Huidkanker (uitzaaiingen die uit de huid komen)

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
f.elshoff@home.nl

Huidkanker (uitzaaiingen die uit de huid komen)

Berichtdoor f.elshoff@home.nl » Wo 16 Nov 2005 13:51

Ik heb 2 jaar geleden te horen gekregen dat ik kanker heb. Het begon met een moedervlekje op mijn been. Bleek dus kwaadaardig (melanoom).
Operatie erachteraan om de tumor in zijn geheel te verwijderen en de schildwachtklier hebben ze verwijderd om te kijken of daar uitzaaiingen zaten. Daar zat een uitzaaiing. Toen hebben ze al mijn lymfeklieren uit mijn been verwijderd. Na 2 weken kreeg ik het goede nieuws er zaten geen uitzaaiingen in mijn lymfeklieren. Vorig jaar juli (2004) ontdekte ik allemaal blauwe plekken op mijn been op de plek waar de tumor toen heeft gezeten. Ik dacht ik heb me gestoten maar twijfelde toch en ging hier mee naar het ziekenhuis. Ze hebben een bioptie gedaan en er kwam uit dat het uitzaaingen waren. Toen volgde er een langslepende periode. Ze konden niks meer doen behalve chemo. Isolatie perfusie kon niet want ik had al uitzaaiingen tot in de lies. Been amputeren kon dus ook niet. Ik heb nu inmiddels 15 chemokuren gehad. Bij mij komen de uitzaaiingen uit de huid. Mijn internist heeft in 10 jaar tijd nog nooit een patient gehad waar de uitzaaiingen uit de huid komen, meestal blijven ze onder de huid en zaaiien zich dan uit naar de organen en de gevolgen van dien. Wie herkent dit of heeft dit ook gehad.

Terug naar “Vraag en antwoord”