Ik heb sinds ongeveer een paar jaar moeilijkheden met slikken. Wanneer ik drink hoor je dit enorm hard, als ik gewoon speeksel doorslik heb ik al problemen en moet ik echt heel hard m'n best doen om het te laten zakken.

Nu is deze knobbel (half jaar later ongeveer) groter geworden, ik schat zo'n 4 cm, als je met je hand erover gaat voel je deze bult goed. Ikzelf heb dit niet ontdekt, maar een vriendin van me, ze zat op een afstand en zag een dikke bult en vroeg me wat dit was. Ik schrok me letterlijk een 'bult', al die tijd had ik er gewoon geen aandacht meer aan besteed en blijkbaar was die groter geworden. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken, maar kan een opgezette klier zolang blijven ... ik maak me zorgen, en heb echt het gevoel dat mijn dokter me niet au serieux neemt ... ondanks het feit dat hij weet dat ze dna-onderzoeken bij me uitvoeren momenteel, en dat ik verscheidene onderzoeken heb ondergaan in ziekenhuizen (foto's, mri, botscan, echo's), op die botscan werd een weke delen stapeling vastgesteld aan mijn heup maar ze konden me niet zeggen wat dit juist was, daarom wou men dat ik dit verder liet onderzoeken in een ander ziekenhuis (daar besloten ze over te gaan op dna omdat de medicaties en infiltraties niet hielpen), heb namelijk een maand met krukken gelopen omdat m'n heup niet mee wou... op die verslagen staat ook dat ik opgezette lymfeklieren heb. Wat raden jullie me aan ? Ik wacht al bijna een half jaar op m'n dna-resultaten... en heb ... eerlijk gezegd ... SCHRIK