Sinds enkele dagen weten we dat mijn echtgenoot ( 58 jaar) kanker heeft.
Het gaat om een carcinoid gezwel in de darm ook in de lever hebben ze iets gevonden dat al 5 cm groot is.
Volgens de dokter is het een trage vorm van kanker, die niet reageert om chemo of bestralingen. Enkel inspuitingen om de 14 dagen zouden verbetering moeten brengen. Maar hiermee verdwijnen die gezwellen niet.
Buiten warmteopwellingen heeft hij geen andere klachten.
Mag ik vragen of er iemand meer informatie heeft over deze zeldzame vorm, en wat de levenskansen zijn bij deze kanker. of waar ik verdere informatie kan vinden. Ik wil uiteraard de waarheid weten over deze vorm van kanker
Genegen groeten en dank bij voorbaat
Vanda
carcinoid
carcinoid
een carcinoid is inderdaad een zeldzaam soort kanker.
er bestaat geen chemotherapie of bestraling voor
wel kan er sandostatine worden gegeven, een middel dat bepaalde uitingen van het carcinoid tegengaat.
bijv opvliegers die vaak voorkomen bij een carcinoid.
ook worden er wel studies gedaan met interferon, maar hier zitten de nodige bijwerkingen aan en het is zeker niet gezegd dat hier de ziekte mee geremd wordt.
informeer eens bij de daniel den hoedkliniek in rotterdam of het anthony van leeuwnziekenhuis in amsterdam
er bestaat geen chemotherapie of bestraling voor
wel kan er sandostatine worden gegeven, een middel dat bepaalde uitingen van het carcinoid tegengaat.
bijv opvliegers die vaak voorkomen bij een carcinoid.
ook worden er wel studies gedaan met interferon, maar hier zitten de nodige bijwerkingen aan en het is zeker niet gezegd dat hier de ziekte mee geremd wordt.
informeer eens bij de daniel den hoedkliniek in rotterdam of het anthony van leeuwnziekenhuis in amsterdam
Terug naar “Vraag en antwoord”