Hoe kan ik mn pappa helpen bij rouwverwerking mamma

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
fiona

Hoe kan ik mn pappa helpen bij rouwverwerking mamma

Berichtdoor fiona » Wo 04 Jan 2006 20:05

Mn moeder is nu 9 maanden geleden overleden aan uitgezaaid melanoom.
Ik heb het idee dat ik er nu best mee om kan gaan (of zou mn gevoel me bedriegen???) Mn vader huilt nog iedere dag heel erg veel, ook in bijzijn van andere mensen. Ik vind dit zoooo moeilijk, niet voor mij, maar voor hem. Als ik hem zo ziet, wordt ik daar ook erg verdrietig van. Wat kan ik doen om het voor hem makkelijker te maken... Of hoe gaat dit straks verder......... Wie kent het verloop van de rouw van het verliezen van een partner???Ik hoop dat iemand reageert, want ik weet het echt niet meer.
Ben enigs kind en mn pa heeft ook niet veel mensen om zich heen, ik daarentegen wel, das heel fijn moet ik zeggen, dus ook dat gemis heeft hij denk ik.....

Alvast bedankt voor evt. reacties.
Fiona

miep

Berichtdoor miep » Wo 11 Jan 2006 04:20

Ha Fiona,

Mijn moeder (51 jr) is nu 4 mnd geleden gestorven aan de gevolgen van longca met uitzaaíngen naar diverse plaatsen in t lichaam. Ik merk zelf aan mn vader dat hij er niet veel over praat maar hij is nu weer sinds 2 wkn aan t werk. Dat is ook wel goed voor m , denk ik. Ik zelf was na 2 wkn alweer aan t werk. Maar ik merk dat t gemis nu steeds erger aant worden is. Maar ja... t zijn ook rottige tijden geweest nu met de feestdagen en zo..... Ik kan je geen echte ''raad'' geven maar blijf er zelf maar over praten en wat je pap betreft....hij zal er zelf toch een weg in moeten vinden uiteindelijk, denk ik.

Veel liefs Miep :wink:

p leenstra

rouwverwerking

Berichtdoor p leenstra » Do 12 Jan 2006 21:10

hoi,

ieder mens verwerkt zijn rouw op zijn eigen wijze.
soms stappen mensen er ma kkelijk over heen en soms wordt het leven van een de ander totaal verwoest.
als ik het zo lees dan is je vader nog volop bezig met het verwerken van rouw, dit duurt nu negen maanden en wat is dan lang???
goeie vraag
belangrijk is dat je vader zijn verhaal kwijt kan en misschien wat afleiding moet gaan zoeken.
misschien kan hij praten met een professioneel hulpverlener of contact zoeken met lotgenoten.
vaak helpt het niet om achter de geraniums te kniezen, natuurlijk voel je je verdrietig, maar als je alleen maar piekert wordt het verlies er niet makkelijker op.
misschien heb je wat aan deze pagina: http://rouwverwerking.pagina.nl/

Terug naar “Vraag en antwoord”