knobbel links kaaklijn

Een mens lijdt het meest onder hetgeen hij vreest ... Hier kan en mag je erover praten.
Twijfel je? Ga dan altijd naar je dokter!
Minnie
Lid

knobbel links kaaklijn

Berichtdoor Minnie » Zo 17 Apr 2005 01:20

Hallo, ik heb me hier net geregistreerd en heb een vraagje. Sorry als dit een lang verhaal wordt.
Ik heb sinds ongeveer een paar jaar moeilijkheden met slikken. Wanneer ik drink hoor je dit enorm hard, als ik gewoon speeksel doorslik heb ik al problemen en moet ik echt heel hard m'n best doen om het te laten zakken. :? Later heb ik een knobbel ontdekt net onder mijn linkerkaaklijn-hals en op mijn kaaklijn zelf heb ik er ook 1, die als je erover voelt ... hoor je precies kraken (hier maak ik me minder zorgen over, kan een vetknobbel zijn), ben hiermee naar mijn dokter gestapt, heeft er even aan gevoeld en die zei me (toen) 'maak je maar geen zorgen, het is gewoon een opgezette klier, waarschijnlijk ontstoken'.
Nu is deze knobbel (half jaar later ongeveer) groter geworden, ik schat zo'n 4 cm, als je met je hand erover gaat voel je deze bult goed. Ikzelf heb dit niet ontdekt, maar een vriendin van me, ze zat op een afstand en zag een dikke bult en vroeg me wat dit was. Ik schrok me letterlijk een 'bult', al die tijd had ik er gewoon geen aandacht meer aan besteed en blijkbaar was die groter geworden. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken, maar kan een opgezette klier zolang blijven ... ik maak me zorgen, en heb echt het gevoel dat mijn dokter me niet au serieux neemt ... ondanks het feit dat hij weet dat ze dna-onderzoeken bij me uitvoeren momenteel, en dat ik verscheidene onderzoeken heb ondergaan in ziekenhuizen (foto's, mri, botscan, echo's), op die botscan werd een weke delen stapeling vastgesteld aan mijn heup maar ze konden me niet zeggen wat dit juist was, daarom wou men dat ik dit verder liet onderzoeken in een ander ziekenhuis (daar besloten ze over te gaan op dna omdat de medicaties en infiltraties niet hielpen), heb namelijk een maand met krukken gelopen omdat m'n heup niet mee wou... op die verslagen staat ook dat ik opgezette lymfeklieren heb. Wat raden jullie me aan ? Ik wacht al bijna een half jaar op m'n dna-resultaten... en heb ... eerlijk gezegd ... SCHRIK :( Als ik mijn dokter over iets aanspreek of vraag voor nog een botscan, dat ze misschien nu iets meer kunnen zeggen, wil hij dit niet, want elke keer krijg ik te horen 'laten we rustig de dna afwachten' ... ik word er bijna gek van :cry: Alvast bedankt

Gast

Berichtdoor Gast » Do 21 Apr 2005 13:44

nou, ik ben geen dokter of wat dan ook maar uit ervaring wordt men wijs............. een DNA onderzoek duurt in "mijn" ziekenhuis gemiddeld 6 maanden dus de uitslag zou er aan moeten komen. Maar of die uitsluitsel geeft??????
Ook aan een botscan heb je niets als je over klieren praat.

Dus..............
opgezette klieren zijn normaal, als ze tenminste ook weer verdwijnen. Met een echo of CT scan kunnen ze dat goed bekijken.
Als je denkt dat het inderdaad een klier is die al een half jaar gezwollen is en ook nog eens gegroeid dan ging ik linea recta terug naar mijn (huis)arts.
Er zou een punctie of biopt uit die klier genomen kunnen worden om uit te zoeken wat er mis mee is.

Succes

Minneke

Berichtdoor Minneke » Do 21 Apr 2005 14:53

Dank je gast voor je reply. Je hebt gelijk, als deze klieren verdwijnen tenminste. Probleem is dat ze NIET verdwijnen, maar ik toch steeds te horen krijg dat het niet onrustwekkends is (zonder verdere onderzoeken te ondergaan weliswaar). Denk dat ik best een afspraak maak met kno stap om dit te laten onderzoeken. Heb nu onlangs antibiotica gekregen omdat een andere arts vermoedt dat dit een abces in m'n hals is, wat niet geholpen heeft, de harde knobbel in m'n hals blijft, de problemen met m'n keel blijven. Nogmaals bedankt !

Gast

Berichtdoor Gast » Za 15 Apr 2006 17:38

[ :oops:

jodyi
Lid

Berichtdoor jodyi » Zo 16 Apr 2006 17:27

kun je niet voor een second opinion naar een ander ziekenhuis gaan? het is allemaal erg vaag wat je mankeert.. een ander ziekenhuis, bij voorkeur een universiteits ziekenhuis.. of ben je nog steeds via de huisarts bezig? dat is me niet helemaal duidelijk.. (enik zit op een andere pc waardoor ik moeilijker terug kan lezen)

maar ik zou zeker eens bij een andere arts informeren om te kijken wat die er van denkt met zijn of haar ervaring.

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*

Blans
Lid

Bult kaaklijn

Berichtdoor Blans » Zo 14 Mei 2006 15:21

Hoi,

ik lees net je verhaal en ik heb precies hetzelfde :(
Ik heb ook bij mn kaaklijn (alleen dan rechts) een harde bult zitten van 2 bij 2, die overigens Geen pijn doet..wat de dokter al erg vreemd vond..
Ik heb niet echt moeite met slikken, maar 't voelt wel alsof er bij mn keel iets niet goed zit. Het bultje is verder niet echt duidelijk te zien, alleen als je het aanraakt, dan voel je em duidelijk wel zitten..Verder heb ik nog een tweede bultje in mn hals, die anders aanvoelt, dus dat zal denk gewoon een opgezet kliertje zijn..
A.s dinsdag gaan ze bij mij idd een echo laten maken en een punctie en dan hoor ik een paar dagen later pas de uitslag..Maak me echt zorgen..Weet jij ondertussen al wat meer erover?
Ik hoop van je te horen! En ook natuurlijk van andere mensen die dit hebben meegemaakt of herkennen. Ik hoop dat iemand me kan gerust stellen... :roll:

Terug naar “Ik ben bang dat ik kanker heb”