Mijn vriend zijn moeder gaat dood en hij sluit zich af

Dit forum is speciaal voor naasten die willen praten over 'de verandering' van de relatie na de diagnose kanker!
Hoe ga jij ermee om? Hoe een ander?
Assie
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: Vr 08 Dec 2006 13:12

Mijn vriend zijn moeder gaat dood en hij sluit zich af

Berichtdoor Assie » Vr 08 Dec 2006 13:36

Hallo,

Ik ga sinds enkele maanden om met een hele lieve man van 41 jaar. Nu wist ik dat zijn moeder ziek was, ze had kanker in haar longen maar de tumor was ingekapseld en niet operabel, daarbij is ze suikerpatiënte. Nu kreeg ze pas geleden last van vochtophopingen en bij de opname in het ziekenhuis om het vocht af te voeren, bleek dat de kanker is uitgezaaid en dat ze nog maar een paar maanden te leven heeft, de prognose vanaf nu is ongeveer 2 1/2 maand mits haar hart het houdt, het kan nl. dat door de vochtophoping haar hart het begeeft. Nu heeft mijn vriend zijn vader al verloren zo'n 3 jaar geleden, ook aan kanker. Zijn band met zijn moeder is heel erg close en hij is er helemaal kapot van. Normaliter is hij al iemand die zich afsluit als het niet lekker gaat, nu is hij al helemaal teruggetrokken, hij heeft ook onze relatie uitgemaakt omdat het hem teveel werd allemaal. Hij zegt dat hij op dit moment niet genoeg aandacht aan mij kan geven en dat zijn hoofd met andere dingen bezig is. Ter verduidelijking: onze relatie was prima tot dit gebeurde. Hij voelt zich heel leeg en labiel en wil zo vaak als mogelijk bij zijn moeder zijn, voor zover zijn werk dit toelaat (hij heeft een hele drukke baan). Hoe ga je om met zo iemand? Wat kan ik nog doen en/of zeggen om het te troosten? Ik heb me voorgenomen om hem elke dag 1 sms-je te sturen met een opbeurende zin, hij hoeft hier niet op te antwoorden maar ik wil wel laten weten dat ik aan hem denk, ik weet niet goed waar ik goed aan doe. Herkend iemand van jullie dit?

Groetjes,

Assie

Gebruikersavatar
liddy
Senior Lid
Berichten: 3074
Lid geworden op: Vr 02 Jun 2006 23:27
Locatie: Tilburg/Utrecht

Berichtdoor liddy » Vr 08 Dec 2006 19:08

Elke dag een berichtje sturen is een fantastisch idee.
Wie weet is jullie relatie al zo ver ontwikkeld dat je hem heel praktische hulp kunt aanbieden.
Bijv. jij kookt voor twee personen, eet de helft op en vriest de andere helft in, zodat hij het alleen nog maar hoeft op te warmen. Boodschappen voor hem halen?
Dat is zo het eerste wat er in me opkomt.
Sterkte,

Liddy

Gebruikersavatar
jodyi
Lid
Berichten: 499
Lid geworden op: Za 15 Mar 2003 19:56

Berichtdoor jodyi » Di 12 Dec 2006 11:35

Dat was ook wat in mij opkwam. Praktische dingen. Koken inderdaad. Een berichtje. Een kaartje.
Als een vriend voor hem klaarstaan zeg maar. Hoe moeilijk dat misschien ook is.
Eventueel helpen in zijn huis als dat kan. Zodat hij zich op zijn moeder kan richten.
Dring je niet op, maar sta voor hem klaar. Het zal vast moeilijk zijn om de juiste balans hierin te vinden, maar het is mogelijk.

heel veel sterkte in elk geval!

jodyi
*.* -- pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn! --uit: Rood, marco borsato *.*


Terug naar “Naasten en relaties ...”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten