zo 01 Aug 2004 13:14

dietrik schreef:Ik ontmoette een paar weken geleden in het Behouden Huys te Haren een man die al twee jaar onder behandeling bij Dr Gorter is. Hij was twee jaar geleden regulier al uitbehandeld. (Nierkanker met uitzaaiigen in de longen). Hij kreeg nog drie maanden hooguit. Dr Gorter heeft hem behandeld met o.a. locale hyperthermie. Inmiddels zijn zijn uitzaaiingen veel minder en kleiner geworden. Het is dus nog niet weg, maar hij leeft er nog wel mee. Zijn oncoloog heeft geen verklaring voor de vooruitgang. Deze man is zeer enthousiast over Dr Gorter. Dat heeft mij ertoe doen besluiten om aanstaande dinsdag naar Keulen te gaan voor een eerste consult. Ook ik ben "regulier" ongeneeslijk verklaard.


Kan je de naam geven van de oncoloog in kwestie? Zulke verhaaltjes circuleren vaak maar blijken steeds moeilijk te controleren.
Kwakzalvers zijn in discussies als badeendjes. Ze komen steeds weer bovendrijven als je ze onderduwt, want ze zitten vol lucht.

dietrik

Berichtdoor dietrik » Zo 01 Aug 2004 21:03

Nee, de naam van de oncoloog weet ik niet, maar daar kan ik wel achter komen. In principe ontmoet ik die man binnen een paar weken weer. Ik kan je echter verzekeren dat dit geen "verhaaltje" is. Ik heb de man in kwestie zelf ontmoet en het is een wonder om te zien hoe goed zijn kwaliteit van leven is. En daar gaat het tenslotte toch om? Nogmaals: hij is niet genezen, maar leeft wel al veel langer dan hem was "voorspeld" door zijn artsen. Uiteraard valt niet te zeggen of en hoe lang hij had geleefd als hij de behandelingen van Dr Gorter niet had gehad. In zijn geval was het of stil blijven zitten en doodgaan, of blijven vechten en alles proberen om te leven met kanker. Dat is overigens ook het motto van het Behouden Huys: "met kanker kun je leven". Ik weet niet of je zelf ziek bent of niet, maar als je ongeneeslijk bent verklaard pak je iedere strohalm beet die je maar tegenkomt. Ik zou zeggen, niet te snel oordelen. Deze man over wie ik het heb gelooft zelf heilig in Dr Gorter en zijn behandelingen.

Gast

Berichtdoor Gast » Zo 01 Aug 2004 21:31

Ja, maar het is net wat je zegt, had hij zonder Gorter en zijn behandeling; niet het zelfde bereikt? Ik ken namelijk ook een persoon, die voorlopig nog niet behandeld word, tot ze last krijgt van de ziekte, (wait and see beleid) dus totdat ziekte zich zover verspreid heeft, dat ze het terug moeten gaan dringen om haar weer klachtenvrij te krijgen. Regelmatige controles dus ook. En bij de laatste controle was de tumor ook wat geslonken in vergelijking met vorige keer.. terwijl ze gewoon haar leven leeft.. wel gezond eten, regelmatig bewegen etc.. maar geen behandelingen van welke aard dan ook. Had ze wel iets geslikt om de ziekte terug te dringen; dan was er nu gezegd van; kijk; DAAR lag het aan! zie je wel, het werkt!
Daarom is het zo moeilijk allemaal denk ik.. wat is waar en wat niet?

groetjes Marielle

dietrik

Berichtdoor dietrik » Zo 01 Aug 2004 23:06

Anonymous schreef:Ja, maar het is net wat je zegt, had hij zonder Gorter en zijn behandeling; niet het zelfde bereikt? Ik ken namelijk ook een persoon, die voorlopig nog niet behandeld word, tot ze last krijgt van de ziekte, (wait and see beleid) dus totdat ziekte zich zover verspreid heeft, dat ze het terug moeten gaan dringen om haar weer klachtenvrij te krijgen. Regelmatige controles dus ook. En bij de laatste controle was de tumor ook wat geslonken in vergelijking met vorige keer.. terwijl ze gewoon haar leven leeft.. wel gezond eten, regelmatig bewegen etc.. maar geen behandelingen van welke aard dan ook. Had ze wel iets geslikt om de ziekte terug te dringen; dan was er nu gezegd van; kijk; DAAR lag het aan! zie je wel, het werkt!
Daarom is het zo moeilijk allemaal denk ik.. wat is waar en wat niet?

groetjes Marielle


Natuurlijk blijft het onzeker wat nou wel en wat nou niet heeft gewerkt, en in hoeverre. Daar zul je nooit achter komen. Ik vertel alleen het verhaal van die man en verdedig Gorter hier niet mee. Ik ga er dinsdag heen en vorm dan mijn eigen ordeel. Ik zou in ieder geval nooit afzien van reguliere behandeling. Ik zie dit als een mogelijke aanvullende therapie. (Locale) Hyperthermie is zeker als aanvullende behandeling niet meer zo omstreden. Dendritische celtherapie wel als het gaat om grote en/of vele tumoren. Dat zou ik dan ook niet doen, dat heeft in mijn geval (waarschijnlijk) geen zin.

chrisje
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: Wo 07 Jun 2006 14:24
Locatie: Noord-brabant

Berichtdoor chrisje » Wo 07 Jun 2006 14:32

Geloof allen wat je wil geloven.... een positieve kijk op bepaalde dingen is nooit slecht...

Michael van Gils
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Ma 06 Apr 2015 22:09

Re: Hier mogen de voorstanders reageren !

Berichtdoor Michael van Gils » Ma 06 Apr 2015 22:20

Geachte,

Kritisch zijn dan mag maar als niemand zijn kop boven het bekende maaiveld uitsteekt dan gebeurd er zonder meer niets. Al die miljoenen de afgelopen jaren hebben ook niet voor een cure gezorgd. THE SWISS PROTOCOL van Prof. Dr. Marco Rugierro is ook interessant. Het is zonder meer niet de eerste de beste die ergens achter staat.


Terug naar “Dr. Gorter, een dure kwakzalver?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten