chemo kuur en ziek zijn

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
jetteke
Lid

chemo kuur en ziek zijn

Berichtdoor jetteke » Za 11 Jun 2005 10:02

Hoi ik ben Jetteke :? , en ik heb op woensdag 8 juni mijn 4e van de 5 kuren gehad. Deze is mij veel :evil: zwaarder :twisted: gevallen dan de andere 3. Is dit normaal. Ik weet natuurlijk wel dat ik steeds meer moet inleveren maar zo erg had ik het niet verwacht.
Ik heb op dit moment het ergste weer achter de rug en kan nu weer 3 weken aansterken voor mijn laatste. Ik zie er wel wat tegenop maar het is natuurlijk wel de laatste :lol: .

ik hoor heel graag reacties.

Jetteke

Thea van Os

Jetteke

Berichtdoor Thea van Os » Ma 18 Jul 2005 16:06

Hallo Jetteke,

De chemobehandelingen vielen me steeds zwaarder. Je lichaam moet steeds harder werken om alle troep weer af te voeren.
Ook psychisch vond ik de gang naar het ziekenhuis naarmate de kuren vorderden moeilijk.
Ik zou je adviseren: volhouden en doorgaan.
Het klinkt misschien wat simpel, maar het is het enige dat er op zit.

Heel veel sterkte en groetjes

Thea

MarionV

chemokuren en ziek zijn

Berichtdoor MarionV » Ma 18 Jul 2005 18:41

Hoi Jetteke,

ik heb 6 chemokuren gehad en ik had het na de 3de ook erg zwaar, je lijf geeft toch op een of andere manier aan (ik werd steeds zieker na elke kuur :roll: ) dat het eigenlijk wel genoeg is, maar je hebt geen keuze en moet er toch mee doorgaan. En als je straks klaar bent en ineens niet meer hoeft denk je, die tijd is toch eigenlijk erg snel voorbij gegaan.

Ik wens je heel veel sterkte met de laatste!

groetjes,
Marion

Loulou

Berichtdoor Loulou » Di 19 Jul 2005 12:48

Hoi Jetteke,

Laat ik dan maar voor een positief antwoord zorgen: ik heb 1,5 jaar geleden 3 zware chemokuren moeten ondergaan (5 maanden in het ziekenhuis gelegen). Van die 3 was de 2e dramatisch slecht, maar de 3e was daarentegen ongelooflijk goed te doen. In mijn geval zat de stof waar ik zo heftig op reageerde niet in de 3e kuur, vandaar dat ik veel minder ziek werd.

Helaas is bij mij de kanker terug gekomen en heb ik inmiddels al weer 2x exact dezelfde kuur ondergaan (weer 3,5 maand ziekenhuisopname) en het gekke: de 1e kuur was ik hartstikke ziek, met alle mogelijke bijwerkingen. Ik zag dan ook erg op tegen de 2e kuur en snap je angst dan ook volledig. Aangezien die precies hetzelfde van samenstelling was zou ik weer wel zo ziek worden... dacht ik. Nou dat viel eigenlijk heel erg mee.

Wat de artsen tegen mij altijd zeggen is, hoe meer chemo je krijgt des te langer je lichaam nodig heeft om te herstellen, maar ieder mens is anders, iedereen reageert dan ook anders op bepaalde kuren en ieder lichaam kan dan ook nog eens anders reageren op exact dezelfde kuur.

Ik hoop voor je dat het allemaal een beetje mee zal vallen voor je. Heel veel sterkte.

Groetjes,

Loulou

Terug naar “Vraag en antwoord”