Mondkanker Geen Behandeling

Hier kun je vragen stellen aan lotgenoten.
Indobelg
Lid

Berichtdoor Indobelg » Wo 06 Sep 2006 11:19

Hallo, ik heb mij zojuist aangesloten bij dit forum. Ik ben een Belgische man van 55 jaar oud en ik woon al 23 jaar in Indonesië.

Mijn vraag is : indien je mondkanker hebt en je laat je NIET verzorgen, hoe is het verloop van de ziekte ? Veel pijn ? Andere moeilijkheden ?

Ik heb geen ziekteverzekering en geen geld om dokters en hospitalen te betalen. Het (weinige) geld dat ik bezit is niet genoeg om mij medisch te laten behandelen, dus ik geef dat geld liever aan mijn kinderen die pas 13 en 11 jaar oud zijn. Ik heb zelfs niet genoeg geld om van Indonesië naar België te vliegen.

Dit betekent nochtans niet dat ik bereid ben om pijn te lijden. Ik wil een kwaliteitsvol levenseinde.

Kan er mij dus iemand mededelen wat er gebeurt indien mondkanker niet behandeld wordt, dus de verschillende stadia van de ziekte en de graad van pijn ?

liddy
Senior Lid

Berichtdoor liddy » Wo 06 Sep 2006 23:38

Hallo,

Voor meer informatie over mondkanker kun je terecht op:
[url]http://www.kwfkankerbestrijding.nl/content/pages/AlgemeenSB.html[/url].
Wat er ook in staat, dit is hoe het zou kunnen gaan.
Helaas, niemand kan jou vertellen wat je te wachten staat. Het is o.a. afhankelijk van:
Is de mondkanker al uitgezaaiid? Zo ja, waar? Zo nee, waar zit het precies? Er zijn zoveel mogelijkheden hoe het verloop zou kunnen zijn, dat er geen concreet antwoord te geven is.
Ik heb zelf geen mondkanker. Ik kan wel uit eigen hand vertellen hoe ik reageer op eierstokkanker en de behandeling daarvoor.
Heel veel sterkte!

Liddy

PS. ik wil beslist geen valse hoop geven, maar als je kunt vertellen waar je in Indonesië woont, dan kan ik eens wat rondvragen. Wil je dit niet op het forum bekend maken, dan mag je me gerust mailen. Verwacht geen wonderen van me ;)

Terug naar “Vraag en antwoord”