Hallo allemaal,
Hoe ga je om met het feit dat je er goed uitziet, terwijl je kanker hebt?
Mensen lijken mijn verhaal soms in twijfel te trekken.
Is ze wel ziek?
Moet ik dan mezelf gaan verdedigen?
Alsjeblieft, zeg ...
Wie herkent dit?
Hebben jullie bruikbare tips?
Er goed uit zien?
herkenbaar.. voor veel mensen denk ik. Ik had al een lekkere 'gezonde' rode kleur. Gezond ahum.. nee van de vermoeidheid. En later ook van de prednison.
En als mensen me op straat zagen, dachten ze dat het goed ging. Maar dat zei ik dan ook; ja op deze dagen KAN ik naar buiten.. op al die andere dagen dat je me niet ziet, zit ik beroerd thuis, of hang ik op de bank en op bed van de vermoeidheid.
Ook gaf ik antwoorden als; ja als het van binnen nou ook zo goed voelde.. of -er ook zo goed uitziet
lekker kort en verder negeren dus. Of; " nou zullen we ruilen?"
en probeer er verder van te genieten. dat je nog 'anoniem' over straat kan. Probeer het positieve er voor jezelf uit te halen. Hoewel ik weet hoe moeilijk het is hoor.. dat mensen doen alsof er niets aan de hand, terwijl je je helemaal niet goed voelt, lichamelijk dan wel geestelijk.
Maar hou dus vast aan; fijn.. mensen kijken je niet allemaal na.. fijn, je kan nog even doen zo als voorheen.. het heel even vergeten, niet er telkens mee geconfronteerd worden (mits je geen bekenden tegenkomt)
sterkte in elk geval.. misschien heb je hier iets aan..
jodyi
En als mensen me op straat zagen, dachten ze dat het goed ging. Maar dat zei ik dan ook; ja op deze dagen KAN ik naar buiten.. op al die andere dagen dat je me niet ziet, zit ik beroerd thuis, of hang ik op de bank en op bed van de vermoeidheid.
Ook gaf ik antwoorden als; ja als het van binnen nou ook zo goed voelde.. of -er ook zo goed uitziet
lekker kort en verder negeren dus. Of; " nou zullen we ruilen?"
en probeer er verder van te genieten. dat je nog 'anoniem' over straat kan. Probeer het positieve er voor jezelf uit te halen. Hoewel ik weet hoe moeilijk het is hoor.. dat mensen doen alsof er niets aan de hand, terwijl je je helemaal niet goed voelt, lichamelijk dan wel geestelijk.
Maar hou dus vast aan; fijn.. mensen kijken je niet allemaal na.. fijn, je kan nog even doen zo als voorheen.. het heel even vergeten, niet er telkens mee geconfronteerd worden (mits je geen bekenden tegenkomt)
sterkte in elk geval.. misschien heb je hier iets aan..
jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*
Hier herken ik wel wat in ja, of althans: ik krijg er nog geen opmerkingen over want ik heb een erg gezwollen kop en nek (door vene cava superior syndrome; ader en lymfeklier wordt dichtgekneld) dus ze zien op zich wel dat er iets niet klopt.
Maar daardoor zie ik er ook heel gekleurd en bruin uit wat mensen deed vragen of ik onder de zonnebank was geweest!
Verder heb ik ook bijna het idee dat ik er verplicht beroerd uit moet zien inderdaad... Stom he?
Maar daardoor zie ik er ook heel gekleurd en bruin uit wat mensen deed vragen of ik onder de zonnebank was geweest!

Verder heb ik ook bijna het idee dat ik er verplicht beroerd uit moet zien inderdaad... Stom he?
Terug naar “Vraag en antwoord”